• Psst! Ano, Ty! Ještě nejsi zaregistrovaný na našem herním fóru? Přicházíš tak o možnost zapojit se do diskuzí a navíc si tu můžeš zkrátit čekání například při výstavbě nové budovy či jednotek. Zaregistruj se ještě dnes pomocí následujícího odkazu:

    » Vytvořit účet na fóru

jaky mít poměr mezi šeřmíři a kopitníky a mezi utocnými jednotkami?

  • Zakladatel vlákna Deleted User - 4064667
  • Vytvořeno

Deleted User - 4064667

Guest
Zdravím, dá se říct obecně jaky mít poměr mezi šeřmíři a kopitníky a mezi utocnými jednotkami, jako sekery, LK a TK? Nevím třeba vubec jestli má smysl stavět sekery když muzu mít LK... děkuji
 

Armin

Nový uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
4
To se vše bude odvíjet od toho proti čemu budeš útočit a zároveň naopak, když se budeš bránit. Ideální skladba určitě neexistuje, jinak by ji používal každý. Další důležitý aspekt je rychlost rekrutace, poloha vesnice, bonusy vesnice taky mohou zahrát roli. Jednoduše řečeno, je důležité nad tím přemýšlet.

Klasická skladba pěchoty bych řekl, že je 1:1 kopí a šermíř. Pokud tohle budeš stavět, neuděláš chybu. Ale zase, tohle stavět všude? Pokud tlačíš frontu a potřebuješ mít ve vesnicích v rámci pár dnů nějakou bojeschopnou obranu, musíš stavět tk. A už se tu najednou bavíme o nějaké skladbě tk/kopí (pouze) nebo do toho přihodit i šermíře? Zase záleží na situaci, jestli preferuješ rychlost, efektivitu... Já sám třeba čistě skladbu tk+kopí rád nemám, ale každý má jiný názor, zkušenost.

Co se útoku týče, tam je to podle mě víc možností. Útok pošleš, rozbije se a postavíš ho znova. Obranu z týdne na týden nepředěláš. Útok upravíš podle toho jak a s čím se protivník brání. Například když přihodím do mixu lučištníky a uvidím, že protivník staví hodně luků do obrany a málo šermířů, na příští akci postavím do offek LnK a může se jít klouzat.

Ale takhle, nad útokem bych moc nepřemýšlel. Nejdůležitější je, aby ti furt rekrutovaly všechny budovy a to jestli budeš mít v útoku 3k LK a 5k seker nebo 2,5k lk a 7k seker neudělá rozdíl žádný. Podstata je aby jel rekrut, neustále. Urči si kolik a jaké chceš stavět stroje a podle toho upravuj útoky. Katujete? Postav katapulty. Nepřítel má betony? Udělej 600 beranů. Nic víc v tom není.
 

Kozmicz

Zasloužilý veterán
VIP
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
2.305
Přesně jak napsal Armin - těžko budeš hledat jedno ideální složení obranné armády.

Podle mého je určitě dobré obranu skládat z jízdy i pěchoty, urychlí to rekrutaci. Pokud bys rekrutoval jen pěchotu, bude to trvat mnohem déle. Je dobré mít těžkou kavalérii v každé obranné vesnici z důvodu její rychlosti pro případ, že budeš posílat podporu a nebudeš mít moc času, abys poslal i pěchotu.
LnK jsou často podceňovanou jednotkou, proto jsem osobně v obraně rekrutoval i luky a to v poměru cca 1:1:0,5 (kopí, meče, luky) a k tomu přidal zbytek TK. S tím mám osobně dobré zkušenosti, ale myslím, že ti každý může napsat jinou variantu a vlastně to nemusí být vůbec špatně.
 

DeletedUser44631

Guest
Obecně to říci nejde, záleží na mnoha aspektech.
  1. Rychlost serveru
  2. Rychlost jednotek
  3. Pozice na mapě
  4. Soukmenovci na mapě
  5. Rozložení skupin off/deff (pokud jedeš hodně off je lepší stavět převážně TK a kopiníky)
  6. Infrastruktura vesnice (stavby apod které zabírají zbytečně místo v selském dvoře)
Níže přikládám inspiraci script moderátora z .net verze..
Nejvíce ovšem stavím 1:1 kopitníky a šermíře v momentě, kdy vím, že nepotřebuji rychlou podporu ale efektivní podporu. tzn 9500/9500 + špehy.
Pokud jsem někde u hranic, kde potřebuji rychle rekrutovat jedu kopitníky s těžkou kavalerii - cca 9000/1500 tk podle toho, jak se vejde do SD.
V případě, že jsem hráč někde na okraji mapy a podporuji hraniční, stavívám 1:1 poměr kopitníky a luky pokud jsou a 2000 tk či jen tk.

OFF stavím nejčastěji takto:
5000
unit_axe.png

3000
unit_light.png

151
unit_spy.png

300
unit_ram.png

100
unit_catapult.png


10,000
unit_sword.png

10,000
unit_archer.png

_________
8,000
unit_spear.png

2,000
unit_heavy.png

________
4,000
unit_spear.png

4,000
unit_sword.png

2,000
unit_heavy.png

_______
7,500
unit_spear.png

7,500
unit_sword.png

5,000
unit_archer.png

_______
3,260
unit_heavy.png





1622575609674.png
 
Naposledy upraveno moderátorem:
Nahoru