Oddanosti vsi z pohledu obránce, resp. z pohledu vesnice.
Základ je oddanost 100 (ta se nikde nezobrazuje). Dojde-li k částečnému snížení oddanosti, aktuální hodnota se zobrazí v náhledu vesnice. Při snížené oddanosti nelze demolovat budovy - jinak se nižší oddanost (mezi 1-99) navenek neprojevuje.
Oddanost se zvedá sama od sebe. Oddanost světa zvedá každou hodinu o
rychlosti světa (k nalezení v
konfiguračním souboru (speed)) násobenou dalším interním parametrem, který je u nás (empiricky ověřeno) většinou roven 1 (viz edit3) .
Obvykle to tedy znamená, že se oddanost zvedá o 1, 1.6 či 2 body/hodinu, právě dle rychlosti světa .
-----
Pokud dojde ke snížení oddanosti na 0 či méně, vesnice přechází pod nového "pána", kterého představuje šlechtic, který snížil oddanost na 0 či méně.
V tu chvíli se stane:
- šlechtic "zmizí" (usídlí se v panském dvoře) a jednotky co ho při útoku doprovázely zůstávají ve vsi coby podpora.
- zruší se případná fronta šlechticů (určitě šlechtic právě stavěný, jestli celá fronta to už si nepamatuji) a suroviny z právě stavěného šlechtice jsou ztraceny (nevrátí se 90%). Platí i pro přenoblování vlastní vesnice.
- stavební fronta a rekrutovací fronta zůstávají a vyrábí dál (pro nového pána)
- oddanost nezůstává na 0 či méně, ale nastaví se na hodnotu
25.
- je-li nový šlechtic jiného hráče než kterému původně patřila ves, ves přechází pod nového hráče a všechny původní jednotky mimo (na podpoře) zmizí (rozutečou se).
- je-li nový šlechtic stejného hráče kterému původně patřila ves, ves hráči zůstává, všechny původní jednotky mimo (na podpoře)
nezmizí. Nicméně i nadále platí ostatní pravidla že je "nový" šlechtic dosazen (zmizí), útočné jednotky zůstávají na podpoře a oddanost se nastaví na 25.
(Ve výjimečných případech v nouzi toho lze využít jako rychlého zvýšení oddanosti, byla-li někde mezi 1-24)
-----------------------------------
EDIT: Děkuji hráči miki355 za upozornění, že mi chybělo info o frontě šlechticů.
EDIT2: Do léta 08 se oddanost zvedala zřejmě rychlosti světa násobenou obecnou rychlosti jednotek.
Edit 3 - prosím, uprav si výpočet navyšování oddanosti ve vesnici. Odpovídá to rychlosti světa pouze v případě, že je nastaven parametr pro load šlechtice na 1 (load a speed se násobí). Při pohybu jedním koeficientem se tedy hýbe celým výsledkem. Ale je pravdou, že obvykle bývá tento koeficient na 1. Pokud budeš chtít, tak se mi ozvi, poskytnu ti přesné informace (v rámci mých možností). Sonik - Edit Turgon - díky