Nesoutěžní + Již vymyšlené + Co neznáte
Ještě jsem se rozhodl sem dát příspěvek obsahující další mnou vymyšlená speed kola. Některé jsem vymyslel během trvání této soutěže (první tři), zbylé byly mým nápadem už po delší dobu, o některých z nich jsem se i někomu zmínil, ale k jejich realizaci nikdy nedošlo - z různých důvodů.
Dám sem i věci, co asi neznáte, ale asi už někdy byly... Různé speedy s přestávkami sleduji už skoro 5 let, proto v tom sám mívám už úplný zmatek, trochu se ztrácím i v tom, co kdy kdo kde navrhnul, sám si asi nepamatuji každou šílenost, kterou jsem někdy vymyslel, proto to všechno berte trošku s rezervou. Ale upřímně - pochybuji, že by byli lidé, co by v tom měli naprostý přehled
Všechny tyto návrhy berte jako nesoutěžní, nebude-li někdy časem udáno jinak.
Ke všemu, kde to má smysl, dám radši příklad návrhu, aby si to každý mohl lépe představit.
ÚPLNĚ NOVÉ
Precision vs. Bash
Je to vlastně CAT vs. Bash, do kterého se ještě přimíchá Precision, nebo Precision, do kterého se přimíchá Bash.
Je určena bodová hranice + nějaké úzké rozmezí kolem ní. A když se do ní nikdo nevejde, vítězí hráč s největším off / deff / OD rankem. Stejně tak to může fungovat i s kmeny, i když TeamPrecisiony já osobně nemám asi moc v lásce, protože vím, že pak může být v kmeni 1 troll, co se o tu precisionovou stránku hry nestará a zkazí to dalším lidem v kmeni...
[SPOIL]
Název: Mini Precision vs. Bash
Délka: 3,5 hodiny
Podmínka vítězství:
Hráč, který získá počet bodů nejbližší hodnotě 18.000 / v případě shody rozhoduje off rank.
Nebude-li žádný hráč v rozmezí 17.900-18.100 bodů, vítězí hráč s největším off rankem.
Paladin: Ano, s předměty, předměty mají staré bonusy
Lučištníci: Ano
Kostel: Ne
Výzkum: 3-stupňový
Rozestavěná vesnice: 3, každý hráč začíná se 2 vesnicemi
Bonusové vesnice: 0,6 na hráče
Barbarské vesnice: Ne
Růst opuštěných vesnic: Do 1000 bodů
Začátečnická ochrana: 30 minut
Farm limit: Ne
Fake limit: 1 % bodů vesnice
Morálka: Ne
Šlechtic: Ne
Limit členů kmene: 2
Možnost vystoupit ze kmene: Ne
Podpory možné pouze v rámci kmene: Ano
Nemožnost zaútočit na člena kmene: Ne
Rychlost: 400
Rychlost vojska: 1
Noční režim: Ne
Noční bonus: Ne
Denní bonus: Ne
Dodatečná nastavení:
Možnost volby světové strany: Ne
Produkce: Normální (100%)
Domobrana: Ne
Omezení počtu vyrabovaných surovin na den a vesnici: Ne
Vzdálenosti mezi vesnicemi: Běžné (snížené)[/SPOIL]
Kombinace
Kombinace sdružuje 5 různých úspěchů, kterých lze ve hře dosáhnout. Za každý je pak vyplácena odměna. Aneb kdyby byl každý speed v mnou navrženém týdnu takový, tak mě Kozmicz zabije
Speed jsem naschval nazval takto s tím, že těch úspěchů musí být 5, protože jakýsi předchůdce tohoto typu speedu je třeba podivný pa"BashBlesk" u Poláků, který je občas vidět, kde vyhrává jak hráč s nejlepším ODA, tak hráč s největším počtem bodů. Podobné věci lze vidět i u speedů z poslední doby, které Lamač nazývá CAT vs. Bash. Je to CAT, kde se vyplácí odměna jak za body, tak za ODA nebo OD nebo ODD. Což samozřejmě tomu, co je v mém standardním pojetí nazýváno CAT vs. Bash, odporuje, protože tam, jak je známo, jde o tu CATovou část a když v ní není prvotní podmínka vítězství naplněna, vítězí hráč (teoreticky může i kmen) s největším určitým typem poraženého protivníka.
[SPOIL]
Název: Kombinace
Délka: 6 hodin
Podmínka vítězství - vyhrané PB:
Hráč s největším počtem bodů - 20 PB
Hráč s největším off rankem - 20 PB
Hráč s největším deff rankem - 20 PB
Hráč s největším počtem vesnic - 20 PB
Hráč s největším průměrem bodů na vesnici z 10 bodově nejlepších hráčů - 20 PB
Paladin: Ano, s předměty, předměty mají staré bonusy
Lučištníci: Ano
Kostel: Ne
Výzkum: Jednoduchý
Rozestavěná vesnice: 5
Bonusové vesnice: 5 na hráče
Barbarské vesnice: Ne
Růst opuštěných vesnic: Do 6000 bodů
Začátečnická ochrana: 15 minut
Farm limit: Ne
Fake limit: Ne
Morálka: Ne
Šlechtic: Ano
Stoupající ceny šlechtice: Zlaté mince o poloviční ceně
Snížení oddanosti: 20-35
Dosah: 1415 polí
Limit členů kmene: 3
Možnost vystoupit ze kmene: Ne
Podpory možné pouze v rámci kmene: Ano
Nemožnost zaútočit na člena kmene: Ano
Rychlost: 400
Rychlost vojska: 0,5
Noční režim: Ne
Noční bonus: Ne
Denní bonus: Ne
Dodatečná nastavení:
Možnost volby světové strany: Ne
Produkce: Normální (100%)
Domobrana: Ne
Omezení počtu vyrabovaných surovin na den a vesnici: Ne
Vzdálenosti mezi vesnicemi: Běžné (snížené)[/SPOIL]
Vandalský speciál
Speed by využíval vlastnosti ocenění (nově "úspěchů"), že se zobrazí přesný počet i po dosažení zlaté úrovně.
V tomto speedu jde o to zdemolovat pomocí katapultů a beranidel co nejvíce úrovní budov. Ocenění z obou hodnot se sečtou a dají výsledek... Má to 2 nevýhody:
1) Muselo by se to asi řešit s Innem, aby povolilo ocenění pro tento typ speedu.
2) Jelikož na to neexistuje žebříček a hráči by odesílali útoky furt, musela by kontrola výsledků probíhat po skončení speedu (tak 6 minut po konci, až už nedochází útoky) a jen u bodově nejlepších hráčů (TOP 10 nebo TOP 15 je ideální).
[SPOIL]
Název: Vandalský speciál
Délka: 2 hodiny
Podmínka vítězství:
Hráč, kterému se podaří zničit nejvíce úrovní budov pomocí beranidel a katapultů.
Výsledky budou zjištěny po dopadu posledních útoků.
Budou započítány jen výsledky 10 bodově nejlepších hráčů.
Paladin: Ano, bez předmětů
Lučištníci: Ne
Kostel: Ne
Výzkum: Jednoduchý
Rozestavěná vesnice: 4
Bonusové vesnice: 2 na hráče
Barbarské vesnice: Ne
Růst opuštěných vesnic: Do 2500 bodů, rychle rostoucí (1)
Začátečnická ochrana: 10 minut
Farm limit: Ne
Fake limit: Ne
Morálka: Ne
Šlechtic: Ano
Stoupající ceny šlechtice: Balíčky surovin
Snížení oddanosti: 20-35
Dosah: 1415 polí
Limit členů kmene: 5
Možnost vystoupit ze kmene: Ano
Podpory možné pouze v rámci kmene: Ano
Nemožnost zaútočit na člena kmene: Ano
Rychlost: 400
Rychlost vojska: 0,35
Noční režim: Ne
Noční bonus: Ne
Denní bonus: Ne
Dodatečná nastavení:
Možnost volby světové strany: Ne
Produkce: Normální (100%)
Domobrana: Ne
Omezení počtu vyrabovaných surovin na den a vesnici: Ne
Vzdálenosti mezi vesnicemi: Běžné (snížené)[/SPOIL]
NEREALIZOVANÉ
Magická pevnost
V tomto speedu šlo o to, že do něj bude přidána Magická pevnost (tu můžete znát z některých světů), která se bude náhodně pohybovat po mapě a bude v ní přibývat vojsko. Magická pevnost má 12154 nebo 12130 bodů.
Funkci tohoto speedu vlastně převzal s drobnými změnami Ladyller...
Stejně jako u ladylleru by bylo smysl hry magickou pevnost dobýt a udržet do konce.
Železná pevnost speciál / Decimace / Bashdorf - já nevím, jaký by to mělo název, to se nepromýšlelo, ty druhé dva (nebo možná jen ten druhý) mě napadly teď
Představte si velkou speciální vesnici uprostřed mapy, která každých několik minut automaticky rozesílá útoky na všechny vesnice hráčů na mapě, kteří nemají začátečnickou ochranu. To je základní podstata tohoto speedu.
Je už pak otázka, jaké jednotky by měly útočit, jednou za kolik minut, co s tou vesnicí samotnou (jestli by třeba měla mít nedobytný beton, nebo by naopak měla být reálně dobytelná (třeba 15.000 kopiníků, 15.000 šermířů, 100.000 LK, s tím, že těch 100.000 LK postupně ta vesnice vymlátí na hráčích a kdo ji pak dobude, bude to pro něj výhoda do žebříčku) apod. Muselo by se to třeba zkusit, je více otázek než odpovědí takhle teoreticky - jde i o to, od kolika bodů by se začínalo, jak velká by ta vesnice byla, jaké opevnění by v ní bylo. Ale jde o to, že by to ŠLO PROVÉST. Stačí kvalitní skript a dál nic moc speciálního
Tajemství speciál
Klasický speed tajemství je o tom, že se celý speed pomocí nastavených tajemství automaticky uzavře. Pamětníci vědí, že takové speedy byly a když se je správně nastavilo, tak je šlo normálně vyhrát
Ale v tom nastavování byl vždy problém a asi i to je jeden z důvodů, proč dnes vůbec speedy s tajemstvími nejsou. Ono třeba i hrozilo vždy to, že nikdo takový speed neuzavřel a speed zůstal bez odměny.
Každopádně Tajemství speciál by byl speed (který jsem navrhoval třeba i Polákům, ale ti - protože to bylo překvapivě anglicky - to z fóra smazali
), kde by se nepočítalo s tím, že někdo spustí time end a po chvíli vyhraje, ale kde by byla tajemství využita jen jako věc, kterou držet a na kterou se hraje. Podobně jako u většiny Tantallerů, kde taky musíte mít co nejvíc tantallerů, tady byste museli mít co nejvíc tajemství.
[SPOIL]
Název: Tajemství speciál
Čas: 15:00-22:30
Podmínka vítězství:
Kmen držící nejvíce tajemství na konci speedu
Paladin: Ano, bez předmětů
Lučištníci: Ano
Kostel: Ne
Výzkum: Jednoduchý
Rozestavěná vesnice: 3,5
Bonusové vesnice: 1,5 na hráče
Barbarské vesnice: Ne
Růst opuštěných vesnic: Do 3000 bodů
Začátečnická ochrana: 20 minut
Farm limit: Ne
Fake limit: Ne
Morálka: Ne
Šlechtic: Ano
Stoupající ceny šlechtice: Zlaté mince o poloviční ceně
Snížení oddanosti: 20-35
Dosah: 1415 polí
Limit členů kmene: 3
Možnost vystoupit ze kmene: Ne
Podpory možné pouze v rámci kmene: Ano
Nemožnost zaútočit na člena kmene: Ne
Rychlost: 400
Rychlost vojska: 0,75
Noční režim: Ne
Noční bonus: Ne
Denní bonus: Ne
Dodatečná nastavení:
Možnost volby světové strany: Ne
Produkce: Normální (100%)
Domobrana: Ne
Omezení počtu vyrabovaných surovin na den a vesnici: Ne
Vzdálenosti mezi vesnicemi: Běžné (snížené)[/SPOIL]
Precision CAT
Myslím, že tenhle speed se asi ještě nikde neobjevil, i když možný je i opak... Jedná se o to, že nejde dobývat vesnice a hraje se na to co nejvíce se přiblížit určitému počtu bodů. Prostě Precision bez dobývání vesnic.
[SPOIL]
Název: Precision CAT
Délka: 6 hodin
Podmínka vítězství: Hráč s počtem bodů nejbližším hodnotě 8.500 / v případě shody rozhoduje off rank
Paladin: Ano, bez předmětů
Lučištníci: Ne
Kostel: Ne
Výzkum: Jednoduchý
Rozestavěná vesnice: 1
Bonusové vesnice: 1 na hráče
Barbarské vesnice: Ne
Růst opuštěných vesnic: Nerostoucí
Začátečnická ochrana: 15 minut
Farm limit: Ne
Fake limit: Ne
Morálka: Ne
Šlechtic: Ne
Limit členů kmene: 2
Možnost vystoupit ze kmene: Ne
Podpory možné pouze v rámci kmene: Ano
Nemožnost zaútočit na člena kmene: Ano
Rychlost: 300
Rychlost vojska: 1
Noční režim: Ne
Noční bonus: Ne
Denní bonus: Ne
Dodatečná nastavení:
Možnost volby světové strany: Ano
Produkce: Normální (100%)
Domobrana: Ne
Omezení počtu vyrabovaných surovin na den a vesnici: Ne
Vzdálenosti mezi vesnicemi: Běžné (snížené)[/SPOIL]
NASTAVENÉ, ALE NEZNÁMÉ
Výzkumový speciál
Je to speed, na kterém vítězí hráč s největším počtem provedených výzkumů. Samozřejmě pro tento účel je asi lepší dát na speed desetistupňový výzkum... Lze to hrát i na kmen, ale je to asi zbytečná komplikace pro zjišťování výsledků.
Nevýhoda je zřejmá - uživatelé prémiového účtu mají díky speciálnímu náhledu s výzkumem velkou výhodu.
[SPOIL]
Název: Výzkumový speciál
Délka: 3 hodin
Podmínka vítězství: Hráč s největším počtem provedených výzkumů
Paladin: Ano, s předměty, předměty mají staré bonusy
Lučištníci: Ano
Kostel: Ne
Výzkum: 10-stupňový
Rozestavěná vesnice: 6
Bonusové vesnice: 3 na hráče
Barbarské vesnice: Ne
Růst opuštěných vesnic: Do 5000 bodů
Začátečnická ochrana: 15 minut
Farm limit: 1000
Fake limit: Ne
Morálka: Ne
Šlechtic: Ano
Stoupající ceny šlechtice: Třístupňový panský dvůr, konstantní ceny šlechticů
Snížení oddanosti: 20-35
Dosah: 1415 polí
Limit členů kmene: 4
Možnost vystoupit ze kmene: Ne
Podpory možné pouze v rámci kmene: Ano
Nemožnost zaútočit na člena kmene: Ano
Rychlost: 400
Rychlost vojska: 1
Noční režim: Ne
Noční bonus: Ne
Denní bonus: Ne
Dodatečná nastavení:
Možnost volby světové strany: Ne
Produkce: Normální (100%)
Domobrana: Ne
Omezení počtu vyrabovaných surovin na den a vesnici: Ne
Vzdálenosti mezi vesnicemi: Běžné (snížené)[/SPOIL]
Kontinentální speciál
Je to opravdu hodně podivný speed, ale zároveň asi docela zajímavý. Určitě znáte, když si člověk na speedu nebo na světě zakládá "kolonie" daleko od prvotního hlavního území a od hlavní vesnice. Tak něco podobného je většinou potřeba udělat zde.
Vítězem speed kola je totiž hráč (nebo kmen, ale to je v tomto případě dost rozhodující zásah do hry) s největším počtem vesnic na kontinentu, kde jich má nejméně. Pro lidi s potřebou obcházet pravidla je asi lepší nastavit mapu menší nebo rovnu 200x200 polím. Nebudou pak chodit s tím, že na K1 nemá vesnici nikdo a proto vyhráli všichni
Pro představu...
Hráč A má na K44 20 vesnic, na K45 25 vesnic, na K54 11 vesnic a na K55 3 vesnice.
Hráč B má na K44 5 vesnic, na K45 6 vesnic, na K54 16 vesnic a na K55 4 vesnice.
Kdo vyhrál? Hráč B.
Je teoreticky možné ty kontinenty nepočítat na vesnice, ale na body. Takže třeba:
Hráč C má na K44 11.212 bodů, na K45 28.574 bodů, na K54 13.859 bodů a na K55 6821 bodů.
Hráč D má na K44 278.225 bodů, na K45 21.381 bodů, na K54 a K55 vesnice nemá.
Vyhrál hráč C.
Když se hraje na vesnice, je vhodné stanovit druhotnou podmínku vítězství - co rozhoduje při shodě. Vhodné jsou třeba celkové body hráče nebo nějaký typ poraženého protivníka.
CAT X kmenů
Bash X kmenů
Možná něco z toho ještě nebylo. Jako Precision X kmenů je docela nesmysl a ten nebyl určitě
Ale tyhle 2 možná už oba byly.
Je to vždycky mix speedu "2/3/4/5 kmenů" a Bashe nebo nedobývacího CATu.
Takže potom třeba vítězí hráč s největším off / OD / deff rankem ze kmene s největším off / OD / deff rankem (Bash X kmenů) nebo hráč s největším počtem bodů ze kmene s největším počtem bodů (CAT X kmenů).
Dobývací CAT X kmenů by byl už o dost složitější - hlavně na hlídání a vypsání podmínky vítězství
Například by to mohlo vypadat takto:
Hráč s největším počtem vesnic o 10.000 a více bodech ze kmene s největším počtem vesnic o 10.000 a více bodech.
Downgrade speciál
Jedná se o dobývací Downgrade. Vítězí například hráč s největším počtem vesnic o 500 a méně bodech. Jde to asi i dělat na kmen...
Tantaller speciál
Do hry jsou přidány tantallery - ty jsou pak dobyty, hra funguje jako normální Tantaller. Až do konce hry... Na konci hry jsou totiž spočítáni obyvatelé ve vojsku v tantallerech (samozřejmě včetně podpor) a hráč držící tantaller, ve kterém je nejvíce obyvatel v jednotkách, vítězí.