• Psst! Ano, Ty! Ještě nejsi zaregistrovaný na našem herním fóru? Přicházíš tak o možnost zapojit se do diskuzí a navíc si tu můžeš zkrátit čekání například při výstavbě nové budovy či jednotek. Zaregistruj se ještě dnes pomocí následujícího odkazu:

    » Vytvořit účet na fóru

Speed turnaj

Stav
Uzavřeno pro další odpovědi.

šachlik

Pokročilý uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
135
Zdravím,

nemáte v plánu zase uspořádat něco jako před 2 lety? Nějaké MČR ve speedech? Tentokrát s trochu jiným herním systémem vzhledem k možnosti nedostavení se některých přihlášených (víme o čem mluvím - viz posledně).

Myslím si, že by to bylo zajímavé oživení vzhledem k blížícímu se létu, plno hráčů si opět najde chuť zahrát si něco podobného (v létě se pravidelně úroveň hráčů na speedech zvedá - vrací se hráči, kteří na ně během školy, případně i práce, nemají čas - prázdniny, dovolené).


Děkuji za odpověď.

šachlik
 

sakaal

Support Officer
Člen týmu
Support Officer
Speed Administrátor
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
265
Presne ako píšeš... nastavený súboj a hráči nikde. Blížiace leto je podľa mňa o dovolenke, odpočinku, cestovaní.
Máš pocit, že v lete tu všetci budeme sedieť pred pc?
 

šachlik

Pokročilý uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
135
Já osobně mám v létě více času a nejsem sám.
 

Kozmicz

Zasloužilý veterán
VIP
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
2.305
A máš nějaký nápad na ten "nový systém"? Ono bohužel asi nikdy nezajistíme, že všichni hráči dorazí. Pokud budeš mít nějaký návrh, neváhej se o něj podělit. Třeba nás to zaujme a společně se speed adminem se rozhodneme něco pro vás uspořádat. ;)
 

šachlik

Pokročilý uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
135
Klidně by to šlo takhle...

1) Systém turnaje
- každý hráč, který se chce turnaje zúčastnit se musí do daného termínu zaregistrovat na vámi zadaný email (stejně jako minule)
- turnaj skládající se z určitého počtu kol (možno prodiskutovat a promyslet)
- každý hráč se účastní každého kola (pokud nemá čas, smůla - nedojde tak ovšem k tom, že by na speedu bylo pouze 7 hráčů jako před 2 lety)
- každé kolo je zabezpečené heslem, jež je rozesláno všem registrovaným hráčům
- různá délka kol, různé nastavení, různé časy začátku a konce jednotlivých kol (zajistí se tak objektivnost výsledků - každý hráč je dobrý na jiném nastavení) - pokud možno, vzal bych si tuto část na starost

2) Podstatné nastavení (stejné pro všechna kola turnaje)
Hráči v kmeni: 2, podpory jen v rámci kmene, ze kmene nelze vystoupit
Fake limit: 1% bodů vesnice
Kostel: Ne
Podmínky k vítězství: Hráč s největším počtem bodů na konci kola
Bodování pouze prvních deseti hráčů na každém kole (první hráč = 10 bodů, ..., desátý hráč = 1 bod) do celkové tabulky turnaje!

3) Pravidla turnaje
- každý hráč může používat pouze skripty oficiálně povolené (ban = vyloučení z turnaje)
- každý hráč může registrovat a hrát pouze na jednom účtu (všichni víme jak to dopadlo minule, proto myslím, že znovu to nehrozí)
- každý hráč smí na dané kolo vstoupit pouze s registrovaným účtem (neregistrované účty budou vyloučeny ze hry a registrovaný účet daného hráče bude vyřazen ze hry - nemyslím si, že by se to mohlo stát)

Tolik zatím k jedné z možností, jak by se to dalo udělat. Vše lze samozřejmě pozměnit pokud to bude dávat smysl, případně se může použít úplně jiný systém.

Teď bych poprosil o vaše názory.
 

tantalena

Pokročilý uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
132
Co k tomu říct... Navrhovaný systém je v podstatě speed liga s omezením účastníků jen na ty, co mají heslo.
Nikde jsi asi nezmínil, zda by měla být účast omezena pouze na Čechy, Slováky a cizince žijící v těchto dvou zemích, nebo se mohou účastnit úplně všichni (to potom ale vyvstává otázka, proč vůbec speedy zaheslovávat).
Další věc je kmen... píšeš, že by měly být nastaveny dvoučlenné kmeny - což ale potom znemožňuje regulérnost turnaje ve smyslu turnaje jednotlivců - ty dvojice se můžou různě domlouvat na tom, kdo jak bude hrát a v jakém pořadí skončí, nehledě na to, že když už jsou povoleny dvojice, budou si hráči automaticky vytvářet trojice, čtveřice apod. a nikde ani nepopisuješ, zda ti to připadá normální, nebo by se za to mělo dané hráče trestat. Takhle se podle mě prostě MČR/SR jednotlivců dělat nedá. Když už povolovat různé prostředky spolupráce jednotlivců, tak rovnou z toho udělat kmenové mistrovství (v takovém případě ale 3-4 členové kmene jsou lepší než 2) - no a nebo to prostě nechat jen jako souboj jednotlivců a spolupráci potírat.
K nastavením a délkám kol lze říct snad jen to, že ať už to bude vytvářet kdokoli jiný než já, dopadne to divně - možná u tebe by ten výsledek byl lepší než u jiných, ale sám bych byl zvědavý, jak by to vypadalo :D Nevím ale, proč by na speedech nemohly být kostely. Já neříkám, že by na nějakém ze speedů měl být, ale je nesprávné to předem zavrhovat - přeci jen když se má ukázat, kdo je nejlepší, proč seškrtávat všechny věci, co vyžadují nějaké myšlení nebo možnosti voleb mezi strategiemi a dělat z toho jenom souboj o to, kdo umí nejrychleji klikat. U podmínky vítězství je to to samé - proč by jako nemohly být nastaveny Bashe nebo CATy, když hodnotit se to bude stejně ručně a ne podle toho omezujícího turnajového systému?
Dále zde píšeš o oficiálně povolených skriptech. V tomto bodě si dovoluji poznamenat, aby toto bylo všem účastníkům vysvětleno, protože prakticky všechno, co se v současnosti používá (různé skripty, upravené prohlížeče, programy na farmení a ražbu mincí apod.), oficiálně povoleno není. Když to nebude dostatečně vysvětlováno a hlídáno, nastane tradiční zmatek, kdy reálně používají všichni všechno a oficiálně nikdo nic.
K tomuto bych si dovolil navrhnout zrušení PR pro zajištění regulérnosti mistrovství. To sice neprojde, ale napsat jsem to musel.
Rád bych věděl, zda konání mistrovství chceš smrsknout do 1-2 týdnů, nebo rozdělit třeba do 4-6 týdnů. Ve druhém případě, kdy by třeba každý týden byl 1-3 speedy, myslím, že by mohlo mít smysl vzhledem k různým dovoleným zavést, že 2 nejhorší výsledky (za výsledek 0 bodů se považuje i neúčast) se škrtají.
 

šachlik

Pokročilý uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
135
Jen pro čechy a slováky.
Ano, dvoučlenné kmeny... Nelze zajistit, že se nebude spolupracovat, proto je rovnou lepší to povolit.
Nastavení bych zvládl bez problému, přeci jen podobných turnajů jsem všude po světě odehrál strašně moc a vím, co bylo nejzábavnější a mělo u hráčů největší ohlasy.
Kostely na takový turnaj nejsou vhodné, už jen proto, že 99% hráčů nemá na speedech kostel rádo, troufnu si tvrdit, že až 100% všech tradičních speedařů.
O bashech jsem přemýšlel, rozhodl jsem se, že by do takového turnaje patřit neměly.
Caty se hrají na body... Tam tedy nevidím problém.
Zrušení PR na speedech pro takový turnaj... Nesmysl. Když už se má měřit kvalita hráčů tak se vším na co jsou všichni zvyklí.
Rád bych to rozdělil na dobu jednoho měsíce, třeba 15-20 kol.
Se škrtnutím 2 nejhorších výsledků souhlasím.
 

šachlik

Pokročilý uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
135
Očekával jsem aspoň nějakou odpověď, když už jsem se trochu rozepsal.
 

tantalena

Pokročilý uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
132
Furt lepší bez odpovědi a aspoň viditelné, než jako jeden můj nedávný příspěvek v jiném tématu, co byl mnohokrát delší a nejenže bez odpovědi, ale ještě smazaný :D

Co ale říct k tomuto, když už po mém názoru tak toužíš...
Zastávám názor, že je správně, aby hraní této hry nezáviselo jen na jediné věci.
To, co se ty a "tradiční speedaři", jak tento pojem chápeš ty, snažíte prosazovat, je prostě jednosměrná tendence podřídit všechno tomu, aby provádění herních úkonů bylo co nejrychlejší. Mít co nejlepší pomůcky na farmení, které budou farmit bez přestávky pořád, kde jediné limity poskytuje hra samotná, takže dneska už pořádně nemáte kam to ještě zlepšovat. Co nejrychleji zadávat stavby, rekrutace a ražbu mincí (taky pokud možno pomůckami). Co nejrychleji nabrat do kmene nebo spojenectví co nejvíc co nejrychlejších lidí. Osekat veškeré možnosti vlastního výběru (stavba kostelů, 3stupňový výzkum, výběr mezi off, deff, smíšená ves, deff + LK atd.), osekat vliv náhodných faktorů (např. hráči, co útočí, i když nejsou v žádném z větších mocenských celků -> řešení: na speed je nepustit), osekat schémata hry, která nevytváří podmínky pro úspěch strategie "tupá rychlost vítězí" (např. Bash, speedy nízké rychlosti, speedy obsahující nastavení, na jejichž rychlé řešení nelze použít tradičně používané herní pomůcky, speedy s nastavením, jehož fungování většina lidí nechápe apod.), osekat konkurenci (neuznávání a nezmiňování hráčů, kteří se nechtějí podřídit tomuto systému a hrají nebo se chovají jinak).
K čemu toto jednání vede...
Ve společenské rovině způsobuje vytlačení hráčů, kteří se tomuto nechtějí podřídit, mimo většinovou komunitu. Tito hráči, když vidí absurditu systému, pak často končí, protože proti převaze většiny komunity nelze bojovat. Nesmysl se stává normou, protože hlasy hájící normální hodnoty jsou příliš slabé, neuznávané a vzácné. V čím větší převaze tito zastánci "tupé rychlosti" jsou, tím se snižuje šance, že se vše vrátí do normálu. Samozřejmě celý děj ještě zhoršuje množství a společensko-věková struktura hráčů na DK. Že by třeba 18letí, 30letí lidé začínali pro zábavu hrát speedy, to se moc nestává, a když někdo začne, ten jeho věk je většinou tak nízký, že si při "učení se od tradičních speedařů (v šachlikovském pojetí toho sousloví)" jen těžko uvědomí, co vlastně dělají a jaké hodnoty se chystají přijmout za své. A když už se někdo tímto způsobem naučí hrát speedy, většinou brzo skončí, protože se z té hry při tomto pojetí vytrácí to, co většina lidí považuje za zábavné, a tak zůstávají většinou jen ti, které baví absurdita toho, jak díky pomůckám na ně může jít 5 poctivých hráčů a pěkně všechny z nich sundají (spíš to udělají samozřejmě ty jejich pomůcky než oni sami, ale ty pomůcky samy sebe pochválit neumí :D ), nebo že se přiblížili kvalitou svým skriptařským vzorům a můžou hrát s nimi ve kmeni.
Zde je opět potřeba zmínit tu ideologii, že "takhle je ta hra správně", a tak se vlastně i ta hra přizpůsobuje tomu, jak to chtějí ti hráči, tedy co do nastavení zjednodušuje a upravuje se tak, jak tito hráči chtějí. Což samo o sobě vede k tomu, že vlastně existují ti "hráči v centru dění", kteří určují směřování hry a ta se tedy vyvíjí tak, aby zlepšovala podmínky pro jejich úspěch a automaticky vytvářela dojem, že oni jsou ti nejlepší. A jak je to hráčské pole prořídlé, tak se prostě už dávno ideologicky vytvořila dominantní skupina těchto hráčů, většinou kolem lidí na .net, později .uk severu, jako je adrian, uk pro, fanat (ono se jich postupně nabalovalo víc a víc, dneska už se klidně dá šachlika zařadit mezi ně), no a těm prostě vyhovuje to, co jsem výše popsal, vyhovuje jim nízký level vesnic, vyhovuje jim hrát na body. A z tohoto stavu, kdy "toto nastavení někomu vyhovuje" jsme se díky snaze mnoha lidí být jako oni a s tím souvisejícího přejímání jejich hodnot dostali do stavu, že "toto nastavení je nejlepší a existence ostatních je trpěná a snad jen dočasná". Můžeme vidět, že se tyto globální vlivy umocňují, ale stejně po světě ještě fungují různé jiné mocenské skupiny speedařů, které by ty speedy měly zase s trochu jiným nastavením (třeba lze vidět brazilské speedy s velkými rozestavěnými vesnicemi a mnoha barbarkami - taky se tento trend vytvořil stejným způsobem, taky může vést do stavu velkých aliancí speedařů bojujících proti sobě na 1 speedu, taky ta variabilita nastavení žádná není, akorát se ta rychlost projevuje nikoli růstem prvních pár malých vesnic, ale růstem obrovského impéria obrovských vesnic - proč - protože lidem v centru této ideologie prostě vyhovovalo takto hrát a svět se jim přizpůsobil).
Proč se speedařský kmen Hoptua v určité době tak rozrostl? Protože sem začaly pronikat různé vlivy .uk a .ro serveru, kde jsou velké kmeny složené z nějakého kvalitnějšího jádra a pak těch béčkových hráčů běžnou věcí. Proč se to tam stalo běžnou věcí? Podobně jako Suise, i ten máločlenný kmen by byl při velké konkurenci zničen, proto si radši nabrali ještě další lidi do aliance, s tím rozdílem, že Suis ty kmeny vytváří na každém speedu nové, ale tyto kmeny to dopracovaly tam, že mají ten "velký kmen", z nějž hlavní členové vytvoří kmen a béčkoví když se do něj nevejdou, vytvoří další kmeny na vytvoření mocenského bloku, který speed bez problému ovládne.

Co tím chci říct - uvědomme si, že tento vývoj hry není správný, nepoddávejme se mu, začněme na věci nazírat s nadhledem a rozumem, nazývejme věci pravými jmény a řiďme se sami sebou a svými vlastními hodnotami plynoucími z vlastního rozumového poznání.

Prostě mám názor, že tato hra by měla prověřit člověka všestranněji než sloužit jen jako test toho, kdo má kolik herních pomůcek a jak rychle umí klikat.
Rychlost klikání je bezesporu důležitá, ale nikoli jediná věc, o které by hra měla být. Mezi ty další věci patří strategické uvažování, znalost herních nastavení, schopnost hrát různými způsoby, schopnost přizpůsobit se vývoji speedu včetně nečekaných událostí, schopnost vydržet u hry mnoho hodin v kuse a prokázat vytrvalost, schopnost přizpůsobit hru určitému cíli.
A tyto základní principy, podle kterých lze posuzovat kvalitu hráče, jsou právě ničeny výše popsaným procesem, do něhož zapadá právě to, že nechceš kostely, nechceš Bash, nechceš náhodné hráče na speedu, chceš herní pomůcky, byť v tomto případě jen ty povolené, tedy těch několik málo povolených skriptů a pomocníka rabování. Je jasné, že to v praxi budou prostě speedy jako vždycky - s hráči používajícími nedetekované skripty, skripty na "vylepšení" PR, fake skripty, upravené prohlížeče a nevím co ještě. A já mám prostě názor, že tohle ani pomocník rabování na speedy nepatří právě proto, že to ze hry dělá víc klikačku a že to vytváří úplně nehorázné rozdíly mezi těmi lidmi, co to používají, a těmi, co ne. Rozdíly mezi hráči s PÚ a bez něj se projeví ve hře daleko později a de facto jen v důsledcích, kdežto PR se projeví přímo na počátku tím, že je to zdroj surovin. A ty suroviny už se dají použít na všechno. + Inno musí vydělávat a PÚ na to stačí. + Dalo by se i to PÚ dát všem zdarma pro rovné podmínky.
Já chápu, že na PR už teď jsou všichni zvyklí, ale to přece není argument, proč je správné ho tu mít. Je třeba si uvědomit, co je příčina a co důsledek. První fáze - někteří lidé, co chtěli být nejlepší, začali používat pomůcky, které jim to usnadnily. Druhá fáze - přestali umět hrát bez toho. Třetí fáze - Inno vytvořilo náhradní placené pomůcky, aby z toho něco měli. Čtvrtá fáze - ti, co se chtěli přiblížit kvalitě "těch výsledkově nejlepších" začali používat pomůcky taky. Pátá fáze - pomůcky se staly standardem. Možná jsem nějaké fáze přeskočil, ale to není až tak důležité pro uvědomění si skutečnosti, že je ten vývoj za prvé špatně a za druhé že vytvořil nový standard měnící původní povahu hry.

Gratuluji všem, co dočetli.
 

DeletedUser43000

Guest
Můj názor: Podle mě by celý ten systém mohl být jiný a lepší...

"Hráči v kmeni: 2, podpory jen v rámci kmene, ze kmene nelze vystoupit"
Myslím si ,že kmen je lepší jen pro jednoho sice hráči můžou spolupracovat ale nebudou si moc posílat podpory
což udělá hodně

"Fake limit: 1% bodů vesnice"
Velmi dobrý nápad

Kostel: Ne
Patřím mezi hráče ,kteří nemají rádi kostel příjde jim to jako zbytečná věc navíc ale pokud se má konat během jednoho měsíce
15-20 kol tak nevidím důvod proč aspoň do poloviny nenamíchat Kostely a vícestupňový výzkum

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Jak jsem již psal nejlepší by byl turnaj 1v1 ale ten nikdy očividně nebude.Škoda zúčastnili by se ho kvalitní hráči.
A na každý match by přišli na 95% oba... ,protože by to byl jejich domluvený match...


A jelikož turnaj 1v1 nikdy nebude tak by bylo super kdyby bylo MČSR jako před dvěma lety
třeba celý měsíc srpen... a každé kolo by bylo trochu jiné nastavení...
Čtvrtfinálé například level 5 a 7 bbs na hráče Kostel,nelze zabírat barbarské vesnice
Semifinále například level 1 a 4 bbs na hráče 10 stupňový výzkum fake limit 1%...
Finále například level 3,5 a 2 bbs na hráče fake limit 1%...
Prostě každé kolo něco o trochu jiné :)

 
Stav
Uzavřeno pro další odpovědi.
Nahoru