To se vše bude odvíjet od toho proti čemu budeš útočit a zároveň naopak, když se budeš bránit. Ideální skladba určitě neexistuje, jinak by ji používal každý. Další důležitý aspekt je rychlost rekrutace, poloha vesnice, bonusy vesnice taky mohou zahrát roli. Jednoduše řečeno, je důležité nad tím přemýšlet.
Klasická skladba pěchoty bych řekl, že je 1:1 kopí a šermíř. Pokud tohle budeš stavět, neuděláš chybu. Ale zase, tohle stavět všude? Pokud tlačíš frontu a potřebuješ mít ve vesnicích v rámci pár dnů nějakou bojeschopnou obranu, musíš stavět tk. A už se tu najednou bavíme o nějaké skladbě tk/kopí (pouze) nebo do toho přihodit i šermíře? Zase záleží na situaci, jestli preferuješ rychlost, efektivitu... Já sám třeba čistě skladbu tk+kopí rád nemám, ale každý má jiný názor, zkušenost.
Co se útoku týče, tam je to podle mě víc možností. Útok pošleš, rozbije se a postavíš ho znova. Obranu z týdne na týden nepředěláš. Útok upravíš podle toho jak a s čím se protivník brání. Například když přihodím do mixu lučištníky a uvidím, že protivník staví hodně luků do obrany a málo šermířů, na příští akci postavím do offek LnK a může se jít klouzat.
Ale takhle, nad útokem bych moc nepřemýšlel. Nejdůležitější je, aby ti furt rekrutovaly všechny budovy a to jestli budeš mít v útoku 3k LK a 5k seker nebo 2,5k lk a 7k seker neudělá rozdíl žádný. Podstata je aby jel rekrut, neustále. Urči si kolik a jaké chceš stavět stroje a podle toho upravuj útoky. Katujete? Postav katapulty. Nepřítel má betony? Udělej 600 beranů. Nic víc v tom není.