Vylepšení správy vedení kmene - vaše nápady

Kozmicz

Administrátor
Člen týmu
Administrátor
Vážení hráči,

rádi bychom zapracovali na vylepšení správy vedení kmene a proto budeme rádi, když nám pomůžete odpovědět na následující otázky a dáte nám svůj feedback! Prosím zkuste se opravdu držet otázek, jejich odpovědi jsou pro nás v tuto chvíli nejdůležitější:

1. Jaké důvody vedou členy vedení kmene k tomu, aby kontrolovali účty svých soukmenovců přes zástup?
2. Jaké informace jsou na fóru po hráčích nejčastěji (např. 1-2 x týdně) požadovány?
3. Jaké informace z kmene by byly pro členy vedení kmene nejcennější, aby je viděli neustále?
4. Chcete nějaké změny v tom, jak nyní funguje sdílení oznámení v rámci kmenu?
  • 4a, Měli bychom shrnout nedávná oznámení do centrálnější obrazovky pro snazší organizaci?
  • 4b, Co třeba organizovat do časové osy a pak seskupovat pod různé cílové vesnice nebo nepřátelské kmeny?
5. Co je v současné době nejtěžší na sledování podpory mezi členy kmene?
6. Co je v současné době nejobtížnější při organizaci hromadných podpor?
7. Jak ještě můžeme zlepšit rezervační systém vesnic?
8. Měli by členové kmene být schopni označit na mapě cíle, které by pak všichni ostatní členové kmene mohli lehce najít? Má to nějaký smysl pro hráče?
9. Měli by členové kmene mít přehled o všech příchozích útocích na všechny ostatní členy kmene?
 

Oavio

Nový uživatel
Registrovaný uživatel
1. Jediné rozumné odůvodnění takovéto kontroly je, že hráč si sám řekne o to, aby mu byl účet prohlídnut zkušenějším kolegou a mohl od něj získat rady a doporučení.
2. Zda mohou poslat podpory nebo budou mít čas pro zastupování soukmenovce po dobu jeho nepřítomnosti.
3. Růst OD z podpor.
4a Nevím, co si pod tím představit.
4b Vypadá to jako zajímavé zpřehlednění.
5. Podpory by, stejně jako útoky, mohly být barevně rozlišeny podle počtu jednotek na cestě.
6. SOSky na fóru (i ve zprávách) začínají být při větším počtu příchozích útoků nepřehledné, zejména kdy už je potřeba SOS rozdělit do více příspěvků (zpráv). Při generaci SOS by mohla být k dispozici i možnost pro skrytí počtu jednotek ve vesnici.
7. Možnost změny barvy zámku - alespoň pro rozlišení zámků vlastního kmene, spojenců, atd., nejlépe i přidat možnost pro barevné zvýraznění zámků jednotlivých hráčů.
8. Pouze členové s příslušnými oprávněními, jinak by se mohla ztratit veškerá přehlednost. Ale mohlo by něco takového fungovat mezi hráči na listu přátel.
9. Ano. Při sdílení vojenských příkazů by měly být vidět i příchozí, nejen odchozí, útoky.
 

Zukislav

Nový uživatel
Registrovaný uživatel
Taky to asi vezmu bodově, ať je to tady přehlednější.

1) Preventivní zástupy využívám kvůli více důvodům.
  • Asi nejdůležitější věcí je možnost "zaskočit" za hráče v případě jeho nenadálé nepřítomnosti - klasika.
  • Druhý hodně častý důvod je kontrola správy vesnic (jednotek i budov) slabšího hráče. Dá se pak nasměřovat správným směrem ku prospěchu kmene - také klasika.
  • Dalším důvodem je "přepadovka", kdy si vedení potřebuje zkontrolovat loajálnost hráče vůči kmenu. Například potvrdit si jeho výmluvu, že nemohl posílat podpory, protože jsou jinde a podobně. Správný vůdce sice musí věřit svým hráčům, ale v případě opakovaného neplnění musí být i podezřívavý a zakročit. Totéž platí pro kontrolu zpráv. Nikdo nemá rád krysy, těch je bohužel víc a víc.
2) Nejčastěji požaduji oznámení z útoků a z podpor. Pak také hodně často požaduji informaci o počtu schopných jednotek (jak útočných, tak obranných) - to hlavně v prvních měsících světa - k tomu využívám zprávy. Hodilo by se proto nějaké nastavení vlákna fóra, kde by se dala zvolit tato možnost: Každý hráč může vložit příspěvek, ale pouze hráči s funkcí Vůdce kmene tyto příspěvky uvidí (hráč bez této hodnosti, který příspěvek vložil by viděl pouze svůj příspěvek). Velice by to pomohlo radě kmene k dalšímu plánování.

3) Informace asi všechny. Pro tyto případy používám stránky tribalwarsmap.com, které jsou ale bohužel zpožděné (refresh 1x za hodinu) a nejsou přímo od tvůrců hry, nebo twstats. Víc informací nepotřebuji, ale nějaká přehledná integrace přímo do hry by se možná hodila (hlavně při používání aplikace na mobilu, u pc není problém přepnout záložku v prohlížeči).

4) Nebylo by špatné, kdyby přibyla záložka s názvem "Oznámení kmene". Tam by každý hráč mohl sdílet svá oznámení a vůdce kmene by si mohl nastavit způsob řazení (podle času, vesnice, hráče, nepřítele apod.) případně nastavit filtry (pouze oznámení útoků, nebo pouze padlé podpory/obrana). Dále by se hodilo, kdyby si mohl vůdce zvolit, která oznámení budou veřejná všem členům kmene (ideálně alianci - na způsob sdílení fóra) a která uvidí jen vůdci.
K tomu bych přidal žádost na úpravu oznámení v mobilní aplikaci. Zásadně mi tam chybí možnost vybrání více oznámení zároveň (pro přeposlání, smazání). Musí se vše dělat po jednou.

5) Nejtěžší je vysledovat kdo vůbec podporu poslal a kdy podporu poslal... a pak i počty. Ne vždy totiž hráči stoupne ODS (fake útoky a podobně), přitom podpory poslal včas. Pak jsou tu i hráči, co schválně posílají podpory s příchodem po posledním útoku, aby jim nedejbože neumřely jednotky, nebo pošlou naprosté minimum, aby se "ukázali na mapě", ale neztratili jednotky. A nakonec jsou tu hráči, kteří pro jistotu nepošlou vůbec. Zatím to kontroluji tak, že si u obránců vyžádám výpis podporovatelů. U hráčů s prémiovým účtem to není takový problém (pár screenshotů), ale pro hráče bez PB je to ohromně časově náročný úkol (většinou mi dají zástup a já pak 3 hodiny trávím projížděním vesnic). Kdyby existoval nějaký archiv pro každého hráče a vesnici, bylo by to super (po rozkliknutí bych viděl příchody pro danou vesnici/daného hráče za posledních X dnů - víc jak týden by byl asi zbytečný).

6) Tady je víc problémů. Velkým problémem je rychlá nepřehlednost fóra, kde dokáže během chvíle naskákat velké množství žádostí o podporu. S tím je i spojený způsob vkládání příchozích útoků. Měl bych nápad, jak fórum zpřehlednit a zpříjemnit.
  • Při vkládání žádosti by měla rozhodně existovat rychlá volba zobrazení/skrytí obraných jednotek ve vesnici.
  • Vytvoření nové možnosti volby, a to priority pro podporu do vesnice - např. žlutý/oranžový/červený název vesnice, kterou by si volil přímo vkládající hráč (a mohl by na fóru upravit vůdce)
  • Dále způsob zobrazení žádosti na fóru: Po vložení by se ukázal pouze barevný název vesnic s pomocnými informacemi (úroveň hradeb, případně počet obraných jednotek) a až po kliknutí na tento název (ideálně šipku/okýnko vedle názvu) by se ve formě spoileru otevřely vypsané příchozí útoky. Také by nebylo špatné, kdyby ke každé takové vesnici šel přidat "hlas" (něco ve stylu poděkování/ "lajku"). Takto by se "podepisovali" hráči, kteří by do dané vesnice poslali podporu - ne tedy děkování až pod celý příspěvek.
7) Ocenil bych možnost nastavení rezervačních limitů pro každého hráče zvlášť. Vždy se totiž kmen skládá ze slabších a silnějších hráčů. Silnějším stačí třeba 5 dnů časového limitu, ale ocenili by větší množství zarezervovaných vesnic. Slabší hráč naopak potřebuje třeba 7 dnů ale limit mu stačí 5 vesnic namísto 15 (když vidí příležitost rezervovat 15, tak ten zámek hodí, zbytečně pak blokuje vesky pro jiné hráče, protože není v jejich možnostech tolik vesnic dobýt)

8) Lepší by byla možnost grafického označení oblasti (2-15 polí s možností volby - něco jako zobrazení věže na mapě). Následné barevné označení samotných vesnic by byl příjemný bonus.

9) Ano, ale s možností, kdy "veřejná" oznámení může přefiltrovat vůdce kmene (vůdci by viděli vše).
 

rasty.tom

Častý uživatel
Registrovaný uživatel
K příspěvku Zukislava
V bodě 1 přiznáváš, že u hráčů děláš na jejich účtech přepadovky přes preventivní zástup a dokonce bez jejich vědomí jim lezeš do soukromých zpráv. To je podle mě porušení pravidel zralý na ban. Nehledě na to, pokud by jsi něco z jeho zpráv dal na kmenové forum.


A jinak všeobecně k bodu 9

Jsem jednoznačně proti. Každý se snaží nachytat nepřítele na švestkách, a stačí ty pípáky na mobil v případě útoku. Ještě aby se něčí vesky hlídaly viditelností útoků na ně. Jsem proti.
 

tantalena

Pokročilý uživatel
Registrovaný uživatel
Přepadovky přes preventivní zástup jsou standardní a v rozumné míře opodstatněná věc. Ano, pravidla v nějakých bodech hájí nedotknutelnost účtu zastupovaného - nevím, jak moc pak třeba support rozhoduje ve prospěch někoho, kdo stavěl ve všech vesnicích kostely a byl při zástupu nebo po zjištění problému rozebrán, což se možná ještě dodnes stává - ale myslím, že správnější je posuzovat primárně zájmy celku. Když 1 hráč svým jednáním ohrožuje 30 dalších, proč v pravidlech hledat cesty, jak těch 30 za své jednání proti němu potrestat... Samozřejmě pak je otázka, co je nebo není adekvátní reakce na nějaký prohřešek, ale myslím si, že většinově vedení nějakých relevantních kmenů mají rozum a svých možností nezneužívají proti zbytku členů a neoslabují zbytečně kmen a tyto preventivní zástupy, jsou-li zaváděny, bývají použity ke zjištění situace, diskuzi o tom, co je možné herně zlepšit, a jen vzácně k eliminaci nějakých extrémních případů - špehů, hráčů bez vojska atd.
Ono se taky někdy stává, že hráč, který je z ničeho nic dlouhodobě neaktivní, někdo na něm vezme preventivní zástup a neaktivita trvá, je nakonec rozebrán, protože nikdo neví, kdy (jestli) se vrátí. Pak se třeba vrátí a zjistí, že je skoro celý rozebraný... a stěžuje si :D
 

DeBracey

Nový uživatel
Registrovaný uživatel
Přepadovky přes preventivní zástup jsou standardní a v rozumné míře opodstatněná věc. Ano, pravidla v nějakých bodech hájí nedotknutelnost účtu zastupovaného - nevím, jak moc pak třeba support rozhoduje ve prospěch někoho, kdo stavěl ve všech vesnicích kostely a byl při zástupu nebo po zjištění problému rozebrán, což se možná ještě dodnes stává - ale myslím, že správnější je posuzovat primárně zájmy celku. Když 1 hráč svým jednáním ohrožuje 30 dalších, proč v pravidlech hledat cesty, jak těch 30 za své jednání proti němu potrestat...
To si myslíš špatně, pravidlo zaručuje jednotlivému hráči nějaký standart. A to jak kdokoli přistupuje k hraní samému je už čistě interní věc. Ano, hráč vás může ohrozit a kmeni tak nevzniká nárok ho "zdarma" rozebrat. Není třeba obracet pravidla, když si někdo usmyslí že jeho požadavek je "prospěšnější".
 

Kozmicz

Administrátor
Člen týmu
Administrátor
Děkujeme za vaše nápady, dnes jsme je předali vývojářům hry k posouzení. :Dwarf