• Psst! Ano, Ty! Ještě nejsi zaregistrovaný na našem herním fóru? Přicházíš tak o možnost zapojit se do diskuzí a navíc si tu můžeš zkrátit čekání například při výstavbě nové budovy či jednotek. Zaregistruj se ještě dnes pomocí následujícího odkazu:

    » Vytvořit účet na fóru

Jednotky na podpoře - bonusy a malusy

  • Zakladatel vlákna DeletedUser2029
  • Vytvořeno
Stav
Uzavřeno pro další odpovědi.

DeletedUser2029

Guest
Jak se při boji chovají jednotky na podpoře, jakou mají sílu, jaké se jim započítávají bonusy (předměty, technologie, víra, ...)? Platí celkem jednoduché pravidlo:

Při boji se jednotky na podpoře chovají, jak by pocházely z vesnice, kterou podporují.

To znamená:

- Neexistuje rozdíl mezi původem jednotek. Lhostejno zda se jedná o jednotky vyrobené přímo ve vesnici, či zda pochází z jiných vesnic hráče, či od spojenců nebo nepřátel. Z toho vyplývá, že bonusy/malusy se týkají vždy všech jednotek které ve vesnici jsou. Nejde, aby se týkaly třeba jen jednotek od určitého hráče.

- Jednotky v obraně "přebírají" bonusy bránící se vesnice (pro bonusy, které jsou vázány na vesnici a hráče) a vzájemně sdílí bonusy vázané na jednotku (předměty paladina - pochopitelně paladinů kteří jsou tam přítomni).

- Sejde-li se více stejných bonusů, tak se nesčítají ani nenásobí ani nic jiného. Působí, jako by byl bonus jedenkrát. (Např. víra z více kostelů se bere jako víra z jediného kostela, více paladinů se stejným předmětem se bera jako by byl předmět dohromady jen jedenkrát).
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser2029

Guest
Konkrétní příklady. Při obraně:

Opevnění: Bonus za opevnění dostávají všechny bránící se jednotky.


Pro světy s kostelem:

Víra: Je-li napadená vesnice pod vlivem víry (v dosahu alespoň jednoho kostela hráče-majitele vesnice), brání se všechny jednotky 100% silou. Není-li, brání se s 50% silou. Barbarské vesnice nemají kostel (nejsou pod vírou). V nové verzi DK (zpětně platné pro všechny světy s kostelem, i existující staré světy) by se měly Barbarské vesnice bránit 100% silou. Ale ještě jsem to neověřil v praxi.


Pro světy se zbrojnicí (s paladinem s předměty):

Předměty: Jsou-li v obraně paladinové s předměty, ovlivňují vždy všechny jednotky v obraně (daného typu). Sejdou-li se různé předměty ovlivní různé jednotky, každý předmět odpovídající typ. Sejde-li se pro některý předmět více paladinů se stejným předmětem, bonus se použije jen jednou (např. vždy jen X%, ne 3*X% pro 3 paladiny se stejným předmětem).
V simulátoru je možno zadat více předmětů. Např. přidržením klávesy CTRL a ťuknutím levého tlačítka myši na více předmětů v seznamu.


Pro světy s technologiemi v kovárně (více stupňů jednotek):

Technologie: Síly jednotek se vezmou dle technologií, jaké má vyzkoumána bránící se vesnice. Ať už jde o povýšení či ponížení. Nevyzkoumané jednotky se berou jako jednotky na 1. úrovni (nevyplníte-li v simulátoru technologii, či napíšete li "0", bude se počítat jako jedničková).

---

A pro upřesnění. Morálka a štěstí. Obé jsou modifikátory útočníka, je jimi upravena síla útoku. A protože se nedělají rozdíly u obranných jednotek, bude (upravený) útok působit na všechny stejně. Morálka se bere mezi majitelem útočící vesnice a majitelem bránící se vesnice.
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser2029

Guest
Upřesnění útoku a boje. V souvislosti s bonsuy a malusy obranných jednotek.

Vše výše uvedené, v předchozích zprávách, se při boji týká pouze jednotek v obraně.

Jednotky útoku mají vlastnosti z vesnice ze které vyráží. Jednotky útoku nejsou ovlivněny bonusy pro jednotky bránící se vesnice. A obráceně, útočné bonusy (bonusy ovlivňující útočící jednotky) nepůsobí přímo na jednotky v obraně.

A protože nelze poslat v útoku dohromady více vesnic (tak, aby se útok sloučil v jeden), tak není třeba pro útok vymýšlet nějaká "slučovací" pravidla jako v případě obrany.

------

Bonusy a malusy v boji se zjišťují ve chvíli boje.

Pro obranné vesnice je to logické. Třeba víra či předměty paladina se zjistí ve chvíli boje. Jednotky jdou "doma", tak je to jasné. Pro útok už je to trochu méně logické (z pohledu lidského chápání). Třeba víra se bere opravdu až ve chvíli boje. Tedy, zda útočící jednotky útočí se 100% závisí na tom, zda je zdrojová vesnice pod vlivem v době útoku - zteče. Ne v době vysílání útoku.

Jak je to s technologiemi pro útočící vojsko zatím netuším, ale dohaduji, že to bude stejné. Tedy, vezme se stav technologií ve chvíli zteče, i kdyby v době vysílání útoku byly jiné.
 
Naposledy upraveno moderátorem:
Stav
Uzavřeno pro další odpovědi.
Nahoru