• Psst! Ano, Ty! Ještě nejsi zaregistrovaný na našem herním fóru? Přicházíš tak o možnost zapojit se do diskuzí a navíc si tu můžeš zkrátit čekání například při výstavbě nové budovy či jednotek. Zaregistruj se ještě dnes pomocí následujícího odkazu:

    » Vytvořit účet na fóru

Dotaz k plánování speed kol

DeletedUser44631

Guest
Dobrý den,

chtěl bych se zeptat, kdo aktuálně nastavuje speed kola, neboť je to horší a horší. Chybí kreativita ze strany administrátorů a nastavení, které pomůže hráčům se hru lépe naučit a vyzkoušet si různé taktiky a styly stavění, efektivnost, obranu apod.
  • Ve hře pro speed kola by mělo dojít k změně levelů vesnic a mělo by býti plánováno více nižších levelů, protože ty se nejvíce podobají reálným světům. Pokud budete plánovat neustále nesmysli s velkými vesnicemi, hráči se ty starty nikdy nenaučí.
  • Plánovat herní kola Bash přes noc, může plánovat pouze hráč, který to nikdy nehrál. Respektive je to tak nudné a bezvýznamné, že je opravdu vidět, že to plánuje nějaký trumbera.
  • Nevidím žádné kreativní návrhy jako je kontinentální speed, týmový speed - v cizině standardně jsou administrátoři kreativní a vytvoří různé druhy nastavění, kde je například tým dvou barev který hraje proti sobě a mezi nimi jsou barbarské vesnice a všichni mají stejné pravidla.
  • Nesmyslné turnaje, které nemají hlavu ani patu. Nikde jsem nečetl a neviděl, že by sám administrátor případně osoba, spravující nastavení her nabídla možnost nějakého turnaje či zajímavého herního nastavení.
  • Je vůbec reálné provést nějakou změnu speed kol nebo se budete odvolávat, že to máte ze strany innogames zakázáno? V Polsku jsou odměny rozesílané i za 3 hodinový speed - proč tohle není i v česku? Kdo u toho chce sedět celý den, když lze nastavit herní kolo na tři hodiny? Je to z důvodu pohodlnosti osoby spravující plány nebo jaký je reálný důvod?
Otázek mám mnoho, ale nebudu to tu vypisovat vše, protože očekávám, že neobdržím žádnou odpověď která by dávala smysl.
Naplánovat speed kola není problém, ale myslím si, že podívat se do ciziny kde to dělají dobře a ,,obšlehnout" nastavení taky problém není :)
 

Lamač.

Support Officer
Člen týmu
Support Officer
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
196
  • Je vůbec reálné provést nějakou změnu speed kol nebo se budete odvolávat, že to máte ze strany innogames zakázáno? V Polsku jsou odměny rozesílané i za 3 hodinový speed - proč tohle není i v česku? Kdo u toho chce sedět celý den, když lze nastavit herní kolo na tři hodiny? Je to z důvodu pohodlnosti osoby spravující plány nebo jaký je reálný důvod?

Na jednu otázku ti klidně odpověď podám, a to ty odměny, ano české DK mají nastavovat odměny od kola, který trvá 6 hodin a více výjimka je u turnajových kol.
Odměny za kratší speed kola mají různé jazykové verze úplně jinak, a to se liší pokud vím množstvím hráčů na každé jazykové verzi. Opravte mě pokud se mýlím.
Na další otázky ať ti už odpoví někdo z týmu.
 

tantalena

Pokročilý uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
132
V současnosti speed kola plánují lidé, kteří je nikdy nehráli, a občas mám pocit, že když opakují stále stejné chyby, o kterých dost lidí říká, že jsou to chyby, snad se ani nechtějí naučit svou práci dělat pořádně.
Mně to, jak se navrhují speedy, připadá hrozně jednoduché, ale když vidím výtvory jiných, jako by to byla ta nejtěžší věc na světě. Já buď takhle veřejně příspěvky na fóru nebo i osobními zprávami dřív občas psal, jak se to má dělat, co je v jakých návrzích špatně atd. Ale přesto se ty věci nemění nebo mění jen dočasně - takové to lamačovské, že když nebyl Bash 2 týdny, teď budou 2 týdny s 10 Bashi a pak zas budou ubývat, ubývat, až si zase někdo postěžuje a bude jich chvíli zas víc. Nevím, proč se tohle děje. Proč se pořád řada speedů koná v časech, kdy je nemá kdo dohrát nebo rozehrát, protože lidi spí nebo jsou v práci/škole. Proč každou chvíli barbarky "rostou" do o mnoho méně bodů, než kolik je rozestavěná vesnice. Proč je tolikrát extrémně velká rozestavěná vesnice. Proč se "Překvapení" nastavují nesmyslně pořád na pevnostní rozestavěnou vesnici. Proč je nadužíváno zlevňování ZM. Proč je tolik Nočních Bashů. Proč jsou některé speedy s rychlostmi jako 390, 380, 370, 360, když to reálně nemá smysl a 400-350-300(-250-200-150-120-100-80-60-50-40-30-25-20-15-10) bohatě stačí.
Já samozřejmě pořád píšu, že celý ten plán by měl směřovat k nějakému cíli nebo cílům - to pak záleží na navrhovateli, co si zvolí - jestli přilákání nových hráčů, přilákání bývalých hráčů, pomoc čisté hře, pomoc co nejrychlejší hře a klidně i skriptům, zlepšování těch nejlepších, zlepšování všech hráčů, zajímavost nastavení, tradiční pojetí nastavení atd. Ale připadá mi, že v takovém kontextu nad tím nikdo neuvažuje a prostě se tam ty speedy nějak navrhnou a nějak naskládají. Neříkám, co z těch věcí by mělo být tou cestou, stejně nakonec je to spíš o míře - nikomu nevadí Speed of Barbars, když je jeden za týden apod.
Hlavně by to chtělo, ať se najde někdo, kdo tomu bude rozumět a navrhovat plány speedů tak, že to celkově bude dávat smysl a i jednotlivé speedy budou dávat smysl a momentálně se moc neděje ani jedno.
Chyby v nastavení ve smyslu, že je uveden lvl 4 a je lvl 0, vždycky nějaké budou, ale myslím, že jich bude méně, pokud speed tým začne fungovat standardněji, že jeden člověk sepíše nastavení na týden, a pak to různí lidé - třeba i včetně něj - nastaví. Podle mě se to teď tak neděje, speedy se vymýšlí až během jejich nastavování a pak je daleko snazší na něco zapomenout, než když vše bylo dávno navrženo a již se jen podle návrhu nastavuje.
Když se zpět vrátím k osobě navrhovatele - jedna věc je jistá - že z dlouhodobé perspektivy to ani nemůžu být já. Možná během této noci sepíšu nějaký nový plán na týden - aspoň ať se opět vidí, že je zbytečné to navrhnout, když mi to stejně nenastaví - ale to není dlouhodobé řešení. Jestli ty nebo někdo jiný ze speedařů má čas a chuť, ať se speed týmu nabídne s tím, že zkusí navrhovat speedy, a uvidíme, jak to dopadne. Ale problém je, že se do toho ani nikomu nechce.
Já si třeba ani nemyslím, že je ku prospěchu obšlehnout cizinu - jednotlivosti třeba občas proč ne, ale mám pocit, že násobná produkce, Clustery (speedy s omezením pohybu šlechtice nejčastěji na 10-15 polí), Blesky s FL 50-150, věčná omezování pro barbarkáře apod. jsou zbytečnosti a ačkoli někde jinde tvoří nebo tvořily kostru plánů speedů, je lepší je zde nemít nebo skoro nemít. Ale asi je to věc názoru každého, já mám prostě pocit, jak jsi ostatně i ty, Fcéčko, psal, že většina speedů má být do určité míry podobná normálnímu světu. Podle mě stačí, když člověk, co bude navrhovat speedy, bude mít nějaké zkušenosti s jejich hraním, bude v občasném kontaktu s aspoň někým ze současné nebo bývalé elity a bude nějak ovlivnitelný požadavky hráčů a třeba si i trochu přečte, jak české speedy vypadaly před 4, 6, 8, 10 lety. Pak už stačí se jen při plánování trochu snažit a přemýšlet (a brát trochu ohled na nováčky) a měl by vyplodit něco, co nebude špatné.
Čistě teoreticky, on ani nemusí být jeden navrhovatel. Já se taky určitou dobu s Lamačem v plánování speedů po týdnech střídal, větší otázka je, jestli je vůbec speed tým ochoten pustit z ruky plánování nebo část plánování a nechat to na někom jiném. (A pak taky kdo by se toho ujal.)
 

DeletedUser44631

Guest
Na jednu otázku ti klidně odpověď podám, a to ty odměny, ano české DK mají nastavovat odměny od kola, který trvá 6 hodin a více výjimka je u turnajových kol.
Odměny za kratší speed kola mají různé jazykové verze úplně jinak, a to se liší pokud vím množstvím hráčů na každé jazykové verzi. Opravte mě pokud se mýlím.
Na další otázky ať ti už odpoví někdo z týmu.

Otázkou nyní je, proč tomu tak je? Proč všude možně v cizině mohou hráči dostávat odměny za kratší speed kola a v Česku nikoliv? Byť obecně na jejich jazykové verzi je méně světů, méně hráčů, méně aktivní hráčů speed kol? :)
Takže my si za hru platit musíme (respektive pokud chce hrát na úrovni, bez PB to nelze hrát - kord speed kolo) a odměnu dostaneš, jen když si odsedíš 6 hodin hry? Mě přijde, že jistý lidé jsou prostě líný a nechtějí být kreativní. Proč naplánovat 8 x 3h když mohu naplánovat 4x6 nebo 3x8.. :)

Já jsem opravdu odehrál dost speed kol, donedávna byly funkční speed kola v Německu, po letech jsem si tam zahrál a super. Hrávali se tam pomalejší kola i pro ty starší ročníky, kteří dokážou hru mačkat například i při práci. Rovněž tam byl funkční zástup v dovolené..
Hrál jsem :
  • Holandsko - Speed kola 3-6 hodin z 80% - povolené zástupy, povolené ocenění a každý hráč si udělá obrázek, kdo jak hraje. Odměny jsou posílané každý měsíc a přijde si sám od sebe tiket se seznamem, kdo kolik vyhrál kol a kdo byl jak odměněn. Úplně neskutečný přístup ze strany supportu!
  • Polsko - super nastavení, které si najde vždy své hráče, za mě nejvíce ideální a je to vidět podle herní účasti, že na nižší levely nechodí lidi, kteří nemají scripty a nechytají se ostatním hráčům. Rovněž je tam populární nízký level například s desetinásobkem dolů, protože hráči nemusí farmit a je to fér hra. Dále tam jsou nastavované speed kola bez opevnění, aby hráči měli snazší rabování a nebránilo jim to v růstu, což je velice rozumný krok! Support naopak neposílá vyhrané body za hru, ale hráč si o ně musí požádat => INNOGAMES ušetří na líných hráčích jako já, protože si raději ty body koupím. Tzn. dobrý bussines model.
  • Anglie/.net obecně - trošku strukturovaně podobné české verzi, proto tam nehraji. Bash 48 hodin.. apod..
  • Brazílie - opět velice krátké kola 3-6 hodin, pokud jsou dlouhé tak tam je něco ve smyslu speed of barbars..
  • Portugalsko - obdoba Polského serveru, experimentují tam s nastavením tudíž rychlost vojska je poměrně vysoká, produkce je zvýšená mnohdy xkrát, Hráči začínají s více vesnicemi, je tam poměrně častá změna oddanosti - limit dosahu šlechticů apod.
  • Rumunsko - krátké speed kola 3 hodiny 90% kol, proto tam jsou hráči nejlepší na světě a opravdu jsou tam kapacity. Logicky, člověk za 6 hodin co prosedí v Čechách má možnost zahrát si dvě úplně odlišné nastavení a zažít dva odlišné boje..
  • Rusko - Po Polsku za mě druhý nejlepší stát s nastavením, nemluvím ani o propracovanosti plánovaných kol co se týká designu, člověk koukne a vidí co hraje a nemusí být ultra znalec speed kol. Hráči zde jsou rovněž kvalitní a hrát tam je zábava.
  • Řecko - poměrně malá komunita hráčů ale dobrých, speed kola mají standardně ve free slotech pro 40-50 hráčů a to jim stačí, protože pokud se sejde 40 aktivních, lepších než 80 ze 100 neaktivních.
  • Maďarsko - oddechový server, hráči všehochuti .. kdo si chce zahrát nenáročné nastavení tak doporučuji maďarsko - docela friendly lidi..
  • Itálie, Španělsko, Francie - nejvíce ideální nastavení napříč možným, chodí tam hrát nejvíce lidí z celého světa protože vždy si vyberou něco, co za to stojí a u čeho chtějí hráči trávit čas, tudíž pokud chcete poznávat nové lidi a hráče, tak tam.
  • Turecko - speed kola super, nastavení super - mnohdy týden zpět - administrátor to pravděpodobně nastavuje v neděli na týden dopředu a hráči si mohou rozvrhnout čas předem a ví, kdy si co mohou zahrát případně se s kamarády domluvit.
  • Velká Británie - nejčastěji se hrají levely 1 - 26 bodů a hodně babarek - nejlepší pro naučení se hry a pochopit vyzkoušet co stavět na světech = 100% nejlepší možnost, ovšem nelze hrát stále nízké levely proto kombinují 26 bodů - 653 bodů a 2138 bodů - protože to jsou tři nejdůležitější fáze vše hře..
Tak a teď Česká Republika. Speed kola vždy když se podívám, naplánované maximálně na den dopředu a většinou nesmysli jako je třeba překvapení, o kterém každý hráč ví, co asi má očekávat - v čem spočívá tedy to překvapení? Zrovna teď kdy to píši, čeká nás od 14:40 překvapení.
Proč tedy neexistuje něco, jako týdenní výherce mini blesků který by byl nějak třeba odměněn? Kdo chce, způsob si najde. Dotazoval jsem se několika různých hráčů včetně RadimaGalušky, který hraje speed kola od doby jako já, to znamená od prvního herního kola a on sám mi napsal do zpráv, kde hraji, že v Česku se to nedá! Čím to je?

Tím, že to plánuje člověk nebo lidé, kteří nikdy speed kolo nehráli a nezapojují u toho mozek.
Nastavění může obsahovat:
  • Staré a nové předměty u paladina - tudíž můžou být i ohně na katapulty a má možnost je postavit každý hráč = všichni si jsou rovni a pak záleží na štěstí a zkušenostech hráče. Rovněž ostatní předměty zvýhodní ty, kteří hře více rozumí apod.
  • Hra může obsahovat více úrovňové výzkumy - 3-10
  • Levely mohou být jinak strukturované - pro inspiraci opět prezentuji Polsko - POLAND SETTINGS OF VILLAGES
  • Do hry mohou být přidané různé vesnice a mohou být nastaveny různé osady kouzelné jako na světech, respektive já jsem se s tím naučil hrát v cizině a následně to používal v praxi na herních světech - kde jinde by se to člověk měl naučit a otestovat než na speed kolech ?
  • Lze nastavovat počet barbarských vesnic a zároveň je minimalizovat - ve Švýcarsku se hráli nejčastěji speed kola bez barbarek a s nejmenším rozestupem mezi hráči, aby se hráči naučili bojovat a měli tu hru více peprnější. V Česku? Každý hladový, pobere barbarské vesnice, postaví tam vojsko až pak drtí ostatní - o čem to je? Kde se má člověk naučit bojovat, chytat šlechty a časovat útoky?
  • V cizině je úplně normální, že je nastavený speed server formou classicu, třeba měsíc až tři měsíce je spuštěn server na barevné týmy, kteří proti sobě hrají - v Česku tohle asi nereálné - ve Francii běžné!
  • Turnaje nebo prostor hráčům samotným, v Česku nemožný - server uvolnit pro 10-20 hrajících asi nemožné .. V cizině zcela reálné! Turnaj dvaceti hráčů, kteří jsou rozděleny do čtyř koutů kontinentů s stejným počtem barbarských vesnic a hráči ve stejný čas hrají na stejném serveru proti sobě ale na jiných kontinentech! K tomu je potřeba znalost a zkušenost s plánováním místního administrátora a chuť a čas to nastavit.
Mohl bych takhle pokračovat dál. Osobně bych plánoval Speed kola a snažil bych se nadzvednout úroveň hry, bohužel nevím s kým komunikovat.
Kozmicz je někdy normální fajn člověk, někdy úplně mimo a ostatní neznám vůbec.
Přijde mi poměrně tupé a nepřehledné to zadávat někam na forum - proč pro to není zřízen nějaký formulář v roce 2020 který by jim vyjel jen formulář s nastavením a oni jej kopírovali a nemuseli bychom tu zahlcovat nepřehledně forum? :)
 

Kubina

Administrátor
Člen týmu
Administrátor
Počet poděkování
746
V první řadě bychom rádi poděkovali za vaše názory!

Ve hře pro speed kola by mělo dojít k změně levelů vesnic a mělo by býti plánováno více nižších levelů, protože ty se nejvíce podobají reálným světům. Pokud budete plánovat neustále nesmysli s velkými vesnicemi, hráči se ty starty nikdy nenaučí.
Vždy se snažíme nastavit dostatečný počet různých kol, tak aby se po sobě neopakovala stejná kola. Tím si každý hráč může vybrat, jaké kolo bude hrát (to co mu nejvíce vyhovuje).


  • Nevidím žádné kreativní návrhy jako je kontinentální speed, týmový speed - v cizině standardně jsou administrátoři kreativní a vytvoří různé druhy nastavění, kde je například tým dvou barev který hraje proti sobě a mezi nimi jsou barbarské vesnice a všichni mají stejné pravidla.

Po delší době jsme znovu zavedli kola typu 3 kmeny, tedy kdy jsou hráči rozdělení do kmenů a bojují proti sobě.
Tým dvou barev a hrají proti sobě a barbarky jsou uprostřed? Kde jsi toto v poslední době viděl? (Vím, že jeden admin nastavoval na speedy obrazce z barbarek, ale ten speed server už je zavřený.)
Takováto kola vyžadují naši přítomnost přesně v čase startu kola, těžko se tedy plánují například týden dopředu. Pokud bychom se jen o 15 minut zpozdili, hráči by museli čekat.

Nesmyslné turnaje, které nemají hlavu ani patu. Nikde jsem nečetl a neviděl, že by sám administrátor případně osoba, spravující nastavení her nabídla možnost nějakého turnaje či zajímavého herního nastavení.
Turnaj pro hráče se snažíme pořádat každý měsíc. Přiznávám, že se hráčům nelíbí bodování, ale to se od příště již změní!
Pokud máš na mysli turnaj, kde je nutná registrace, tak to nemáme v plánu, protože naposledy, když jsme chtěli turnaj udělat, tak se přihlásil jeden tým! (nicméně neříkám, že se to nemůže změnit)

Je vůbec reálné provést nějakou změnu speed kol nebo se budete odvolávat, že to máte ze strany innogames zakázáno? V Polsku jsou odměny rozesílané i za 3 hodinový speed - proč tohle není i v česku? Kdo u toho chce sedět celý den, když lze nastavit herní kolo na tři hodiny? Je to z důvodu pohodlnosti osoby spravující plány nebo jaký je reálný důvod?
Ano, změna speedů je možná. Nicméně jak asi víš, každý se brání změně, dokud nezjistí, že změna může přinést něco lepšího. Na speedu si můžeme nastavovat skoro co chceme.
K odměnám, odměny jsou stanoveny majitelem hry, firmou InnoGames, a není v našich silách to změnit. Nicméně zase neříkám, že ta změna nemůže v budoucnu přijít. Na CZ můžeme odměňovat jen kola, která jsou delší než 6 hodin. Z toho také vyplývá, že se snažíme nastavit co nejvíce dlouhých kol, abychom mohli hráče odměnit!

@tantalena Z tvého příspěvku vidím převážně jen to, že nám vyčítáš chyby v nastavení. (Pokud se mýlím, oprav mě! I tak děkujeme za zpětnou vazbu!) Ano, chyby se stávají. Popisek se může lišit od reálného nastavení, což jistě dobře víš. V chybě v popisku ale nevidím až takový problém. Je sice pravda, že hráči očekávají něco jiného, ale kdykoliv při běhu kola si mohou nastavení prohlédnout (tedy to, co je reálně nastaveno).
Každá jazyková verze je jiná, na každé se nastavují jiné typy kol.
Nastavujeme kola na 24 hodin denně, tedy pouze minimální mezery 20 minut. Tím si může zahrát speed opravdu kdokoliv. Nikdy nemůžeme vyhovět všem. Někdo z práce/ze školy chodí po obědě, někdo ve dvě, někdo ve čtyři, někdo v šest. Někdo naopak ráno v šest. Někdo chce hrát na noční v práci. Pokud tedy přijdeš domů v šest a kolo začalo ve čtyři, bude už rozehrané a ty rozehranost již neovlivníš, ale můžeš se pokusit jen vyhrát . Návrhy zase vychází z toho, že odměny jsou pro kola delší než 6 hodin.

Pokud si komunita přeje, nevidím problém, abychom nastavovali i kratší kola (v odpoledních časech), ale budou bez odměny -> méně hráčů.

K řeckému serveru, ten je po dlouhé době zase otevřen, z toho asi vyplývá aktuální větší zájem hráčů, kteří hráli jinde...

Ke kolu překvapení, není pokaždé stejné, na posledním byla vesnice o 20 000 bodech.

Když kola naplánujeme více dopředu, je tam nemožnost rychlé změny. A pokud bychom plánovali kola týden nebo dva dopředu, nemohli bychom plánovat kola typu Železná pevnost nebo 3 kmeny. Nastavování speedů není naše hlavní práce a i když kmenům dáváme spoustu času, občas není prostě možné být v čase startu online. Přítomnost u kola bychom si pak museli naplánovat dopředu a to není možné, právě kvůli tomu, že kmeny nejsou naší hlavní prací.


Proč tedy neexistuje něco, jako týdenní výherce mini blesků který by byl nějak třeba odměněn?
Zajímavý nápad!

Staré a nové předměty u paladina - tudíž můžou být i ohně na katapulty a má možnost je postavit každý hráč = všichni si jsou rovni a pak záleží na štěstí a zkušenostech hráče. Rovněž ostatní předměty zvýhodní ty, kteří hře více rozumí apod.
Předměty už máme zakázáno nastavovat, budou zcela odstraněny z kódu hry.

Do hry mohou být přidané různé vesnice a mohou být nastaveny různé osady kouzelné jako na světech, respektive já jsem se s tím naučil hrát v cizině a následně to používal v praxi na herních světech - kde jinde by se to člověk měl naučit a otestovat než na speed kolech ?
To je zase kolo, které vyžaduje naši přítomnost. Nicméně nejsou nastavovány z důvodu, že o ně byl malý zájem. Ale například kolo Cheatdorf jsme na žádost jednoho hráče obnovili.

V cizině je úplně normální, že je nastavený speed server formou classicu, třeba měsíc až tři měsíce je spuštěn server na barevné týmy, kteří proti sobě hrají - v Česku tohle asi nereálné - ve Francii běžné!
Dej mi přesné číslo kola, podívám se na to.

Turnaje nebo prostor hráčům samotným, v Česku nemožný - server uvolnit pro 10-20 hrajících asi nemožné .. V cizině zcela reálné! Turnaj dvaceti hráčů, kteří jsou rozděleny do čtyř koutů kontinentů s stejným počtem barbarských vesnic a hráči ve stejný čas hrají na stejném serveru proti sobě ale na jiných kontinentech! K tomu je potřeba znalost a zkušenost s plánováním místního administrátora a chuť a čas to nastavit.
Pokud se hráči domluví a napíší si o kolo ticketem, tak není problém ho nastavit. Nicméně se musí počítat s tím, že na ten den už mohou být kola naplánována a pokud na kolo ještě chtějí PÚ a PR zdarma, tak musí být o kolo požádáno v dostatečném předstihu (kvůli procesu schválení PÚ a PR zdarma).
Nicméně to zase odporuje tomu, že chceš aby kola byla nastavována týden nebo dva dopředu. To, že si chce někdo zahrát kolo, si nejčastěji vymyslí ještě ten den, lépe 3 dny dopředu...
Hra neumožňuje přesunutí více vesnic na kraj mapy, tedy je nereálné, aby se na jednom kole hrálo více zápasů. Nebo aby bylo vždy úplně stejné rozložení vesnic.

Přijde mi poměrně nepřehledné to zadávat někam na forum - proč pro to není zřízen nějaký formulář v roce 2020 který by jim vyjel jen formulář s nastavením a oni jej kopírovali a nemuseli bychom tu zahlcovat nepřehledně forum?

Tento nápad se mi líbí, nicméně si nejsem jistý, zda by to hráči ocenili a návrhy nám tímto způsobem posílali.


Pokud budete mít další otázky, neváhejte je zde psát, stejně jako pokud se mnou v nějakém bodě nesouhlasíte nebo si myslíte, že to vidím špatně. Rádi si přečteme váš názor a pokud nás přesvědčíte, že je to dobrý nápad, tak se ho pokusíme zavést. :)
 

DeletedUser44631

Guest
Já s tebou souhlasím a usuzuji z toho, že každý server má jiná pravidla a možnosti, protože to co píšu jsem reálně viděl a zažil.
Paladin s předměty (nové/staré) je stále standardně běžný na Polském serveru. Výše uvedenou reakci si ještě přečtu jednou a pak budu reagovat.

Zajímá mě ovšem ještě jedna věc, propagujete například nějakým způsobem speed kola s odkazem někam na forum, kde by to bylo v krátkosti popsané, aby to člověk od věku 12-70 pochopil? Já jsem to moc nikdy nezaregistroval, občas za ty roky co to hraji něco na speed kola možná bylo..
Ale pokud by mi přišla ve hře zpráva s odkazem na forum, kde by to bylo graficky pěkně rozepsané a popsané oč jde, určitě bych to šel vyzkoušet a myslím, že by to i hru trošku nakoplo :)

Dej mi přesné číslo kola, podívám se na to.

Poslední jsem dohledal měsíční, tak pokud by byl v Česku podobný speed na kratší dobu třeba týden :)

snimek-obrazovky-2020-06-14-v23.39.26.png
 
Naposledy upraveno moderátorem:

Kubina

Administrátor
Člen týmu
Administrátor
Počet poděkování
746
Speedy sami o sobě formou zprávy do hry nepodporujeme. Nicméně pokud je na speedu turnaj, tak občas jde do hry zpráva, vždy je oznámení zde na fóru a občas i na facebooku.

Je možné, že v Polsku Paladina s předměty nastavují. Buď se k nim nedostala informace, že se nesmí používat nebo k nám se nedostala informace, že je používat na speedu zase můžeme :)

Díky, měsíční kolo nepřipadá nyní v úvahu, to je na moc dlouho a hráči chtějí hrát i kratší kola. O týdenním kole by možná šlo uvažovat o letních prázdninách, i tak si ale myslím, že je to moc dlouhé.
Možná by příští vítr mohl mít toto rozdělení hráčů... Mají na to nějaký názor i ostatní hráči?
Jinak to je vlastně kolo, které je u nás pod názvem 3 kmeny, na 4 nebo 6 hodin.
 
Naposledy upraveno:

tantalena

Pokročilý uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
132
Já v chybě popisku vidím velký problém. Člověk přijde, chce hrát lvl4 s barbarkami, logne se na speed a skončí na lvl0 bez barbarek. Ale vím, že tomu nikdy nelze plně zabránit, jen si myslím, že těch chyb by bylo méně, kdyby speed tým co se týče navrhování a nastavování fungoval standardněji, což podle mě nefunguje, ale nejsem v něm. Ty sám víš, jestli si nejprve píšete plán a pak ho nastavujete, nebo všechno nastavujete za pochodu. Podle mě se děje to druhé a vede to k větším zmatkům.
K Překvapením - je to pokaždé pevnostní vesnice. Já moc ani nechápu, že se obecně Překvapení nebo Precisiony ještě pořád nastavují, je zajímavé, že třeba Expanze ne (ale ta teda vyžaduje zásah do hry v průběhu), ale když už, tak Překvapení není speed o pevnostní vesnici. Prostě není. Ta rozestavěná vesnice má být jakákoliv, tedy samozřejmě jednou za 5, 10, 20 Překvapení to může být i pevnost, ale obecně smysl toho speedu je, že hráči neví, jaký speed to bude - rozestavěná vesnice, množství barbarek, kostely, lučištníci, produkce, výzkum (není dobré dávat farm limit, domobranu, znemožnění zabírání barbarek, protože toho je často těžké si všimnout). Sarkasticky lze pronést, že Překvapení má fungovat jako ty chybně nastavené Blesky - člověk se logne a neví, kde skončí.
A ty Precisiony - hráči si dodnes stěžují, že jsou občas nastaveny počty bodů, ke kterým se mají všichni přibližovat, že jich nelze dosáhnout, natož aby jich dosáhlo více lidí. Smyslem toho speedu je, že třeba 5-8 lidí na speedu v pohodě může dosáhnout na nějakou tu stanovenou hranici a mají se různě katapultovat a zabírat, aby byl někdo z nich tomu počtu bodů co nejblíže. Ale když je stanovená hranice příliš vysoko (nebo naopak příliš nízko, což se snad nestává), vůbec ten speed takovou zápletku nenabere.
Cheatdorf ti byl vysvětlen (že je potřeba ty vesnice nastavovat v prvních minutách a bez vojska).
U Osady v kouzelném lese vidím primární problém, že se nikomu nebude chtít nastavovat 6 nebo 9 vesnic doprostřed mapy (lvl 10 / metaller / tantaller; samozřejmě s vojskem). Samozřejmě vítězí kmen, který jich pak drží nejvíc - podobně jako u Tantalleru / Nulalleru.
Teoreticky se dají kombinovat i pevnostní speedy s 2/3/4 kmeny. Třeba 4 kmeny, všechny bojující o železnou pevnost uprostřed mapy. Ale opět - vyžadovalo by to čas na nastavování. Ale k těm 2/3/4 kmenům... Podle mě většinou 4>2>3, ale v současnosti se z nějakého důvodu nastavují hlavně ty 3. Ale je to subjektivní názor vycházející z toho, že se mohou 2 spojit proti 1 a zároveň je relativně velké riziko nevyrovnanosti hráčů ve kmenech, třeba má někdo jiný 3 nejradši, ani to není ta nejdůležitější věc, spíš námět k zamyšlení a hlavně že by nebylo dobré, aby to byly pokaždé 3.
K těm speedům podle obrazců, Konti-SDS a podobně pojmenovaných; je třeba také dodat, že na nich je určitý čas pro přihlášení, kdy běží rychlostí 1 nebo ještě méně (třeba několik hodin), pak další dlouhá fáze přesouvání do obrazců a pak až se speed normálně spustí a nikdo nový se nemůže přihlásit (a to ještě mezi tím vším se musí řešit ta příslušnost ke správným kmenům). Čím jsou požadavky složitější a hráčů víc, tím déle to trvá. Je možné, že za ty roky už byl konečně vyvinut nějaký skript nebo funkce v admintoolu, která byla podle Kozmicze již před lety ve vývoji, ale pokud ne, nevěřím, že to tady někdo nastaví všechno ručně. Ale musím říct, že já osobně jsem žádný takový speed nehrál ani by mě to moc nelákalo, tedy myslím ty klasické přesné obrazce. Připadá mi, že to je strašně nepřirozené, většinou i se špatnými možnostmi farmení atd. a klasické 2/3/4 kmeny mi připadají zajímavější. Opět - subjektivní názor.

Velký problém v současnosti je ten, že skoro všechno, co se dá vymyslet, už vymyšleno bylo, a je spíš otázka, co, kdy a jak vypouštět. Já si myslím, že Fcéčko ani Kubina neznají zdaleka všechny druhy speedů, které na českých DK byly za ty roky, co jsem je navrhoval, podobně já přesně nevím, co se kde ve světě v jaké míře nastavuje a jestli nejsou nějaké zajímavé novinky - samozřejmě děkuji za Fcéčkův obecný popis situace.
Český speed server je jeden, hodin v týdnu 168 a všechno, co nastavit jde, se na něj nastavit nedá, ani kdyby na speciální speedy měli admini pořád čas. Navíc ne vše pro navrhovatele (nebo hráče) zajímavé je hráči hojně navštěvované a ne vše hráči hojně navštěvované je pro navrhovatele (nebo hráče) zajímavé. Počet hráčů speedů je problém nejen českého speed serveru a občas to dost mění, co se vyplatí nastavit, aby to bylo hratelné. Je rozdíl, když je na speedu 100 hráčů a hraje jich 30, nebo 50 hráčů a hraje jich 20. Tomu se musí uzpůsobovat množství barbarek, velikost kmene apod.
I před 5 lety bylo mnoho speedů jednostranných, rozhodnutých během chvilky jedním kmenem, podle mě se to ještě zhoršuje a chtělo by to v nastaveních jít proti tomuto trendu. Ale speedy s extrémně levnou výrobou šlechticů, co jsou časté teď, to rychlé ovládnutí mapy ještě více podporují.
Hlavně nejde mít všechno najednou. Nejde mít oldschool speedy, speedy pro nováčky, co nejvíc speciálních speedů a extrémně zrychlené speedy (pomocí produkce / nastavení šlechtice) najednou všechny v co největší míře. A tady se najednou píše, že to chce víc oldschool speedů - pomalejších, bez většího množství barbarek - no, oprávněně. Pak se tu píše, že dělat něco pro nováčky - ať už koncepcí trochu pomalejší speed než běžně a dost barbarek a klasické nastavení, nebo tou novou koncepcí dát všem pětinásobnou produkci a snad se někdo chytne (se kterou nesouhlasím, ale tak každý máme názor) - no, taky oprávněně. Pak se tu píše, že to chce něco pro zkušené hráče - speciální speedy, rychlé speedy od lvl1 apod. - taky oprávněně. Dokonce někteří hráči že by si zahráli i několikadenní speedy. V současnosti ty plány určitě poskytují méně příležitostí, než by mohly, ale pointa je, že nikdy nemohou být spokojení všichni a nikdy nebude všeho nadbytek. Ne že by říkat toto bylo něčeho řešení, ale myslím, že by to mělo někde zaznít.
 

DeletedUser44716

Guest
dejte jím to sežrat ad si ty jejích takzvane bashe strčí někam
 

DeletedUser44631

Guest
Já prostě když to hraji řadu let tak mám odehráno vše a možná jak jsem hrával často tak jsem toho nabažený, ale názor, že by to chtělo obměnu levelů a trošku to oživit nezměním.
Já jsem se díky speed kolům naučil hrát a měl jsem možnost vyzkoušet snad veškeré možné druhy obranných jednotek, útočných, styly stavby apod.

Konec konců, můžeme být rádi, že speed server stále máme - protože mi přijde, že poslední dobou nikdo moc ani nehraje, slabá účast.
Smutné je, že všude možně po světě forum hry funguje lépe a hráči komunikují, v Česku se k tomu nikdo moc nemá a asi raději si odklikají hru..

Když jsem se koukal do statistik a viděl jsem, že unikátních hráčů za měsíc v Polsku hraje cca 1900 a v Česku 1500, tak zase tak špatné to není..
 
Nahoru