U těch delších speed kol:
Do 36 hodin -> Blesk
2-4 dny -> Vítr
5-8 dní -> Země
10-21 dní -> Slunce
28-31 dní -> Maximum endurance
ME nebude, Slunce nebo Země bývají tak jednou nebo dvakrát o prázdninách a jednou nebo dvakrát během zbytku roku taky nějaká Země je. Vítr kdysi (myslím dobu, kdy jsem byl ještě speed moderátor, a to je teda už skoro 4 roky) byl 2 týdny ze 3, dnes je třeba i jednou za dva měsíce. Hráči na to moc nemají čas a často to někdo vyhraje už během prvního dne a pak jen drží svůj obrovský náskok, protože není dostatek konkurence, která by s ním mohla držet krok. Pak si akorát všichni stěžují, že je to nesmysl, který nelze vyhrát
Často lidé vzpomínají na dobu Skrtyho a Sonika, kdy byly mnohadenní speedy běžné a oblíbené. Jenže už se zapomíná na to, že na ně přišlo 400 lidí a 100 z nich hrálo a prakticky nebyly skripty, kterými by šlo podvádět. Dneska na Vítr přijde možná 180 lidí, z toho 15 účtů jsou multiúčty, 40 lidí nějak hraje a celý speed hraje maximálně tak 20. Jeden nebo dva lidi, co vedou, nějak podvádí (skripty / duál / obojí / jiná provinění proti pravidlům). Proto se během prvního dne rozhodne. Když se hraje na nejlepšího hráče, přijde víc těchto podvodníků, kteří se ale stejně většinou zničí během prvního dne. Když se hraje na nejlepší kmen, přijde jich méně, zato se ale vytvoří na prvních pozicích 1 kmen, co má prakticky předurčeno vyhrát, druhý kmen, co má půlku bodů těch prvních a je rád a další kmeny už nestojí ani za řeč. Ne 3 vyrovnané elitní kmeny a 4 další slušné jako kdysi. No a to je ten důvod, proč to už dneska nemá cenu často opakovat. Je víc hráčů, co by ten Vítr nebo 24hodinový Blesk chtělo častěji, ale když se pak podívám, jak to vypadá, je to spíš k pláči. Sami ti hráči na tom speedu pořádně nehrají a když ano, dostanou během prvního dne (a to se jim často ani moc nedivím, protože některé hráče se téměř zničit nedá). A je pak na mně, jak to mám udělat. Vždycky je na výběr. Tradiční je level 0 nebo 1. Když dám 2, bude to nesmysl. Když dám 3, bude se to chovat asi jak 0 nebo 1, akorát to bude netradiční. Když dám 4-5 a dost barbarek, tak po čase stejně ta dnešní rádoby elita uteče zbytku. Když barbarek bude málo, řezat se to bude možná trochu delší dobu, ale o to větší převahu bude pak mít ten, kdo nadvládu získá... Když dám level 10 a je prakticky jedno, kolik barbarek, bude to asi nejvyrovnanější, ale hráči mě zabijí, stejně jako když dám na ten speed s levelem 0 nebo 1 rychlost 100-200, abych je motivoval stavět doly a donutil je nehrát tak rychle a dal šanci ručně farmícím hráčům. Tenhle poslední typ speedu pak končí co do hráčů suverénně nejhůř, protože byť je asi nejvíc fér, většina lidí se na tu pro ně pomalou hru vykašle a pak zůstane jen pár lidí, co to hraje. Prostě recept na tohle neexistuje. Nejsou hráči, nejsou, nemůže být ani pořádný Vítr nebo Země (u ní je to samozřejmě úplně stejné...).