Hra na casualech je poněkud specifická. Limity Ti umožňují překvapit soupeře, nutí Tě k větší a lepší spolupráci a koordinaci se spoluhráči.
Příklad: Od Tvého souseda, kterého máš 2 pole od sebe Tě dělí rozdíl 60k bodů (6 vystavěných vesnic), tak se domluvíš se spoluhráčem aby Ti někdy v noci sebral 6 vesnic a ty hned poté, co se ocitneš v jeho limitu můžeš následně zaútočit na svého nic netušícího souseda - soupeře.
Opravdová sranda samozřejmě začíná až po pádu limitů.
Nicméně s Tebou souhlasím v tom, že aktivních není ani polovina hráčů na casualech, víc jak 10% to ale bude. Tak je to ale vždy a na každém světě, podívej se teď třeba na svět S81, který je dávno rozhodnutý, ale vítězný kmen má jen 35% dominance, ačkoliv potřebuje alespoň 85% k dosažení dominance.
Pořád nevím, proč by jsi chtěl omezovat aktivní hráče a nastavovat jim limit vesnic, ničemu by to nepomohlo. Pokud to sleduješ aktivně, tak můžeš vidět že je boj i o 26b vesnice, které se ovšem následně samozřejmě musí nejdříve vystavět, což trvá 3-4 týdny. Každopádně rozumím Tvé flustraci skrze to, že nemůžeš na nikoho útočit jakožto nový hráč. Nemáš se jak rozvíjet, ani kam posunout, pokud nemáš kamarády v silnějších kmenech.
Jako cestu bych spíše viděl to, co jsme již několikrát zmínili:
- Zákaz podporovat vesnice mimo kmen (tedy i barbarské vesnice). Toto by mělo velký dopad, je totiž zvykem, že nové barbarky jsou již hned po jejich objevení se pořádně zabetonované.
- Omezená doba na zástupu, například 20 dní na celý svět.
- Zrychlení výskytu barbarských vesnic. Urychlit jejich růst a zvýšit jej až do 3k bodů.
- Runové vesnice.
- Vícestupňový výzkumný systém.
- Jeden paladin na hráče, bez možností vylepšení. Sloužil by tedy pouze k rychlejším podporám.
- Posílání surovin pouze v rámci kmene. Posílání mimo kmen zakázané po celou dobu světa.
- Blokace změny kmene. Pouze 1x za 30 dní, jinak musí hráč vyčkat. Na casualu opravdu nedává smysl kmeny trvale zamykat, ta hra by ihned umřela.
Je smutné, že sem na Casual fórum nechodí moc hráčů, opravdu si myslím, že DK tým by mohl hráče vyzvat k vyjádření názoru ohledně budoucnosti casualů.