• Psst! Ano, Ty! Ještě nejsi zaregistrovaný na našem herním fóru? Přicházíš tak o možnost zapojit se do diskuzí a navíc si tu můžeš zkrátit čekání například při výstavbě nové budovy či jednotek. Zaregistruj se ještě dnes pomocí následujícího odkazu:

    » Vytvořit účet na fóru

Typy jednotek - pěchota, jízda a luky

  • Zakladatel vlákna DeletedUser2029
  • Vytvořeno
Stav
Uzavřeno pro další odpovědi.

DeletedUser2029

Guest
Ve hře je několik různých jednotek. Pro interní výpočty se jednotky ve hře dělí na tři základní celky: Pěchota, jízda a luky.

Každá jednotka má své jedno útočné číslo, které je nezávislé na typu - je jedno na koho útočí, vždy se pro výpočty bere stejná hodnota.

Každá jednotka má svá tři obranná čísla, proti každému typu útočné jednotky /pěchota, .../ se použije jiné obranné číslo. Tedy, proti různým typům útočných jednotek je každá jednotka jinak kvalitní v obraně - někdy i s radikálními rozdíly. V nápovědě odpovídá obraně proti pěchotě, proti jízdě a proti lukům. Světy bez lučištníků mají dokonce trochu jiné hodnoty než světy s lučištníky (např. šermíř, obrana proti kavalerii).

-----

Přesné výpočty kdo a o kolik vyhraje jsou složité - obzvláště pokud útočí a brání se více typů najednou. Záleží i na dalších bonusech(malusech) jako budovách (opevnění, kostel v dosahu), paladinových věcech, morálce, štěstí, nočním bonusu. Základní vzorec rozebírám v jiném tématu. Ale obecně platí, že dle útočných a obranných čísel se dá už předem rámcově odhadnou, jak si která armáda proti které stojí ... (výrazně)lepší / vyrovnaná / (výrazně)hroší. Pro přesné testy slouží simulátor.
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser2029

Guest
Rozdělení jednotek do typů:

Mezi pěchotu (infantry / Infanteristen) se počítá:

Kopiník (Spear fighter / Speerträger)
Šermíř (Swordsman / Schwertkämpfer)
Sekerník (Axeman / Axtkämpfer)

Beranidlo (Ram / Rammbock)
Katapult (Catapult / Katapult)
Šlechtic (Nobleman / Adelsgeschlecht)

Jízda (cavalry / Kavallerie):

Špeh (Scout / Späher)
Lehká kavalerie (Light cavalry / Leichte Kavallerie)
Těžká kavalerie (Heavy cavalry / Schwere Kavallerie)

Paladin (Paladin / Paladin) ... Pozor, jsou zde náznaky, že na světech bez lučištníků se paladin bere jako pěchota (psáno 31.8.09, v. 5.5).

Luky (archers):

Lučištník (Archer / Bogenschütze)
Lučištník na koni (Mounted archer / Berittener Bogenschütze)

------

Upřesnění:

Beranidla a katapulty plní při útoku i jiné úkoly (a většinou jsou v boji použity právě z jiných důvodů než pro jejich základní útočná a obranná čísla), ale hodnoty obrany a útoku mají definované a dojde-li až k přímému souboji, bijí se jako každá jiná jiná jednotka. I z pohledu výpočtů.

Paladin a šlechtic - obdobně jako beranidla a katapulty - taktéž plní i jiné úkoly, ale i oni se bijí se jako každá jiná jiná jednotka. I z pohledu výpočtů.

Špeh je ještě větší specialitka. Pro výpočty možná lze použít i jeho definovaná obranná čísla a útočné číslo (protože útočné = 0, fyzická zranění neuděluje). Navíc bojují špehové vzájemně proti sobě a jejich ztráty při útoku jsou dány samostatným předpisem (jen dle počtu útočících a bránících se špehů). Pro ztráty v obraně se berou jako ostatní jednotky (spadají pod typ jízda).
 
Naposledy upraveno moderátorem:
Stav
Uzavřeno pro další odpovědi.
Nahoru