• Psst! Ano, Ty! Ještě nejsi zaregistrovaný na našem herním fóru? Přicházíš tak o možnost zapojit se do diskuzí a navíc si tu můžeš zkrátit čekání například při výstavbě nové budovy či jednotek. Zaregistruj se ještě dnes pomocí následujícího odkazu:

    » Vytvořit účet na fóru

Banu Bakr- Vánoční dárek

Stav
Uzavřeno pro další odpovědi.

Banu Bakr

Nový uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
9
Slavný hrnčíř Banu Bakr​



Jako malé pachole jsem nikdy neměl vlastní peníze, takže při obstarávání (nejen) vánočních dárků jsem musel do jisté míry improvizovat. Většinou jsem na Vánoce obdarovával své blízké maličkostmi v podobě vlastnoručně nakreslených obrázků či různých mnohdy dadaisticky vyhlížejících „uměleckých děl“ ze školní výtvarky.

Pamatuji si, že mi bylo sedm let, když mě máma vzala někdy před Vánoci do keramické dílny. Mohl jsem si vyzkoušet rozličné techniky modelování hrnků nebo misek, ale nejraději ze všeho jsem vyráběl keramické vojáčky. Dozvěděl jsem se také, že jakékoliv tvary z hlíny nesmí být moc nahňácané na sebe a že musí být duté, aby potom ona veledíla při vypalování v keramické peci nepraskla. Po vypálení následuje fáze, při níž se keramické objekty přetřou glazurou, takovým speciálním lakem na keramiku a poté se znovu vypálí, pokud mě paměť neklame.

Když už mi ten den bylo dovoleno si své výtvory nechat vypálit a o týden později si je přijít natřít glazurou, vehementně jsem se pustil do modelování rozličných patvarů. Bavilo mě to čím dál víc a vyrobil jsem tam keramické dárky k Vánocům snad pro celou rodinu. Pod stromečkem se máma těšila z nového hrnku na čaj, táta z tak velkého keramického hrnku, aby se tam vešel půllitr piva, děda z keramického popelníku, mladší bratr dostal jednoho z mých slavných vojáčků a tak dále.