• Psst! Ano, Ty! Ještě nejsi zaregistrovaný na našem herním fóru? Přicházíš tak o možnost zapojit se do diskuzí a navíc si tu můžeš zkrátit čekání například při výstavbě nové budovy či jednotek. Zaregistruj se ještě dnes pomocí následujícího odkazu:

    » Vytvořit účet na fóru

Testovací vesnice

  • Zakladatel vlákna DeletedUser2029
  • Vytvořeno
Stav
Uzavřeno pro další odpovědi.

DeletedUser2029

Guest
Netechnické téma. Prosba o pomoc při testování.

Abych mohl ověřit chování programu divokých kmenů pro různá nastavení, je pro mne nezbytné udržovat tři testovací vesnice na pár pečlivě vybraných světech. Testovací vsi mám na:

3. CZ svět (cs3) - hlavní specialitka: Paladin s předměty a bonusové vesnice "starého" typu.

5. CZ svět (cs5) - hlavní specialitka: Rychlejší svět. Plus, bez lučištníků, s technologiemi v kovárně, ale mincový systém.

10. CZ svět (cs10) - hlavní specialitka: Classic. Bez lučištníků, s technologiemi v kovárně, bez mincí. Běžná rychlost.

4. SK svět (sk4) - hlavní specialitka: Kostel, nové bonusy, jazykové rozdíly (např. pro script)

Chtěl bych poprosit blízké i vzdálenější okolí na testovacích světech, zda by ponechalo ony testovací vsi bez útoků. Občasnou kontrolu špehy chápu.

------

Testovací vsi a světy jsem minimalizoval jak jen to šlo. Sám aktivně hraji na 1. CZ světě, takže tam "testovací" nepotřebuji. Z ostatních světů jsem vždy vybral takové, které se liší od prvního CZ světa a od jiných testovacích světů určitým unikátním nastavením, které jinak nemám možnost zkontrolovat. A počet vsí - tři - je nutný pro zjištění možných výjimek pro hlavní ves (pro různou interakci je nutné testovat, třeba útoky, "hlavní-vedlejší" a "vedlejší-vedlejší" ... takže potřebuji jednu hlavní a dvě vedlejší vsi. A výjimky se nemusí týkat jen "hlavní vsi", ale i jen jinak vystavěných. Pak kontroluji interakci "specialitka-běžná" kontra "běžná-běžná".)

Další dvě vsi nestavím hlava nehlava. S okolím svým konáním neinteraguji, nevměšuji se, nerabuji, neobchoduji, abych neovlivnil místní záležitosti. Takže zabírám pouze pokud se v průběhu času poblíž mé hlavní vsi objeví slabé šedivky. A zabírám pochopitelně až ve chvíli kdy mám hlavní ves, s ohledem na morálku, rozumně vojensky zabezpečenou (zabezpečenou proti náhodným výpadům, ještě než jdou lidé sem na fórum).
 

DeletedUser2029

Guest
Své důvody vysvětluji i v profilu hráče daných testovacích světů. Přidávám opis mého profilu:

Dobrý den.

Mé vsi (vesnice hráče Turgon) jsou na tomto světě testovací. Slouží pro praktické ověření vlastností pro daný svět. Dovoluji si Vás poprosit o neútočení.

Každý svět má svá specifická nastaveni. A není jiná možnost jak si ověřovat platnost některých zákonitostí, než mít na daném světě testovací vesnice. Ze zdejších vesnic nikdy útočím na hráče kolem (jen na max. 2 malé šedivky, při zakládání).

-----------------------------------------------------------------------------

Kmenové dění:

- Nezasahuji do místního dění a úmyslně nereaguji na zprávy. Úmyslně. Člověk je schopen jen subjektivního posuzování. Proto jediná šance jak zůstat s jistotou "mimo" je neinteragovat. Nechápejte to tedy prosím jako neslušnost. Naopak. Jen v takovém případě je jasné, že 100% stojím mimo.

- Ve vesicích /obzvláště v pozdější fázi/ se snažím dlouhodobě udržovat stavy vojsk na vysoké úrovni, abych částečně eliminoval nebezpečí záboru a případného pokusu o průnik do týla nepřítele.

- Pokud se chce okolí pojistit, může do vesnic poslat podpory. Ale nelekejte se případných hlášení o útoku na podpory či menších ztrát. K testování pochopitelně patří praktické zkoušky, jako útoky sám na sebe. Testovací. Jak ostré, tak špehovací. Takže s největší pravděpodobností jen něco testuji.


-----

Vysvětlení počtu nutných vesnic:

Ideální počet pro testy jsou 3 vesnice. Hlavní ves mívá často výjimky. Pro ověření, zda jde o výjimku pro základní ves či pro každou ves, je třeba mít alespoň dvě další vsi /v programování, ale i v běžném životě často platí možnosti typů variant "jedna", "dvě" a "více"/. Tři vsi jsou proto dostatečné, avšak nutné, minimum pro testy.

-----

S díky,
Turgon, autor Technického Koutku

-----

P.S.: Nejsem součást supportu a nejsem ani v žádném jiném vztahu s firmou InnoGames GmbH než zákaznickém. Zdejší testovací aktivity jsou má soukromá záležitost.
 

DeletedUser2029

Guest
Zajímavosti z dlouhodobého testování. Přestože vsi byly založeny a slouží spíše k okamžitým testům, projevují se i některé dlouhodobé věci. Jako například surovinová výroba a mince.

- Na všechny testovací světy jsem se přihlásil ve stejný den, 7.1. 2009. V době psaní tohoto komentáře, 8.2.2010, je to rok a měsíc.

- Nikde na testovacích jsem neraboval, neobchodoval. A stavěl a rekrutoval jsem vždy jen z vlastních surovinových dolů.

- Další testovací vesnice jsem zabíral pouze do maximálního počtu tří vesnic (vč. té první, tedy 1+2) a pouze pokud šlo o malou šedivku poblíž. A až když jsem měl starší vsi rozumněji vystavěné a narekrutované. Takže hodně pomalý nástup. Někdy ovlivněn okolím (i když, v celkových časech bylo myslím ovlivnění okolím celkem minimální).


-------

Tak a teď pár statistik:

3. CZ svět (rychlost 1). Celkem 2 vesnice: První založena 7.1. 2009. Další 17.3. (2 měsíce + 10 dní)
5. CZ svět (rychlost 1.6). Celkem 3 vesnice: První založena 7.1. 2009. Další 10.2. (1 měsíc + 3 dny) a 28.2. (1 měsíc a 3 týdny)
10. CZ svět (rychlost 1). Celkem 3 vesnice: První založena 7.1. 2009. Další 18.3. (2 měsíce + 11 dní) a 13.4. (3 měsíce + 6 dní)
4. SK svět (rychlost 1). Celkem 3 vesnice: První založena 7.1. 2009. Další 23.3. (2 měsíce + 14 dní) a 14.4. (3 měsíce + týden)

Další případná zabírání bylo jen zabírání sama sebe. Testovací případy, když jsem něco zkoumal /jak přesně se chovají kostely, rekrutační fronty, .../. Takže pokud je na twstats vidět více zabírání, jsou to znovu-zábory jen již vlastních vesnic.


---

Abych nezasahoval do místního dění a aby vsi nelákaly okolí, relativně pravidelně razím mince, pokud mám dost surovin (hlíny). Výstavba vsí a rekrutace vojsk byla surovinově jednorázová vydání. Řekněme všude srovnatelná stejná vydání. I když na různých světech někdy bylo třeba dorekrutovávat jinak, z celkového počtu surovin šlo o relativně malá procenta. Možná.

Aktuální stav mincí, šlechtici limit:

3. CZ svět (rychlost 1, dvě vesnice): 1131 mincí, 47 šlechtici limit
5. CZ svět (rychlost 1.6, tři vesnice): 2822 mincí, 74 šlechtici limit
10. CZ svět (rychlost 1, tři vesnice): 1412x uskladněné suroviny (jde o svět bez mincí)
4. SK svět (rychlost 1, tři vesnice): 1429 mincí, 52 šlechtici limit.

10. CZ svět je nemincový. Tam se "uskladňují suroviny" /cena stejná jako u mincí/ ale při výrobě šlechty se uskladněné suroviny spotřebovávají, zmenšují (v násobku odpovídajícím ceně mincí na šlechtice, postupně 1x, 2x, 3x, ..., dohromady 1,3,6, ...). Takže reálná hodnota je /po připočtu mých testů a záborů/ o cca 10 více. To celkem odpovídá 4. SK světu, který je stejně rychlý a mám tam také tři vsi..

-------

Velmi zajímavé výsledky.

1) Je vidět, jak výrazně se projeví větší rychlost světa a s tím spojená větší výtěžnost dolů. 5. CZ svět - rychlost světa 1.6


2) Je zajímavé, že i když 10. CZ svět i 4. SK svět mají tři vesnice, tak oproti světu se dvěma vesnicemi (3. CZ) se stejnou rychlostí rozdíl v mincích není tak velký jak bych očekával. Vysvětluji si to tím, že je rok+měsíc /a pouhé tři vsi jako surovinová základna/ příliš malá doba, aby se dala zanedbat doba záboru (cca o měsíc později u třetí vsi) a doba výstavby vsí (hlavně surovinových zdrojů doly na max). Tomu by odpovídal i fakt, že u rychlejšího světa je vidět větší odskok. Že tam suroviny spotřebované na stavby a vojska hrály mnohem menší roli a vše bylo rychleji a nutnost nezanedbat by se možná projevila jen dříve (třeba po půl roce. Ale to mne nenapadlo udělat takovou statistiku. Škoda.)
 
Stav
Uzavřeno pro další odpovědi.
Nahoru