Taky mi toho přijde trochu moc. Konkrétně se mi nelíbí ale hlavně jedna věc - a to je možnost vidět příchozí útoky. Divoké kmeny byly vždycky o momentu překvapení, o pochopení svých protihráčů, “loveckém instinktu” najít slabý článek nepřítele (tzn. hráče, co jsou neaktivní a útoků si buď nevšimnou anebo nedokážou říct, kam jim jdou) a zacílit na něj a o schopnosti vůdců eliminovat takové slabé články včas - dřív než jich stihne zneužít nepřítel.
Tahle novinka zničí smysl majáků a útoků za linií, pomůže ve hře udržet nestandardně dlouho neaktivní hráče, které v jejich nepřítomnosti ubránil kmen, oslabí smysl preventivních podpor (protože není třeba kalkulovat s krátkodobou neaktivitou a zabezpečit všechno v dosahu několika hodin, když se vždycky najde alespoň někdo, kdo ty útoky uvidí) a přesune hru směrem, který donutí hráče stavět mnohem víc off než doposud, aby alespoň něco silou protlačili (když není možné využívat slabých míst a vždycky i neaktivní hráče brání celý kmen). To může snadno znechutit dost obranářů, jejichž předností bylo spíše zabrat vesku za linií nepřítele a rychle ji zabetonovat.
V podstatě se díky tomu stane z DK úplně jiná hra. Neříkám, jestli lepší nebo horší, ale prostě jiná. Osobně bych si klidně nějaký takový svět ze zvědavosti vyzkoušel, protože by mě zajímalo, jak se takovému nastavení hráči a jejich strategie uzpůsobí, ale beru to spíš jenom jako zajímavou alternativu (něco jako jsou například kostely, tajemství, runové války anebo neexistující fake limit či neexistující denní bonus) a nechci kvůli tomu přijít o klasickou hru, která nás všechny tolik baví.
Za mimořádně nešťastnou věc potom považuju možnost, že by se podobné “vylepšení” zavedlo na kterémkoli z běžících světů, kde je strategie všech kmenů i jednotlivých hráčů (tzn. rozložení off a deff vesnic, trvalé podpory hranic apod.) uzpůsobena původnímu nastavení, ve kterém je třeba počítat s neaktivitou, během níž kmen nevidí příchozí útoky na svoje hráče.