DeletedUser2029
Guest
Ve hře je několik různých jednotek. Pro interní výpočty se jednotky ve hře dělí na tři základní celky: Pěchota, jízda a luky.
Každá jednotka má své jedno útočné číslo, které je nezávislé na typu - je jedno na koho útočí, vždy se pro výpočty bere stejná hodnota.
Každá jednotka má svá tři obranná čísla, proti každému typu útočné jednotky /pěchota, .../ se použije jiné obranné číslo. Tedy, proti různým typům útočných jednotek je každá jednotka jinak kvalitní v obraně - někdy i s radikálními rozdíly. V nápovědě odpovídá obraně proti pěchotě, proti jízdě a proti lukům. Světy bez lučištníků mají dokonce trochu jiné hodnoty než světy s lučištníky (např. šermíř, obrana proti kavalerii).
-----
Přesné výpočty kdo a o kolik vyhraje jsou složité - obzvláště pokud útočí a brání se více typů najednou. Záleží i na dalších bonusech(malusech) jako budovách (opevnění, kostel v dosahu), paladinových věcech, morálce, štěstí, nočním bonusu. Základní vzorec rozebírám v jiném tématu. Ale obecně platí, že dle útočných a obranných čísel se dá už předem rámcově odhadnou, jak si která armáda proti které stojí ... (výrazně)lepší / vyrovnaná / (výrazně)hroší. Pro přesné testy slouží simulátor.
Každá jednotka má své jedno útočné číslo, které je nezávislé na typu - je jedno na koho útočí, vždy se pro výpočty bere stejná hodnota.
Každá jednotka má svá tři obranná čísla, proti každému typu útočné jednotky /pěchota, .../ se použije jiné obranné číslo. Tedy, proti různým typům útočných jednotek je každá jednotka jinak kvalitní v obraně - někdy i s radikálními rozdíly. V nápovědě odpovídá obraně proti pěchotě, proti jízdě a proti lukům. Světy bez lučištníků mají dokonce trochu jiné hodnoty než světy s lučištníky (např. šermíř, obrana proti kavalerii).
-----
Přesné výpočty kdo a o kolik vyhraje jsou složité - obzvláště pokud útočí a brání se více typů najednou. Záleží i na dalších bonusech(malusech) jako budovách (opevnění, kostel v dosahu), paladinových věcech, morálce, štěstí, nočním bonusu. Základní vzorec rozebírám v jiném tématu. Ale obecně platí, že dle útočných a obranných čísel se dá už předem rámcově odhadnou, jak si která armáda proti které stojí ... (výrazně)lepší / vyrovnaná / (výrazně)hroší. Pro přesné testy slouží simulátor.
Naposledy upraveno moderátorem: