• Psst! Ano, Ty! Ještě nejsi zaregistrovaný na našem herním fóru? Přicházíš tak o možnost zapojit se do diskuzí a navíc si tu můžeš zkrátit čekání například při výstavbě nové budovy či jednotek. Zaregistruj se ještě dnes pomocí následujícího odkazu:

    » Vytvořit účet na fóru

Hl. budova-na max?

  • Zakladatel vlákna DeletedUser26598
  • Vytvořeno
Stav
Uzavřeno pro další odpovědi.

DeletedUser26598

Guest
Zdarec, co myslíte? Je lepší mít hlavní budovu na 20 nebo na 25?
Pro tu první variantu bych viděl takovýhle složení města:

  • Hlavní budova 20
  • Kasárna 25
  • Stáj 20
  • Dílna 10
  • Panský dvůr 1
  • Kovárna 20
  • Nádvoří 1
  • Socha 1
  • Tržiště 18
  • Dřevorubec 30
  • Lom na těžbu hlíny 30
  • Železný důl 30
  • Selský dvůr 30
  • Skladiště 30
  • Skrýš 2
  • Opevnění 20
Vesnice by měla 9 718 bodů

A pro tu druhou variantu:

  • Hlavní budova 25
  • Kasárna 25
  • Stáj 20
  • Dílna 10
  • Panský dvůr 1
  • Kovárna 20
  • Nádvoří 1
  • Socha 1
  • Tržiště 15
  • Dřevorubec 30
  • Lom na těžbu hlíny 30
  • Železný důl 30
  • Selský dvůr 30
  • Skladiště 30
  • Skrýš 5
  • Opevnění 20
Vesnice by měla 10 104 bodů


Hlavně mi nepište že záleží jestli je ta vesnice obranná nebo útočná, nebo jestli je na frontě atd... Já chci mít všechny vesnice stejný, aspoň tim zmatu nepřítele.
 

DeletedUser

Guest
Moc nechápu, jak závisí hlavní budova na tržišti a skrýši...
 

DeletedUser2029

Guest
... Hlavně mi nepište že záleží ...jestli je na frontě atd... Já chci mít všechny vesnice stejný ...
Tedy překládám: "Hlavně mi nepište jestli záleží XYZ, já chci mít (pro určitou situaci) variantu špatnou nebo příšernou."

Radit někomu, kdo předem ví co nechce, přestože je to strategicky špatné, hmm. Copak asi dostaneš za odpovědi? A kdopak asi odpoví? Ti co to umí (ale vlastně jsi je předem vyloučil z možnosti odpovědi) nebo ti co to tolik neumí (a ta rad bude úměrná těm (ne)kvalitám) ...

já chci mít všechny vesnice stejný, aspoň tim zmatu nepřítele.
Tý brďo, to bude zmatení jak poleno ;-)
 

DeletedUser26598

Guest
To ani chápat nemusíš. Já už mám totiž sepsaný army, aby se mi akorát vešly do vesnice. A to místo si koriguju skrýší. A držte se prosim otázky, já se ptám jenom na tu hl. budovu. Asi to moc nechápete ale to je jedno.

Turgon:
No tak mi poraď podle sebe. Nekoukej na to co jsem napsal.
No ono asi když budu mít třeba 20 vesnic, z toho 10 vesnic bude mít 9500 bodů a zbylejch 10 vesnic 8000 bodů, tak asi nepříteli dojde která vesnice je obranná a která útočná. A dělat každou vesnici úplně jinak je trochu blbost, možná ze začátku ne, ale až bych měl 100 vesnic tak se v tom nevyznám.
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser7531

Guest
....A dělat každou vesnici úplně jinak je trochu blbost, možná ze začátku ne, ale až bych měl 100 vesnic tak se v tom nevyznám.

K tomu, aby jsi rozeznal co je co za vesnici slouží skupiny (nutný PU), název vesnice (radši ne) a nebo pozámkový blok v počítači ...
 

DeletedUser2029

Guest
Každá ves jiná, to určitě být nemusí . Ale pár typových vzorů ano. Právě to poblíž fronty (což je relativní vzdálenost a záleží jak často tu jsi a sleduješ nové útoky a dáváš stavět) tak právě poblíž fronty doporučuji hl. budovu na hodně. Klidně 30-28. Jasně, záleží na místních podmínkách, ale na každého jednou dojde. Časem.

Větší hodnoty jsou důležité pro rychlejší výstavbu opevnění, (nádvoří je skoro jedno, to je rychlé), seláku, stájí a kasáren, případně kovárny, když přijdou útoky s beranidly či katapulty. Plus, samu hl. budovu na vyšší úrovni je těžší sundat o tolik, než na nižší (pro 30->29 potřebuješ výrazně více katů než pro 20->19).

A to si uvědom, že když nepřítel shodí hl. budovu pod 20 nebo kovárna pod 20 (ta navíc nad 20 vystavět nejde) tak nemáš ani šanci postavit nové šlechtice, na případný protiútok (zabrat jinou Tvojí čerstvě zabranou, těsně po zabrání).
 

DeletedUser26598

Guest
Tak já myslel že každou vesnici udělám stejnou. Ať je uprostřed kmene nebo blízko nepřátelům. Pak nepřítel nebude vědět která je útočná a která obranná a taky v tom budu mít lepší přehled. A myslim že 25 by mohla stačit.
No a ještě jedna otázka, jestli stačí mít tržiště na 15.
 

DeletedUser2029

Guest
Pozor. Ten rozdíl fronta a mimo frontu (hl. budova) vůbec nemá vliv na obranná/útočná. Na frontě je vhodné mít všechny vsi s vysokou hl. budovou.

Tržiště, to je otázka. Ad absurdum, stačí i 10 (nebo kolik). ale čím méně, tím řádově více práce. Řádově. A i na mne je 15 příliš málo /sice tu jsem on-line často, ale to neznamená, že tu trávím delší časy/. Takže jakmile chceš nebo potřebuješ něco přeposlat, tak něco kolem 100.000 surovin je (na můj vkus) jen tak tak /mám více/.

I v testovacích vesnicích, kde mi to bylo jedno, tak mám i jen vyloženě pro testy 91.000 surovin (teď ani nevím, na kolik to je tržiště, asi 19 nebo 18).

Ale zajisté, čím méně tím lépe. I když, s menšími hodnotami se už tak moc nezvyšuje počet volných lidí v selském dvoře (proto třeba nemám problém se na skrýší 10, protože skrýš na 10 zabere pouhých 8 lidí ze selského dvora).

Ostatně, přesnější počty lidí viz: http://cz1.twplus.org/calculator/building/ (pokud je TWPlus zrovna dostupné, občas má problémy)
 

DeletedUser26598

Guest
Ještě Turgone, mohl by jsi mi napsat ideální lvl budov ve vesnici podle tebe?
 

DeletedUser2029

Guest
"Ideální" neexistuje. Pro každého hráče /a místo a čas/ je to jiné. Podobně jako s jednotkami, neexistuje nějaké ideální kombinace.

Proto také, u mého upraveného pořadí hráčů pro 1. svět (klikni), nechávám rozptyl bodového hodnocení vesnice od 9600-11000 jako nepenalizující (viz popis tam dole). Co je mimo rozsah, pod i nad, tak už považuji za ne zrovna ideální. I když, to co je bodově nad 11000 je penalizováno méně, právě pro případy kdy je i strategicky vhodné mít hlavní budovu vysoko.

Pochopitelně, zjišťovat "kvalitu" vesnice zpětně z bodového hodnocení může být zavádějící, neb se do ideálního rozsahu mohou dostat i roztodivné nesmyslné kombinace (hl. budova 15, tržiště 25, ...). Ale nic lepšího (zvenku) není. Proto ten princip ber s rezervou.

----

S čím se dá běžně "hýbat" jsou: tržiště, hlavní budova, dílna, socha, skrýš. Dříve také: kovárna (a pokud někdo bude každých pár hodin přesouvat surky jinam, tak i nyní (pod 20 nelze nyní cinkat mince)).

Co už je na hranici či za hranicí: železný důl (na 29, pro mince tolik železa jako z 30 není třeba), stáje či kasárna (při jednobarevných armádách, pak je ale problém s časem výroby, kdy se nestaví jednotky paralelně, tedy rychleji)
 
Naposledy upraveno moderátorem:
Stav
Uzavřeno pro další odpovědi.
Nahoru