• Psst! Ano, Ty! Ještě nejsi zaregistrovaný na našem herním fóru? Přicházíš tak o možnost zapojit se do diskuzí a navíc si tu můžeš zkrátit čekání například při výstavbě nové budovy či jednotek. Zaregistruj se ještě dnes pomocí následujícího odkazu:

    » Vytvořit účet na fóru

Vedení kmenů od základu

hynekzalesak

Zkušený uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
94
Jistě jste si mohli všimnout že posledních pár dní oxiduju tady na fóru a prolézám všechna možná témata, věc se má tak že netrpělivě očekávám start nového světa a protože by to mělo být celkem brzy naplánoval jsem si věci tak abych měl co nejvíc času na start a abych mohl rozběhat počáteční fázi světa tak že vydržím i v pozdnějších fázích, připravil jsem se trochu i na ty co do toho sypou neskutečné množství peněz byť se jim sice nevyrovnám tak aspoň abych jim šlapal na paty.

Nechci náhodě nechat ani kmen a to je důvod založení tohoto témata... hraju strategické hry typu divoké kmeny, cenzura už něco kolem 3 roků a byť se snažím jak můžu nepřišel jsem na kloub tomu jak vznikají silné kmeny/aliance, co velitelé dělají jinak aby si získali co nejlepší hráče aby dělali takové kroky že se jim nerozpadne kmen, aby měli dostatek pravidelně aktivních hráčů, zkoušel jsem založit vlastní kmen vím jak to vypadalo, měl jsem mnoho aliancí v cenzura a zdárně do konce jsem celkem krkolomně dovedl pouze 2 a to v cenzura žádný svět netrvá déle než rok, hrál jsem v top kmenech/aliancích a např. Coming byl kmen jako který bych nikdy nechtěl vypadat, byť se držel v top kmenech tak vedení se podle mně chovalo dost hnusně, ale možná to souvisí svůj k svému protože až na pár vyjímek nebyli členové kmene o moc lepší...

Tudíž bych se chtěl zeptat lidí kteří mají zkušnosti s vedením kmenů a aliancí, velitelů kteří dovedli své celky do zdárného konce co by mi doporučili, bodů je mnoho a určitě na spoustu věcí zapomínám i tak se pokusím.

Hlavní a důležitá věc, jak nabrat aktivní a kvalitnější hráče a zároveň mít snahu udělat u sebe místo i pro nováčky kteří prostě rostou pomaleji a věci se teprve učí tudíž nelze čekat že budou rabovat jako o život apod... co jsem zjistil tyhle 2 věci se dost často vylučují, protože když nabíráte nováčky většinou tím odradíte ty tzv. kvalitní hráče kteří už mají něco nahrané a nechtějí prostě novým hráčům radit a pomáhat je jim ukradené že kvůli tomu se komunita pořád zmenšuje a pomalu člověk vidí co 2 světy ty samé hráče.

Druhá věc co mě napadá, je naprostá utopie očekávat že velký kmen povede jeden velitel celý svět sám, tudíž potřebuje pomoc, jaké věci jsou stěžejní a co by si velitel měl spíše dělat sám, v čem může důvěřovat i jiným lidem jaké funkce jim může dát, co by od lidí kterým velitel nějaké funkce dal měl čekat aby zůstali loajální a neudělali mu dřív nebo později věc kterou jsem sice ne osobně ale zažil jsem kdy vedení zbavilo práv člena vedení který podle mnoha lidí udělal pro kmen hrozně moc ale bohužel v pozdější fázi už neměl tolik čas a tak mu zbytek vedení sabral práva a jednoduše ho vyhodili.

Třetí věc je podle čeho kromě pozice vybírat spojence, jak by měla vypadat dohoda se spojencema tedy nejdůližetější body na co by člověk nikdy neměl zapomenout, věci které bych měl od dobrého spojence očekávat.

Čtvrtá věc, jak držet kmen a členy neustále aktivní a nadchnuté do hraní za daný kmen, protože opět z osobní zkušenosti vím že kmen jako takový může držet díky dobrým hráčům hlavní příčky a pak se v kmeni najdou takový lidi kteří toho jen zneužívají a vůbec se nesnaží což dřív nebo později vede k tomu že nejdřív odejdou ti lepší a po nich i ti co se jen vezli protože už se necítí "bezpečně", co výmyšlet za akce, jak jednat když akce dopadne špatně a buď na ní zmizí hromada kmenových armád nebo ještě hůře že se velká část kmene na akci vykašle a to může pak dopadnout takže ti co poslali své armády o ně přijdou a logicky naštvaní opustí kmen.

Pátá věc která mě napadá je strategický uvažování, jak reagovat na vývoj světa, a to za více situací, např. mám velký kmen, držím se v top příčkách ale moje nároky na spojence byli tak velké že prostě žádné spojence zatím nemáme ale zároveň už nás zbytek světa začíná považovat za hrozbu a formuje proti nám koalici ( to je jen příklad )
potom co by takový dobrý stratég měl vědět když plánuje nějakou útočnou nebo i obranou akci, prostě takové věci na které bych měl myslet protože třeba já často jsem jak hrom do police kterému to sice většinou vyjde ale když ne tak je to celkem fatální :D.


To je pár takových věcí které mě aktuálně napadly ale možná ještě něco vymyslím a přidám to sem, chápu že o některé věci se lidi dělit nechtějí ale buďte prosím aspoň trošku hodní :king.
Jelikož je tohle fórum o strategiích tak odpovědi můžete psát klidně sem ale pokud se nechcete dělit se širokou veřejností tak buď do vzkazníku nebo si mě přidejte na skypu.
A pokud někdo zná odpovědi na tyto mé otázky a měl by zájem zaučit mě osobně byl bych mu asi nejvděčnější kdyby měl čas jít se mnou na Svět 40 a naučit mě na co má správný velitel myslet.

Určitě jsem vynechal spoustu věcí a dost možná ještě na něco přijdu a určitě budu vděčný za jakékoliv reakce :).
 
Naposledy upraveno moderátorem:

tantalena

Pokročilý uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
132
Bod 1: Nemyslím si, že dávat prostor nováčkům má v brzké fázi hry smysl.
Naopak i z těch zkušených hráčů je třeba vytřídit ty, co na to nemají, i když toho odehráli třeba už hodně. Mezi takové jedince se většinou řadím i já - prostě to na světech herně nejde a je logické, že kmen když nějakého podobného člena najde, dříve či později se ho bude muset zbavit, protože bez rad se každý obejde a takový člověk jinak jen zabírá místo a není moc prospěšný.
Nováčky přijímat do kmene je dobré, až když prokážou kvalitu tím, že mají třeba přes milion bodů a už to s tím nováčkovstvím není tak horké - samozřejmě v případě nejistoty je vhodné používat kontrolní zástupy, ale je to někdy dost subjektivní, protože hráči mají tendenci hrát tak, jak to stačí, ne tak, jak by mohli - proto když má někdo 3000 kopiníků a náborář by si představoval 4500, asi to není možné považovat za velký prohřešek. Jiné samozřejmě je, když se ukáže, že je hráč farmou nebo že má kostely v každé vesnici apod.

Bod 2: Kvalitní vedení je aktivní vedení. Je nutné chápat, že když člověk do vedení kmene nemůže odevzdat dostatek sil, často prostě musí ven, hlavně když už nemá kmenu co předat a je jen reliktem dávné minulosti.
Jeden velitel může vést celý kmen sám, není v tom problém - akorát pro toho velitele, že musí být věčně aktivní a jeho herní projev dost utrpí, protože musí věčně řešit problémy jiných.

Bod 3: Spojenec by měl být vybírán tak, aby existovaly nejlépe přátelské vazby členů vedení na členy spojeneckého kmene. Spojenecká smlouva by pak měla obsahovat nějakou výpovědní lhůtu, zvlášť když je kmen spojenců strategicky ve výhodě pro případný náhlý obrat situace a útok. Většinou se dává týden nebo 14 dní DoN po oficiálním ukončení spojenectví.
To samé samozřejmě platí u DoN, kde se v takovém případě prostě jen vypoví oficiálně DoN a ta je pak 7 nebo 14 dní udržována, než je plně rozvázána.
Spojenec by měl být vybírán tak, aby existovala pokud možno pevná hranice mezi vlastním a spojeneckým kmenem a tato hranice vedla až k hranici obou kmenů s nepřátelským územím. To umožňuje efektivní spolupráci - možnost podpor a společných ofenzivních akcí.
DoN by měl být vybírán tak, aby buď připravil kmeny na budoucí spojenectví, nebo aby oddálil válku a umožnil vojenské síly věnovat do jiných oblastí, zvláště když hranice zDoNkovaných kmenů není pevně daná, ale jeden kmen leží ve druhém a válkou by v této fázi hry nastal zmatek, který by vyvolal mnoho lokálních konfliktů vyčerpávajících oba kmeny a většinou k ničemu nevedoucích.

Bod 4: Kmen musí být prostě vybrán tak, aby tvořil partu, jeden člen byl ochoten kdykoli pomoct druhému a všichni byli bojeschopní. Nejde odříznout hráče od nepřítele - pak se nudí, není aktivní a není kmenu prospěšný, brzy následuje konec a rozebrání vesnic. Je nutné, aby se hráči mohli přemisťovat k nepříteli půjčováním kmenových vesnic (nebo umožněním, aby mohl rozebrat končícího soukmenovce u hranice s nepřítelem) nebo pročištěním soupeřových vesnic pro vzdáleného soukmenovce, který tam jde se šlechtou.
Když tohle fungovat nebude a hráči se budou nudit, hádat nebo dezertovat, morálka kmene dál klesá a proces se urychluje. Takový kmen má nakročeno k rozpadu a je potřeba zbývající hráče pokud možno sloučit do kmene s někým jiným a vytěžit z fúze, co se dá :D
Ve vedení musí být dostatečně kvalitní lidé, aby akce fiaskem nekončily. Výsledky nemusí být růžové, ale vždycky je nutné něčeho dosáhnout - buď soupeři zničit armádu, nebo přebírat vesnice, nebo ho zkatovat, nebo všechno najednou. Když se nepovede nic, je to buď dezercí nebo špatně naplánovanou akcí.

Bod 5: Je třeba pomocí diplomatů mít zmapovaný svět - kdo s kým válčí a kdo s kým je spojenec, proč to tak je, jak situace využít. Když diplomaté zaspí, někdy se už nedá nic dělat. Kmen složený z těch nejlepších hráčů ustojí prakticky všechno, ale reálně to bývá tak, že kvalitní i nekvalitní hráči jsou rozprostřeni všude a bojovat proti velké přesile se v takovém případě nedá. Jinak je nutné prostě využívat neshod mezi ostatními kmeny - tím, že spolu 2 bojují, se vždycky otevírá příležitost přidat se na stranu jednoho z nich.
Obranné akce jsou prostě o solidaritě mezi jednotlivci, s tím vedení zas tak moc neudělá - lze v určité fázi hry nabídnout jako motivaci hráčům suroviny za posílání obrany ohroženému soukmenovci nebo spojenci, ale většinou to není taková náplast, že by to někdo dělal kvůli tomu - ale zlepšit náladu v kmeni to může.
Útočné akce musí být promyšlené a viz výše musí vést k nějakému cíli a kmen prostě musí pochopit, že se všichni musí účastnit. Ten, kdo plánuje, by se měl vždycky podívat na situaci z perspektivy. Obecně je dobré plánovat útočné akce:
a) pro odstranění ostrůvků soupeřových vesnic na vlastním území
b) pro vytvoření ostrůvků vlastních vesnic na soupeřově území
c) pro rozbití území nepřítele na více kusů
d) pro zničení klíčového hráče nepřítele
e) pro prohloubení zářezu vlastního území do nepřátelského území
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser33829

Guest
Hynku, nemusí jít o to, že se někdo třeba podělit nechce, ale třeba o to, že se mu to nechce jen psát, když je to na delší psaní a už to x krát psal.:pardon Na to na co se ptáš neexistují univerzální odpovědi.

Jsem velmi rád, že tantalena napsal svůj příspěvek, jen doplnění či korektura.

Podstatné v těchto hrách není zkušenost, ale to jak dlouho vydržíš hrát, když budeš mít lidi na špici různých statistik, ale skončí Ti po čase a je celkem jedno po jak dlouhé době, ale skončí, tak už Ti přínosem nejsou. Nevím jak dnes, kdy spousta lidí hraje s PÚ už od první vesnice (fakt blbost), ale taky jak to tu nazývám PPF (přímé placené funkce, nejedná se o Kellnerův První privatizační fond:D) jsou věci, které nováčky můžou dost odradit, pokud takového hráče potkají v okolí (DK už zašlo v tomhle hodně daleko). Často se stávalo, že hráči skončili, protože jim došly PB a už do hry investovat peníze nechtěli, dnes se dají zase PB celkem snadno zadarmo získat. Každopádně ať je hráč nováček či veterán, tak podstatné je si psát, jestli chceš vést kmen, pak bys měl na DK být každý den několik hodin a podstatná je komunikace s těmi hráči a to v mnoha ohledech, chtít od počátku preventivní zástup a třeba pokud možno i telefonní čísla. Když s lidmi udržuješ osobní kontakt, třeba i jen přes poštu na DK, je to hned lepší. Taky je to o povaze lidí, někteří lidé jsou dost arogantní, ale jinak jsou kolektivní a mají potenciál, k takovým lidem by sis měl najít cestu a budou Tě mít pak i rádi, u lidí u kterých vidíš/cítíš negativní stránky a že by se mohli zachovat někdy špatně, takových je se třeba zbavit hned, pak to bude více bolet - s jídlem roste chuť - a taky s tím, že aktivita po čase uvadá a ničit velké hráče je obtížné i kvůli tomu, že šlechty není pro lidi co pořád zabírají moc, takže zničit takového hráče zabere více úsilí, více času a je lepší se ho zbavit co nejdříve.
Útočné akce určitě plánovat s rozumem a dát si s tím práci, třeba i konkrétní cíle konkrétním lidem a každému zvlášť do pošty, pak kontrola, zabere to hodně času, ale vyplatí se to nebo je to aspoň lepší. Co se týká výsledků, tak udělat analýzu, napsat plusy, ale i mínusy.
Pokud někdo kolektiv sabotuje, tak pokud je to pár hráčů, můžeš je hodit na pranýř i vyhodit, pokud to bude ale už třetina, polovina kmene, tak je sice vypsat můžeš, ale už je asi nevyhodíš - v jednotě je síla- a vyhazov může pak u některých vyvolat velkou motivaci hrát, tzn. někdo kdo kašlal na akce a psal Ti jak nemá čas, naráz tu bude přilepený, ale otázkou je zase výdrž, takové lidi, pokud kmen nepoleví a začne zabírat vesnice, to pak většinou po pár dnech vypustí a hyperaktivita jim dlouho nevydrží, pokud na to už předtím kašlali.
Primárním pilíře je mít čas a věnovat se tomu a aktivně. Což je i důsledek toho, jak tyto hry dopadají, kdy po původní myšlence, že budeš hru dlouhodobě hrát, nakonec do cíle dojdou hráči co u toho nejdéle seděli a měli možnost u toho sedět, účty se změněnými majiteli co nehráli od počátku atd.
U každé hry platí i to, jestli to hraješ s mozkem, proto je i pochopitelné, když někteří mají averzi vůči dětem, u DK to platí taky, ale faktem je, že to tu nehraje podstatnou roli a děti znevýhodňuje spíše to, že si každý odvodí, že v noci musí spát a dopoledne být ve škole. Vystihují to i ty nesmyslné a žabomyší války ohledně času, takové argumenty a texty z vysoka ignoruj.[SPOIL] Není nic stupidnějšího, než když chceš něco po hráči co mu zabere pár sekund či minut a on Ti napíše, že nemá čas, v této souvislosti nezapomenu na jednoho člověka o kterém jsem se později dozvěděl, že je synem jednoho člena DK Týmu, když jsem mu napsal, že letmým pohledem dle souřadnic vesnic vidím, že jsou vesnice tak daleko, že šlechta to být nemůže a přinejhorším si útok rozkliknu a vidím jak dlouho by šla a že tak dlouho jít na světě nemůže, úkon, který Ti zabere pár sekund, méně jak číst moji větu na fóru a on Ti začne povídat bajky o tom, že chodí do školy, nemá čas a dva dny se s Tebou hádá o tom. A pak je druhý opak, lidi co vyhráli svět a chvástají se jak dlouho DK hrají, ale nadávají druhým do závisláků, nebo se rozplývají nad aktivitou nepřítele a sami to schopni dělat nejsou, ale když se postavíš proti nim, tak to začnou dělat taky a posílat útoky v noci. Prosedí u toho více času, ale mají potřebu zdůrazňovat, že mají real život a že nemají čas atd. a aby toho nebylo málo, tak jindy se pro změnu chlubí kolik toho proseděli, jak nešli do školy, nebo si vzali dovolenou, už i toto jsem zažil, i když přímo chlubení to nebylo a vždy jen v OZ... Prostě neřešit to jak je to teatrální, to už bys musel bouchat smíchy, nebo se vztekat a nemůžeš ani nic pořádně napsat, protože bys měl problémy se supportem. Je fakt škoda, že tu není žádné počítadlo času stráveného ve hře, jak to mají některé hry. Prostě čas se tomu věnovat je alfa a omega a více jak to, jak u toho přemýšlíš, což svědčí i to, že někteří kteří hru tak dlouho nehráli pochytili toho více, jak ti co u toho sedí více, tohle považuji za zmařený čas. Neklesla tu jen kvantita, ale i kvalita hráčů, takže najít takové lidi je fakt umění a nato není klíč, kdokoli může skončit i když se ho zeptáš jak plánuje hrát, protože jedni ti napíší to co chceš a druzí to můžou myslet vážně, ale něco se přihodí a už se tomu moci věnovat nebudou moct.[/SPOIL] Pak s tím souvisí i to, jak jsou lidi ochotni brát zástupy, útočit od někoho, kdo tu být nemůže (pochopitelně někdo kdo na takového hráče neútočí) nebo bránit účet, protože majitel tu pořád být nemůže. No bohužel, to nakonec zbývá na pár lidí v kmenu většinou. Tomu se třeba vyvarovat, tak jak už psal tantalena, taky držet hráče u nepřítele, ne že někdo je zabalen kmenem a ani se na hranice nestěhuje, klesá jeho aktivita.

Co se týká tantalenových bodů k útočení, tak je potřeba brát v potaz, jestli nekončí hráči v kmenu, či u nepřítele, jestli akce hráčům v kmenu vyhovuje a tyto faktory pak takové dlouhodobé plány hodně ovlivňují a narušují.
Jednotlivé body ale považuji za nešťastné. Bod a) a b) jsou dle mě hloupé. Sám jsem si vytvořil vesnici v nepřátelském území, tím že jsem ji zabral nepříteli a využil u toho vánoční mír, kdy na mě nemohli útočit. Sice mi tu vesnici do doby než jsem skončil nevzali a rozšířil jsem panství na sedm vesnic, ale tohle nepovažuji za efektivní. Sice člověk využil toho, že v okolí měli jen pár jednotek, nebo dokonce vesnice prázdné, ale pak se to hůře podporuje, více vesnic -> více obrany -> více paladinů s ohněmi x hráčů ale ubývá, paladinů taky. Sice se rozbili o mě několikrát, ale útočit bylo potřeba v noci a posílat tam hned podpory. Ze stejného hlediska ani vlastnímu kmeni nemusí vadit pár vesnic ve svém území, stačí tam čas od času poslat dva útoky na pozdrav a tečka, jestli tam je beton či není a nutit nepřítele aby jej tam držel a bude mu chybět jinde. S pár vesnicemi toho nikdo moc nevyčaruje, necháš v okolí ze pár obrany a nepřítel je nahraný, musel by využít toho co jsem napsal výše, útočit v době, že tu hráč nebude ani nikdo kdo by si toho rychle všiml, protože obrana mu půjde dlouho. I hráč v okolí co by končil, tak toho nepřítel moc nevyužije, protože jsou jiní hráči aktivní, na samotném účtu může někdo být a nemůže si takovou vesnici nepřítel rychle adekvátně podpořit. Tohle může mít psychologický efekt nebo prostě provokace, vojenský význam to nemá a i kdyby hráč/i si spočítal/i, že má/jí dost útoků na proražení betonu, tak je otázka, jestli se ty útoky nedají využít jinde efektivněji. Zajímavé by to bylo na světech s kostelem, nechat si pro takovou akci v rezervě první kostel, který nezabírá moc místa v SD a je brzy vystavěn, nebo ničit vesnice s kostelem a nepřítel pak má nižší morálku, ale dnes na DK se dá za pár PB to postavit hned, hráč aby katoval i hl. budovu a SD a chtělo by to plánovat maximálně v rámci pár hodin a dnes na DK taková aktivita už není. S c) souhlasím, s d) ani ne, záleží jaký ten hráč je, lepší je ničit ty méně aktivní, to je jednodušší, většina vesnic pochází od končících hráčů, tak to je a jelikož je to o výdrži, pak je otázkou jestli není lepší mít aktivního hráče na své straně, i když je u nepřítele, když vlastní hráči začnou končit a on by třeba hrál a k e) bych doplnil, že nejlepší způsob jak se rozšiřovat je do tvaru klínu, nebo oblouku, prostá geometrie -> vnitřní obvod takového útvaru i plocha jsou menší jak vně. Ale to je takový ideál, záleží jak se daří, jestli někdo nekončí a jestli není snazší útočit jinam, než tam jak rozpůlit kmen vedví, nebo mu udělat hluboký zářez jedním směrem.

PS: Vidím, že příspěvky delší 30 řádků zde ve spoileru být nemusí?!:D
 
Naposledy upraveno moderátorem:

hynekzalesak

Zkušený uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
94
Reputaci dávat nemůžu, takže díky :), ještě jeden takový dotaz, a to jaké máte zkušenosti s intrikařením a tzv. velkou politickou hrou v hře, tedy občas mi přijde že někteří lidi vážně zahánějí až do extrémů a co všechno nejsou ochotní udělat aby dosáhli svých cílů téměř všema prostředkama.
 

DeletedUser33829

Guest
Já to nikdy nedělal, ale s takovými prostředky se na DK setkáš a připadá mi, že je to čím dál horší. Někdy Ti to může pomoct i vyhrát svět. Záleží čím se budeš řídit, jestli tím, že účel světí prostředky (Machiavelli), nebo tím, že pokud k dobrému cíli použijeme špatných prostředků, přestává být cíl dobrým (Marx). Rozhodni se sám.
 
Nahoru