Tak ony jsou teď Velikonoce... kdy jindy než teď je čas na velikonoční speciální speed. Ono těch způsobů, jak může vypadat, je víc. Ale jeden z nich je třeba takový: Je nastaven speed s innerem ("základním koláčem vesnic") extrémně malým - třeba 10-25; 10 bonusových vesnic na hráče, které mohou být nevylepšené, protože jejich cíl není poskytovat bonusy, a rozestavěná vesnice lvl 0 (26 bodů; může být i 78). Speed je zaheslovaný, logne se z nějakého účtu speed admin, je v centru mapy, v blízkém okolí 10 bonusovek. Poté speed admin přenastaví speed; dá inner 250+, rozestavěnou vesnici zvýší na lvl 4-5, dá třeba 3-4 barbarky (ne bonusovky) na hráče. Cíl všech je držet na konci speedu "Velikonoční vajíčka", tj. bonusovky. Samozřejmě další způsob je ten nastavit "normální" (s konstantním nastavením) speed s levelem rozestavěné vesnice 3-7, 4-6,5 opuštěnými vesnicemi na hráče a tím, že se některé barbarky nebo bonusovky prostě přejmenují na "Velikonoční vajíčka" a hráči je hledají. 10 vesnic, 10 PB za každou, kterou někdo na konci speedu drží
Ale píšu to ne kvůli Velikonocím, ale jako relativně funkční příklad využití nevylepšených bonusovek.
Co se produkce týče, čistě formálně to je myslím tak, že domobrana snižuje tu základní produkci budov; a na ni jsou pak navázány bonusy, které když jsou třeba "+ 8 % produkce vlajka a + 20 % produkce paytowin", tak ve výsledku zvyšují produkci pořád o 28 %, akorát po svolání domobrany zvyšují menší hodnotu stejným procentem.
Ono by to mělo fungovat takhle:
Je nějaká hodnota produkce vypočítaná z levelu budovy a rychlosti světa při dané konfiguraci.
Tato hodnota se násobí produkcí, která je nastavena (klasicky na světech je nastavena hodnota 30; nesouvisí to s úrovní, do které lze surovinové zdroje stavět).
Tato hodnota se násobí koeficientem 1,3 (resp. 1,03) nebo 2 (resp. 1,1), je-li vesnice bonusovkou na daný surovinový zdroj (a podle toho jakou).
Tato hodnota je ovlivněna svoláním domobrany.
A teprve tato hodnota je ovlivněna procentuálním navýšením produkce z paytowin a částečně paytowin zdrojů.
Na konkrétní vzorce je dobrá jedna stránka na .net fóru, ale hledat ji nebudu
Na české Wiki jsem popsal způsob, jak se dají najít nějaké základní hodnoty pro jednotlivé světy, něco jako konfigurace, ale místo get config to končí nějak get build info a get unit info nebo něco takového. Prostě nastavení budov a jednotek místo těch ostatních nastavení. Jestli tam jsou i produkční základy u surovinových zdrojů, teď z hlavy nevím.
Ale ten vzorec je v zásadě primitivní (pro levely budov 1 a víc). Je to nějaká základní hodnota krát "růst" umocněný na lvl budovy. Růst je konstantní poměr mezi produkcemi na levelu X+1 a levelu X. Myslím, že právě ten růst je nejmenší u .de W1/W2 konfigurace, větší u W4, W5 a standardu (shodné číslo) a největší u W3. Ale taky nevím jistě, můžeš si to spočítat podle informací na Wiki, nejsou-li smazány
Každopádně podobně to funguje u jiných věcí než jen u produkce. Obdobný vzorec je pro spotřebu míst nějaké budovy v selském dvoře (ten se teda zaokrouhluje na celé obyvatele, viz skrýš), pro body za budovy (tam je ten růst snad 1,2, ale už nevím), ceny budov, ceny výzkumů atd.