No a třeba za dalších 9 let pochopíš to, co ti zde lidé píší už dneska
Takhle... Většina kvalitních hráčů přeci jen nepatří k těm nejmladším, věnují se primárně hře a nikoli vedlejším věcem jako zaspamovávání fór a témat typu "Počítání do nekonečna" nebo hromadění nepotřebných titulů. Kvalitní hráči se sdružují s jinými kvalitními hráči do kvalitních kmenů. Že by někde byli dlouhodobě smícháni kvalitní a nekvalitní hráči, se moc neděje - buď ti kvalitní odchází, nebo se ty nekvalitní vyhazuje.
Samozřejmě vždycky je tu možnost, že kvalitní hráč vytvoří kmen, do kterého nabírá "použitelné hráče", ze kterých lze a pokusí se vytvořit hráče kvalitní. Ale v takovém případě patrně není správné vychovávat kvalitní hráče tím, že se je učí "spamovat fórum, aby se vědělo, že se budou všech diskuzí aktivně účastnit", řiťolezectví směrem k zakladateli za účelem získání funkcí, které k ničemu nebudou, apod. Naopak myslím, že dobrou cestou je vytvoření kmene, který se už bude chovat jako ten funkční cílový kmen, kam to spěje - pro zajištění čtenosti fóra čas od času nějaká zkouška aktivity v důležitém fóru (např. Podpory) formou poděkování prvního příspěvku nově založeného topicu, pro zajištění rychlé komunikace možnost hromadných zpráv pro všechny členy, pro zajištění aktivity jako takové vyhazovat červené nebo opakovaně žluté lidi, pro zajištění progresu individuálních schopností hráčů vytvářet příhodná diskuzní a návodová témata a přebujelost zábavných témat a spamu spíše potírat než podporovat. (A našlo by se i víc věcí, co dělat nebo nedělat.)
Je také důležité řešit problémy efektivně. Popisuješ zde, jak na fóru neaktivní hráč může ve tvém kmeni ztratit přístup do fóra. Co taková věc řeší? Nic. Když fórum nečte, k ničemu nebude, když "o něj přijde". Když fórum čte a akorát každý den nespamuje, spolupráci ani vztahy se zbytkem kmene určitě tento krok nezlepší.
Prostě podstatné je, že kvalitní kmen je složen ze spolupracujících aktivních hráčů, nikoli že kvalitní kmen = nejvíc funkcí, byrokracie a neustále blikající, zaspamované fórum. V elitních kmenech může mít klidně celá kmenová rada vůdcovská práva, protože s žádným reálným rizikem zneužití práv se nepočítá - proč by to ti hráči přece dělali... A stejně tak existují kvalitní kmeny, kde pořádně neexistuje rada kmene nebo je jen velmi úzká a prakticky všechno řeší jeden nebo dva lidé. A taky to funguje - aspoň pak není tolik lidí zahlceno nutností spoluposuzovat a spolurozhodovat kroky směřování kmene a mohou se soustředit jen na hru a rozhodovací proces je v menším množství osob logicky rychlejší. Důležité na rozdělování funkcí je to, aby to prostě mělo nějaký smysl. A z tohoto pohledu jde právě o to, aby systém byl co nejefektivnější = nezatěžovat zbytečně lidi věcmi, o které nestojí (spam + většina lidí ani nějak netouží řešit, s jakým kmenem uzavírat spojenectví a hodiny o tom diskutovat s dalšími lidmi jiných názorů), aby se mohli věnovat primárně hře, zajišťovat fungující spolupráci hráčů (vytvářet dobré klima v kmeni, dát všem práva na HZ) a mít ve vedení schopné lidi (součástí toho je i zajištění, aby se informace nedostávaly do rukou špehů, takže asi idea, že všichni budou jakoby v radě kmene a spolurozhodovat o všem, je u většiny kmenů nerealistická právě i z tohoto pohledu - protože se jejich členové dostatečně neznají).
Ještě taková odbočka k přístupu na určité části fór... K čemu to dneska efektivně je? Kdysi bývaly kmeny se stovkami hráčů roztroušených po mnoha kontinentech. Tehdy v řadě kmenů fungovaly bojové skupiny - hráči poblíž se dohodli na užší spolupráci a komunikovali skrz své vlastní fórum nebo téma, které bylo součástí kmenového fóra. Tak tehdy by se možná hodilo, aby hráči neměli přístup do fór nebo témat bojových skupin, jejichž nejsou součástí, protože je to pro ně prostě zbytečný spam a blikající fórum navíc. Dneska jsou kmeny malé a nerozlehlé, bojové skupiny nemají proč vznikat a toto případné využití omezování přístupu do konkrétních fór tedy odpadá. No a jaká jiná praktická využití by omezení přístupu konkrétních hráčů do konkrétních fór měla? Vidím to tak, že žádný. Nebo jaká další práva bys do kmenů přidával? Zase by se jednalo o zbytečné věci, které jsou v praxi nevyužité. Co komu napíšeš za nick do popisku, samo o sobě není důležité. Formality nejsou důležité. Důležitý je výsledek - jestli kmen funguje, jak má. Mnoho kmenů má lidi ve funkci generála, i když taková funkce sama o sobě ve hře neexistuje - prostě proto, že je ta úloha člověka, který plánuje vojenské akce, pro tyto kmeny důležitá. Když má někdo velké herní zkušenosti, může mít v rámci kmene přímo funkci mentora (klidně to ani nemusí být nikde napsané, prostě další hráči o něm ví, že se s ním mohou o čemkoli radit), taky na to není žádná funkce ve hře, existují správci externích kmenových stránek apod. Ale je zbytečné, aby byli hráči nucení do hromadění funkcí, které jim k ničemu nejsou nebo které ani nemohou vykonávat správně nebo aby takové funkce třeba dostávali automaticky za cokoliv - a ani není, co by takové funkce do hry reálně přinášely. Koneckonců, sám jsi ukázkou toho, jak mnoho let strávených u hry ještě nemusí vést k jejímu porozumění.