• Psst! Ano, Ty! Ještě nejsi zaregistrovaný na našem herním fóru? Přicházíš tak o možnost zapojit se do diskuzí a navíc si tu můžeš zkrátit čekání například při výstavbě nové budovy či jednotek. Zaregistruj se ještě dnes pomocí následujícího odkazu:

    » Vytvořit účet na fóru

Poražený protivník

  • Zakladatel vlákna DeletedUser2029
  • Vytvořeno
Stav
Uzavřeno pro další odpovědi.

DeletedUser2029

Guest
Poražený protivník.

Divoké Kmeny nabízí hodnoty a žebříčky založené na tzv. "poraženém protivníkovi". Jsou to nasčítané body které se berou z počtů a typů jednotek oponentů, jednotek které padly během přímých bojů s hráčem. Jsou k dispozici dvě (resp. tři) varianty.

Z pohledu hráče, u kterého body počítáme:

Můj Off rank, offensive rank, jako útočník:
- znamená body z padlých obranných jednotek na straně oponenta, o které přišel během mého útoku na jeho ves.

Můj Def rank, defensive rank, jako obránce:
- znamená body z padlých jednotek na straně oponenta, o které přišel během mé obrany (které mu padly během jeho útoku na mojí ves).

Celkem
- prostý součet off rank a def rank.

----------

Kde body nalezneme.

Ve hře se body zobrazují v profilu hráče (pouze body celkem, sečtené). Dále jsou dle nich tvořeny žebříčky (menu Žebříček - Poražený protivník). Přesné hodnoty jsou k dispozici také pro externí zpracování jako Veřejně dostupná data - Informace o bodech poražený protivník, takže další žebříčky a grafy jsou viděti na mnoha serverech třetích stran (twstats, twplus, ...).
 

DeletedUser2029

Guest
Absolutní hodnota připočítávaných bodů je různá dle nastavení světa. Jsou známy dva typy počítání. Obvykle, světy, které začaly do cca první třetiny roku 2008, počítají prvním způsobem. Světy vzniklé od třetiny roku 2008 počítají body druhým způsobem. Typ, jak se body počítají na daném světě, lze zjistit v konfiguračním souboru světa pod elementem config->misc->kill_ranking

----

Starý typ výpočtu, 1. typ (kill_ranking=1)

Za každou protivníkovu padlou jednotku se připočítá právě tolik bodů, kolik lidí ze selského dvora jednotka zabírala.

Hodnoty kolik lidí jaká jednotka v selském dvoře zabírá lze získat z nápovědy daného světa nebo z veřejně dostupných dat - popis nastavení jednotek (element "pop"). Ale pokud dobře porovnávám, tak jsou již mnoho let neměnné:

Kopiník, šermíř, sekerník, Lučištník ... 1
Špeh ... 2
Lehká kavalerie ... 4
Lučištník na koni ... 5
Těžká kavalerie ... 6
Beranidlo ... 5
Katapult ... 8
Paladin ... 10
Šlechtic ... 100


----

Nový typ výpočtu, 2. typ (kill_ranking=2) - pro světy otevřené cca od jara 2008. Tedy, na CZ-SK ten obvyklejší.

Za každou protivníkovu padlou jednotu se připočítají body dle tabulky níže. Bere se v úvahu /přičítá se jiná hodnota/ jednalo-li se o útok či obranu:

Body započítané pro útok / obranu
kopiník ... 4 / 1
šermíř ... 5 / 2
sekerník ... 1 / 4
lučištník ... 5 / 2
špeh ... 1 / 2
lehká kavalérie ... 5 / 13
lučištník na koni ... 6 / 12
těžká kavalérie ... 23 / 15
beranidlo ... 4 / 8
katapult ... 12 / 10
paladin ... 40 / 20
šlechtic ... 200 / 200

------

Jak je vidět, oba systémy jsou vzájemně nekompatibilní. Nelze povést transformaci z jednoho do druhého. A nejsou si ani natolik blízké, aby bylo možno hodnoty spadající pod různé typy vzájemně porovnávat.
 

DeletedUser2029

Guest
Specialitky.

Body se připočítávají nepravidelně. Zpožděně. Úmyslně.

Zpoždění může být i několik dní. Důvod je celkem logický. Za určitých okolností by se z rychlých počtu přírůstku bodů (obzvláště při 1. typu počítání) dalo poznat, o kolik přišel přibližně protivník jednotek - a to i v případě, když vzhledem k vlastním kompletním ztrátám nejsou v oznámení vidět ztráty protivníka.

Nemám ověřeno a řadím do kategorie spekulací informace, že se zpožďují pouze ty body, při kterých z oznámení není vidět ztráty protivníka. A že ostatní se připočtou hned. Ale zní to logicky. - pokud vím neplatí

----

Komu se připočítávají body v obraně, když jsou ve vesnici podpory i od cizích hráčů? Když je ves napadena.

Body v obraně se připočítají hráči, kterému napadená vesnice patří. (Bez ohledu na majitele jednotek na podpoře.).

Starý text: Nevím přesně. V jednu dobu mi připadalo, že došlo ke změně počítání /i když to považuji za nepravděpodobné/. Ale asi, asi, se body v obraně připočítají hráči, kterému vesnice patří. Tedy ne např. rozpočítaně poměrem jednotek na všechny "majitele" bránících jednotek. Ale nemám to ověřeno. Jde o spekulaci. Zatím nevím.
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser2029

Guest
FAQ - Frequently Asked Questions - často kladené dotazy. 2. typu počítání, který sloupec co přesně znamená. Která cifra se počítá do útoku, která do obrany.

To je jednoduché. Číslo poražený protivník má vyjadřovat, jak je někdo "dobrý" v obraně či útoku (a jen prostý přepočet zabitých jednotek, kolik zaberou selského dvora /1. typ/, nevyhovoval). Číslo v tabulce je násobek za každou zabitou jednotku. Takže se vždy podívám na kopiníky. Kopiníci jsou dobří v obraně, na nic v útoku.

-----

Kopiníci, první sloupec, "4". To je to lepší číslo, bude to tedy násobek když zabiji kopiníky když se brání (tedy já útočím a cizí kopiníci se brání a já je zabiji, přičítám můj offrank, násobím počty zabitých cizích kopiníků faktorem "4").

Naopak "1" je to horší číslo. Bude to tedy násobek když zabiji kopiníky když na mne s nimi někdo útočí (můj defrank - zabíjet kopiníky když s nimi na mne někdo útočí jde po tisících, nejnižší násobek ("1") na jednotku to má kompenzovat, že to není nic extra).

-----

Nebo jinak. Křížová kontrola. porovnáním s jinými jednotkami. Třeba lehká kavalérie a těžká kavalérie. LK má násobky 5/13 kontra TK násobky 23/15.

TK je jen mírně lepší do útoku než LK (na jeden kus - že se jich do seláku vejde méně je jiná otázka) takže to odpovídá násobku 15 kontra 13 (můj defrank za jeden odstřelený kus když s nimi na mne někdo útočí).

Naopak TK je výrazně lepší obranná než LK, také odpovídá 23 kontra 5 (můj offrank za jeden odstřelený bránící se kus, když na LK nebo TK útočím a ony se brání)
 
Stav
Uzavřeno pro další odpovědi.
Nahoru