Kavárna - Classic

Kluk s kamením

Uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
92
Všimli jste si, že když pošlete vláček, tak jde vždy ve stejné sekundě? Na světě s ms, se může stát, že to jde i přes celou sekundu, ale tady ne. :King
A co je na tom divného, když nejsou milisekundy tak co by měl být ten aspekt, který by to přelomil na druhou vteřinu?
fubar.gif
 

Shedd

Uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
36
Tady nikdy svět bez ms nebyl a nehrál jsem to v zahraničí jako Ty. Ještě žiju v době, kdy se vláčky daly posílat přes kláseové zkratky v Opeře a také měly rozestupy 100 ms, jenže to byl každý příkaz zvlášť, teď jak je to zabudováno přímo ve hře, tak to vezme vlastně jako jeden povel a asi to zpracuje zaráz, jen na světě s ms tomu přiřadí minimální povolený rozestup v ms. Takhle jsem nad tím nepřemýšlel. :D

Je to zajímavé, když jste to tu před nastavením světa zmínili, tak jsem se přidal na vaši stranu a jsem rád, líbí se mi to i v praxi, ač tady někteří dost nadávali. Za měsíc hry se mne pokusil vyčasovat jen jeden jediný frajer, když jsem poslal čistku a pak vláček do vteřiny, a pak čistku vteřinu před, jenže netušil že ještě pošlu další čistku vteřinu před vláček, tam mu mezi dva útoky ve stejné vteřině přišel skoro plný SD, ale nepomohlo mu to. To byl jediný případ, kdy se někdo pokusil mi něco rozstřelit zatím. :)
 

Kluk s kamením

Uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
92
Je to jednoznačně lepší jak milisesekundy, kde mnohdy hráči používají nepovolený script na posílání útoků na přesné ms, který nelze dle mého názoru detekovat. Administrátor se může domnívat, že to posílá přes nějaký script ale to je tak vše.

Nutí to hráče spolupracovat, plánovat a přemýšlet u toho. Doufám, že to do budoucna zavedou i na nějakém světě :)
Jenže přestane tě to bavit v momentě, kdy se bráníš. Je to prostě výhoda pro útočníka a obránce musí mít dostatek obrany doma, jinak moc šance není.
 

Shedd

Uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
36
Je to horší při bránění, hlavně na začátku hraní, kdy hráč má jen jednu vesnici, i když i v pozdější fázi, pokud si pošleš z dálky obranu do stejné vteřiny co šlechtu, tak už to také nedáš při přebrání vsi vlastním šlechticem z blízkého okolí mezi posledního šlechtice a podporou protihráče.
 

Shedd

Uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
36
Zítra spouští Classic 19 v Maďarsku a budou tam mít 3stupňový panský dvůr s konstantní cenou šlechticů.
Tak to jistě @Kozmicz až bude Classic 3 zařídí také 3stupňový panský dvůr, ale s balíčky surovin.:cool::King
 

Kozmicz

Administrátor
Člen týmu
Administrátor
Počet poděkování
1.913
Nevylučuji, že někdy na Classicu nedáme balíčky surovin, ale v tomto roce bych s tím spíše nepočítal. Nejdříve musíme Classic rozjet na trochu více běžná nastavení. Navíc tohle nastavení o kterém píšeš určitě nepatří mezi nastavení, které by si hráči přáli v nějaké větší míře...
 

1Rici

Uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
110
Navíc tohle nastavení o kterém píšeš určitě nepatří mezi nastavení, které by si hráči přáli v nějaké větší míře...

Good point. Myslím si, že už teď se udělal docela odvážný krok se zrušením milisekund atd. Dávkoval bych ty změny lidem pomalu tak jako doposud.
 

Shedd

Uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
36
@1Rici
ad 1) My se tu vůbec nebavíme o novinkách, my se tu bavíme o možnostech nastavení, která tu jsou 15 let, to že je někdo nenastavuje vůbec, nebo jen jednou, to je problém DK Týmu.
ad 2) Tak nám poprvé za 15 let spustili svět bez ms v ČR. Odteď to bude na každém Classicu? Nebude. Kdy to bude na běžném světě či Classicu? Za rok? Za dva roky? Za pět let? Za deset let? Nikdy? Vsadil bych si na tu poslední možnost.

@Kozmicz
Po měsíci a půl na Classicu 2 mi připadá že už to tu hraje hlavně hodně frustrovaných lidí, kteří si chodí do online hry vyventilovat svoji životní frustraci, bohužel kromě psaní nic jiného nepředvedli. Nepatřím k těm, kteří idelaizují staré časy, naopak se mnoha zdejším takovým příspěvkům vysmívám, že jsem hrál asi jinou hru, ale takovou koncentraci na jednom místě jako tady jsem nezažil, tolik vulgárních příspěvků, nadávek, machrování a ve výsledku dotyční nic herně nepředvedli, tak v takovém množství jako tady si to opravdu nepamatuji. Komunita DK ne kvantitaivně, ale i kvalitně jde do kelu a jsem rád, že je v tom podporuješ. Já, který to tu nehrál přes 2,5 roku si po pár týdnech všiml, že je tu špehovací systém, který nikde dříve nebyl, není ani na wiki, když jsem chtěl po DK Týmu, aby o tom aspoň napsal na Wiki, tak mě nejdříve Biblos odkazoval na články o bojových vlastnostech špehů, ač já řešil celou dobu jen špehování, a nakonec mi bylo řečeno, že hra je přece o objevování. Ano, to mi napíše hráč, který hraje jen Betu a jehož šéf se všem neortodoxním nastavením brání zuby nehty!

Nevím, jak by hráči reagovali na konstantní cenu šlechticů, ale mě by se nelíbila. Ruku na srdce, systém zlatých mincí a stejně tak balíčků surovin má za cíl tu hru zpomalit, protože když má hráč vesnici vystavěnou, a pak jich má desítky, stovky, tisíce dříve, tak by šlechtu stavěl jak na běžícím páse Ford automobily. :)

Udělej anketu tady na fóru, nebo ve hře a zeptej se tedy hráčů jaký systém chtějí. Bylo by korektní jim ale napsat, že při balíčkovém systému si mohou (teoreticky nemusí) vystavit panský dvůr na 3. stupeň, ale šlechtic je zadarmo, takže celkové náklady jsou nižší, ale je také správné napsat, že 3. stupeň panského se staví šíleně dlouho, zhruba tak 5x delší dobu, bohužel ale to ti hráči prostě nezjistí, pokud nehráli před 14 roky na s10, tak jako mnohým asi nedojde, že ale šlechtic se rekrutuje rychleji při vyšším stupni panského. Na wiki to napsané není ani v bodové tabulce nejsou uvedeny body za 2. a 3. stupeň.

Classic 2 nebyl ani Classic, ale speed, po měsíci je rozhodnuto, některé speedy trvají měsíc. Dát rychlost 4,5 a k tomu zvýšit těžbu o 250 %? To jste tak měli dát na rychlost 2,5. Jestli si to dobře pamatuji, tak hodinová produkce seker + LK na nejvšších stupních rekrutačních budov = těžby železa na 30. stupni. Hráč musí rabovat, či si přeposlat suroviny na stroje, pokud nechce aby mu rekrutace stála, ale tady to nemusí. Vsadím se, že každý kdo měl více než 20 vesnic, tak mu každý den propadnou suroviny. Skladiště je zaplněné za 14,8 hodiny, bonusovka 100 % ani ne za dobu nočního bonusu. Psal jsem před nastavením, že by to chtělo desetistupňový výzkum, třeba i zakázat levnou obnovu šlechtice, tu jsem ale asi nezmiňoval, aby hráči měli na čem ty suroviny utápět, ale prostě ne. Když jsme zase u obnově šlechtice, dá se třeba nastavit od počátku poloviční cena zlatých mincí, minimálně jeden takový normální svět byl i v ČR spuštěn, ale je těžké zjistit kolik, protože se to nepíše do nastavení, a kdybych tam nehrál, tak bych to ani nikdy nevěděl. Ale nejvíce mě asi nakonec mrzí nastavení morálky a to omezení 10:1, které ani až tak omezující většinou nebývá. Řada hráčů má 15 dní hájení, kdy si za tu dobu dobudou klidně pět vesnic, a pak jdou provokovat, útočí se 100 % a já mám 32 %, navíc musím říct, že takhle provokovat se rozhodla řada hráčů napříč všemi okraji světa, vyvinuli při bránění a útočení více aktivity jak většina hráčů ve velkých kmenech. V zahraničí bývá morálka často vypnutá, opět byla i na některých českých světech, ale možná i toto by bylo hodně radikální nastavení.

Díval jsem se i na nastavení posledních světů, vidím že třeba 3stupňový špeh dlouho nebyl spuštěn. Asi nikdo ani neví jistě, jestli je možné nastavit 3stupňový špeh s lučištníky. :)

Co si budeme nalhávat, tato hra byla vždy hlavně o čase, nikoliv kvalitách hráčů, ale strávil jsem hodně času na s22 a s34, na obou světech byl 3stupňový výzkum s lučištníky (přitom vím, že třeba na mezinárodní verzi byly 3stupňové výzkumy spouštěny vždy jen bez lučištníků, protože ti lučištníci to dělají ještě komplikovaější) a na tom druhém zmiňovaném byl i kostel. Prostě mi takové světy přišly zajímavější, a pak hlášky hráčů, že v bonusovce je kopiník už vyzkoumaný na 3. stupni, jak je to možné? Jak to je, když útočím mimo dosah kostela? Co když nebudu mít výzkum lučištníků, nebudou bojovat? Prostě aspoň to donutilo mnohé přemýšlet. Přiznávám to tu pořád, že balíčky surovin jsou jediná věc, kterou bych si znovu rád zopakoval, ale rozhodně na pomalejším Classicu.

Tak si hlavně nenechat zase smazat účet kvůli neaktivitě, aby mi Inno nezkonfiskovalo PB opět a doufat, že až Kozmicz za 5 let spustí balíčky surovin, tak je neprošvihnu jako Classic 1. :)
 

Kluk s kamením

Uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
92
@Kozmicz
Po měsíci a půl na Classicu 2 mi připadá že už to tu hraje hlavně hodně frustrovaných lidí, kteří si chodí do online hry vyventilovat svoji životní frustraci, bohužel kromě psaní nic jiného nepředvedli. Nepatřím k těm, kteří idelaizují staré časy, naopak se mnoha zdejším takovým příspěvkům vysmívám, že jsem hrál asi jinou hru, ale takovou koncentraci na jednom místě jako tady jsem nezažil, tolik vulgárních příspěvků, nadávek, machrování a ve výsledku dotyční nic herně nepředvedli, tak v takovém množství jako tady si to opravdu nepamatuji.

S tímto souhlasím, to ostatní jsou blekoty a jiný kraj, jiný mrav. Jednoduše každý má jiný úhel pohledu a každému vyhovuje něco jiného. Nikdy se člověk nezavděčí všem, nicméně v cizině funguje princip hlasování o nastavení a to co hlasuje nejvíce hráčů, to se hraje a nikoho nezajímají zbytečné řeči kolo.

Co se týká chování hráčů, tak hráči tvoří komunitu, tvoří i náladu ve hře. Upřímně, abych řekl, že tu hru hraju od roku 2008 a až v roce 2022 jsem došel do bodu, kdy tuhle hru už nechci vidět. Pokud někdy budu hrát, tak v cizině. Pokud dorazím někdy na .cz verzi, tak v týmu, s kterým budu schopen vydržet a bude poslouchat, co vedení řiká. Za tu chvíli, co classic je, jsem zjistil, že místní hráči mají několik prvenství.
  1. Brečení - hráči si na něco musí neustále stěžovat, od začátku serveru jsme poslouchali, že podvádíme. Každý hraje doposud a blokován nebyl. Od začátku hry jsme poslouchali jen urážky, posměšky. Četli jsme xy profilů, kde si někdo vylévá srdíčko s narážkami na nás. Kde teď všichni jsou? 0 bodů. Proč se tohle v cizině neděje? Protože si tam každý hraje na svém písečku a stará se jen o svoje věci.
  2. Romská férovka - hurá, v deseti na jednoho. Hráči domluví celý kontinent kmenů proti jednomu a řikají tomu fér hra. Hra se jmenuje divoké kmeny a normální člověk co to tak nějak nějaký rok hraje asi ví, že standardní je jeden kmen, jeden spojenec a třeba jedna dohoda. V pozdější fázi to je už trošku jinak. Ovšem místní profíci, od začátku startu 10 spojenectví a 5 dohod o neútočení. Tohle hráči dělají na světech? To se pak nedivím, že mají deset pohárků (ocenění) ale pak dostanou kouř 4 dny od startu.
  3. Špehové/nasazení hráčů do ostatních kmenů? Tohle je taky nějaký trend v ČR ne? Najít si hráče v každém kmenu, aby donášel informace. Protože prostě češi to jinak hrát neumí.
  4. Multiúčty / VPN - opět další umění, založit si desítky účtů a ty po ochraně bez boje pobrat a pak se klepat do prsou, jak jsou dobří?
  5. Urážení - vulgarita - tohle je taky nějaký trend tady? Zkuste si jít za hrát do ciziny, jestli vám tam někdo bude nadávat, urážet vás nebo vypisovat do profilu provokativní texty. Mohl bych takto pokračovat zdlouhavě, ale nestojí mi to zato.

Pamatujte si tohle:
  • Hra je o kolektivu
  • Hra je o komunikaci
  • Hra je o zkušenostech
  • Hra je o známostech
  • Hra je o štěstí
  • Hra je o čase
Základem classicu je sehnat si tým, s kterým budete hrát. Hráčům byste měli věřit, měli byste s nimi mít něco nahráno a vědět, do čeho jdete.
Komunikovat byste měli po Discordu či Skype a pokud někdo navrhne whatsapp či facebook, tak s takovým hráčem bych nehrál ani kuličky. Pokud hráč není natolik zkušený, tak by měl alespoň naslouchat, když mu ostatní radí a ty kroky provádět. V případě, že máte v týmu nějaké hráče ze světů, kteří je hrají akvitně, mají známosti, které určitě zužitkujete v budoucnu. Štěstí, to je část úspěchu, kterou si nezajistíte, prostě buď je a není. Čas? Nejdůležitější bod toho celého.

V cizině je povoleno hrát ve více osobách na jednom účtě, tak to mají snažší. V česku je klasické, že se hráčům hází klacky pod nohy a chce se po nich, aby u hry ideálně spali, usínali v notebookem či telefonem u hlavy a budily se i tak. V cizině stejně tak, jako chodí lidé do práce na směny, tak na směny i hráči často hrají. Jednoduše, nikdo z nás nebo alespoň většina hráčů nechce mrhat svůj život a čas nad něčím, co se vám zhroutí jako domeček z karet jen z důvodu neaktivity. Bohužel v ČR mají tedy výhodu hráči, kteří na to mají čas. Studují, pracují z domu nebo mohou v práci alespoň klikat přes mobilní aplikaci. Ten zbytek je znevýhodněn a pro takové hráče ten server prostě ani není.

Tohle je jen takový stručný souhrn pro ty, co nám psali ve hře absolutní nesmysli. Být na dobré pozici prostě znamená, že tomu musíte věnovat čas, při této rychlosti většinu dne a je to skoro jako zaměstnání. Znamená to, že musíte věčně v noci vstávat, posílat útoky, kontrolovat hru, mapu, hráče apod.

Nicméně mě tento classic stačil, pokud někdy tady ještě budu hrát, tak to bude opravdu asi naposledy - protože místní komunita mi tu hru tak znechutila, jako nikdo kdykoliv předtím. Jednoduchý a hloupý hráči, bez vychování a slušnosti.
 
Naposledy upraveno moderátorem:

Shedd

Uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
36
S tímto souhlasím, to ostatní jsou blekoty a jiný kraj, jiný mrav. Jednoduše každý má jiný úhel pohledu a každému vyhovuje něco jiného. Nikdy se člověk nezavděčí všem, nicméně v cizině funguje princip hlasování o nastavení a to co hlasuje nejvíce hráčů, to se hraje a nikoho nezajímají zbytečné řeči kolo.

Co se týká chování hráčů, tak hráči tvoří komunitu, tvoří i náladu ve hře. Upřímně, abych řekl, že tu hru hraju od roku 2008 a až v roce 2022 jsem došel do bodu, kdy tuhle hru už nechci vidět. Pokud někdy budu hrát, tak v cizině. Pokud dorazím někdy na .cz verzi, tak v týmu, s kterým budu schopen vydržet a bude poslouchat, co vedení řiká. Za tu chvíli, co classic je, jsem zjistil, že místní hráči mají několik prvenství.
  1. Brečení - hráči si na něco musí neustále stěžovat, od začátku serveru jsme poslouchali, že podvádíme. Každý hraje doposud a blokován nebyl. Od začátku hry jsme poslouchali jen urážky, posměšky. Četli jsme xy profilů, kde si někdo vylévá srdíčko s narážkami na nás. Kde teď všichni jsou? 0 bodů. Proč se tohle v cizině neděje? Protože si tam každý hraje na svém písečku a stará se jen o svoje věci.
  2. Romská férovka - hurá, v deseti na jednoho. Hráči domluví celý kontinent kmenů proti jednomu a řikají tomu fér hra. Hra se jmenuje divoké kmeny a normální člověk co to tak nějak nějaký rok hraje asi ví, že standardní je jeden kmen, jeden spojenec a třeba jedna dohoda. V pozdější fázi to je už trošku jinak. Ovšem místní profíci, od začátku startu 10 spojenectví a 5 dohod o neútočení. Tohle hráči dělají na světech? To se pak nedivím, že mají deset pohárků (ocenění) ale pak dostanou kouř 4 dny od startu.
  3. Špehové/nasazení hráčů do ostatních kmenů? Tohle je taky nějaký trend v ČR ne? Najít si hráče v každém kmenu, aby donášel informace. Protože prostě češi to jinak hrát neumí.
  4. Multiúčty / VPN - opět další umění, založit si desítky účtů a ty po ochraně bez boje pobrat a pak se klepat do prsou, jak jsou dobří?
  5. Urážení - vulgarita - tohle je taky nějaký trend tady? Zkuste si jít za hrát do ciziny, jestli vám tam někdo bude nadávat, urážet vás nebo vypisovat do profilu provokativní texty. Mohl bych takto pokračovat zdlouhavě, ale nestojí mi to zato.
Abychom byli féroví, tak ankety byly někdy i zde, pamatuji si i jednu, kde dokonce bylo vyhověno ve všem hráčům. :) Problém těchto anket je v tom, že byly jen velmi zřídka spuštěny, týkaly se jen některých možností a nakonec ne vždy a ve všem se jimi řídili.

Co se týká těch 5 bodů. Tohle tu bylo vždycky, ke čtvrtému bodu bych přidal, že jsem zažil člověka, který měl více účtů v kmenu jen aby vyvolal zdání kolik lidí za ním stojí, protože pak mi to přiznal, že má několik účtů kvůli tomuto, ale to už bylo tak před 11 lety. To nejsou žádné novinky, tady jde o tu koncentraci, jak jsem napsal v předchozím příspěvku. K tomu poslednímu bodu, který uvádíš, tak s až tak velkou koncentrací vulgarit jsem se nesetkal a důležité je to spojení s velkou koncentrací, protože jinak sem tam se objevil vždycky někdo, také bych k tomu ještě doplnil, že čím dál více joudů má potřebu si psát různé provokativní vzkazy do názvů vesnic, když na ně útočíš a díky oznámení se dají tyto názvy transparentně archivovat, i když přepsat oznámení také jde, ale nepatřím k těm, kteří s tím chodí na support a nenechám se tím rozhodit oproti jiným hráčům, ale řadu lidí to rozhází. Mě to připadá a byl bych rád, jestli se pletu, že velkou část komunity tvoří zhrzení, frustrovaní lidé, kteří si chodí vybít zlost anonymně do online hry, kterou i přes svou primitivnost neumí a ještě je v tom DK Tým nepřímo podporuje. Tady bylo dost lidí, kteří hodně moc machrovali, ale herně vůbec nic nedokázali a teď mají na světě jednu vesnici jen aby mohli očumovat ostatní.

K těm 0 bodům, teď jsi mi připomněl jednoho hráče, který má na profilu zveřejněnou zprávu, že mu někdo od vás napsal, že do 48 hodin bude mít 0 bodů a po týdnu je stále nemá, tak se tomu vám vysmívá.

Tento Classic byl hodně rychlý, navíc umocněn produkcí surovin, která odpovídá rychlosti 11,25. Přesně jak píšeš, kdo tady chtěl něco dokázat, musel se tomu hodně věnovat a strávit u toho hodně času, což potom vyvolává agresivitu u lidí, na stranu druhou svět stejně běží jen 1,5 měsíce.
 
Naposledy upraveno moderátorem:
Nahoru