• Psst! Ano, Ty! Ještě nejsi zaregistrovaný na našem herním fóru? Přicházíš tak o možnost zapojit se do diskuzí a navíc si tu můžeš zkrátit čekání například při výstavbě nové budovy či jednotek. Zaregistruj se ještě dnes pomocí následujícího odkazu:

    » Vytvořit účet na fóru

Vzhled vesnice=výhody

  • Zakladatel vlákna DeletedUser42646
  • Vytvořeno

DeletedUser42646

Guest
Dobrý den,
dnes jsem dostal jeden nápad.
Všichni víme, že vzhled vesnice se v Divokých Kmenech mění v závislosti na počtu bodů dané vesnice
(https://help.divokekmeny.cz/wiki/Vesnice#Zm.C4.9Bna_tvaru_vesnice).
Na první pohled by se mohlo zdát, že změna vzhledu vesnice něčemu pomůže, ale bohužel opak je pravdou (podle mých informací).
Kdybych byl puntičkář mohl bych poznamenat, že i při hradbách na nule, by vesnice na 11000 bodech měla vodní příkop s obřími hradbami.
Ale to je teď vedlejší.
Můj návrh zní jednoduše:
Při dosažení potřebného počtu bodů pro změnu vzhledu vesnice, přidat hráči nějakou menší výhodu.
Já navrhuji např. při dosažení 300 bodů přidat +5% obrany.
Takhle by se ta procenta postupně navyšovala až na 25%, což je myslím si rozumná hranice.
Přijde mi totiž až komické mít na 11000 bodech vodní příkop, který neposkytuje žádnou obranou výhodu.

K čemu by to bylo?
Největší přínos mého návrhu vidím v tom, že by ulehčil hraní začínajícím či menším hráčům, kteří se nemají ve hře šanci ubránit silnějšímu soupeři.
Též by hra dostala reálnější podobu, protože ten vodní příkop, který je naprosto k ničemu, je jako pěst na oko, nejde ovšem pouze o příkop.
Čím "lepší" vzhled vesnice, tím mohutnější hradby=logicky by měly být lepší v obraně.
Bohužel nejsou.

Děkuji za přečtení :)
 

Kozmicz

Zasloužilý veterán
VIP
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
2.305
Tento návrh musím bohužel hned zamítnout.

Dávat každé vesnici +25% do obrany, když bude více vystavená, tak to tady z každé vesnice máme nedobytnou tvrz, už nyní si někteří hráči dost stěžují na to, že jsou obránci dost zvýhodňováni. K účelům bonusů do obrany slouží různé položky, které můžete vyhrát a získat tak do svého inventáře.

Vzhled vesnic na mapě má na první pohled rozlišit vesnici, aby bylo patrné, která vesnice je jen malá vesnička a která je již plně postavená a cennější vesnice. Pokud má vesnice málo bodů, jsou i budovy v ní malé a nevýrazné, naopak u velké vesnice jsou budovy mohutnější a výrazné, takže ten pohled na vesnici má logické vysvětlení.

Vodní příkop je jen doplněk, aby ještě více vesnici zvýraznil. Nic víc.
 

DeletedUser40729

Guest
Bonusy, které požaduješ, jsou již ve hře (možná jsi je ještě neobjevil). Jedná se o morálku (násobí útočníkovu vesnici koeficienty 0,5 tj 50% až 1,0 - tj.100%) dále je to štěstí (0,75 až 1,25) a hradby - procento hradeb najdeš v nápovědě. Dále jsou to vlajky na obranu. Dále je to ještě noční bonus (většinou 100%)

Takže při nejlepší možné kombinaci je pro obránce vzorec: útočníkova armáda(1) * 0,5(morálka) * 0,75 (štěstí) * 0,5(NB) = útočníkova armáda útočí silou 0,1875 (tj. 18%) hradby a vlajky nezahrnuji
 

tantalena

Pokročilý uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
132
Pro doplnění:
Morálka je, pokud vím, buď klasická (30-100 %), nebo 2 časové (25-100 %). Myslím, že 0,5 je minimum limitované časové morálky v případě, že doba existence bránícího se účtu od posledního začátku přesáhla nějaký počet dnů, který je asi pevný.
Dále bych chtěl připomenout, že na výsledek bitvy má vliv na světech s kostely i víra útočící a bránící vesnice. Vojsko bez víry bojuje 50% silou.
Dalším faktorem je stupeň výzkumu jednotek v útočící nebo bránící vesnici (nevyzkoumané jednotky samozřejmě bojují jako vyzkoumané na 1. úroveň). Myslím, že je to nějak tak, že při 3stupňovém výzkumu je jednotka vyzkoumaná na level 2 o 25 % a na level 3 o 40 % silnější oproti levelu 1; u desetistupňového výzkumu je na levelu 10 nárůst síly jednotky o 50 %.
Chtěl bych nadále připomenout, že noční bonus (hodnota, čas účinkování) a domobrana (počet svolané domobrany na level SD; maximální level SD, do nějž roste počet svolané domobrany; maximální počet účtem vlastněných vesnic, při němž ještě lze domobranu svolat; pokles produkce surovin během doby, na kterou je domobrana svolaná; doba, na kterou je domobrana svolaná) jsou dány nastavením světa, nikoli pevně. Nelze tedy např. tvrdit, že noční bonus musí být na všech světech, vždy zdvojnásobuje sílu obranných jednotek apod.
Ohledně opevnění: Opevnění má 2 funkce: Zvyšuje sílu obrany bránících jednotek a přidává vesnici základní obranu. Na levelu 0 (bez opevnění) má vesnice základní obranu, co je asi vždycky 20, pak samozřejmě čím je opevnění větší, tím víc základní obrany vesnice má. Nejsem si úplně jistý, ale myslím, že ta základní obrana je pevně daná a že na ni nemá vliv nic - jestli je vesnice pod vlivem víry, jestli útočník útočí v nočním bonusu apod.
A konečně zde chci upozornit ještě na jednu věc, která je... trošku mimo to všechno. Jedná se o konfiguraci světa. Tak nějak lidi vědí, že LK má v útoku 130, že pro stavbu katapultu musí mít dílna level 2 a víc, že má kopiník obranu proti kavalérii 45 - aspoň myslím. No jenže všichni žijí v domnění, že toto prostě existuje odjakživa, že toto existuje všude, že je to neměnné. Ovšem i dodnes se lze setkat - asi ne tak se světy, jako spíše s classicy a speed koly, kde tato "běžná konfigurace" není, ale je místo ní nastavena nějaká starší. .de W1/W2, .de W3, .de W4, .de W5. Hlavně ty první dvě jsou "dost divné".
Ostatně, viz Wiki, proč jinak bych ty články psal... :D
 
Nahoru