Nemorální je získávat přímé herní výhody, ať už jsou v nebo mimo rámec pravidel.
Prémiový účet jako takový na běžném světě neposkytoval přímou herní výhodu. Tj. jen usnadňoval běžné herní úkony, které se ale i tak během dne daly stihnout - např. ražba zlatých mincí, kontrola rekrutace, stahování podpor z cizí vesnice. Dnes pokud vím pod PÚ spadá i možnost automatického upozornění zprávou na mobil nebo někam, že přichází útok, což přímá herní výhoda je a taková věc ve hře být nemá, rovněž nějaká funkce plánování útoků, která pro hráče, co ji nemají, protože nemají PÚ, např. znemožňuje stát se generálem nějakého kvalitního kmene nebo se vůbec zapojovat do akcí, protože se vytvořil systém, který vlastně nahrazuje něco, co by jinak muselo fungovat rovnocenně pro všechny hráče. A možná se najde ještě něco. Samozřejmě Inno z něčeho vydělávat musí a je rozumný přístup PÚ nechat a tyhle věci, co tam být nemají (přímé herní výhody) prostě odstranit. Že má PÚ jiný vliv na speed kolech, je jiná věc, ale i tam je PÚ snad ten nejmenší problém ze všech existujících a opět - Inno musí vydělávat, je logické, že PÚ na speedech být má, byť jsou speedy, kde bez něj nelze uspět (a je pak taky otázka, kolik takových speedů má v plánu být).
Pomocník rabování je už dost na rozhraní přímých a nepřímých herních výhod. Na speed kola vyloženě nepatří - stejně jako jeho neplacená verze - farmskripty - protože poskytovaná výhoda je příliš velká a vyloženě to dělá práci za hráče, která je primární pro úspěch a kterou ručně nelze provést zdaleka tak rychle. Na světech, které jsou pomalejší, je možné relativně dost farmicích útoků naklikat ručně, ale většinou přeci jen ne tak efektivně (+ spolu s deficitem PÚ deficit PR představuje v nějakých fázích hry obrovskou časovou zátěž), takže by správný případ asi byl, kdyby buď nebyl PR nikde, nebo jen na některých vybraných světech.
Správce účtu je placený buildbot, jasná přímá herní výhoda, vykonává funkce automaticky za hráče.
Obdobně přímé herní výhody jsou koupené vlajky, koupené suroviny, zkracování délek výstaveb budov, kupování prostředků k zisku výher v eventech atd. Všechny tyto věci dodávají účtu něco, co v něm nemá být, zvětší potenciál růstu a síly hráče oproti potenciálu hráče, který tyto věci nepoužívá, což třeba PÚ na běžném světě neudělá. Sice je rozdíl, když klikáš na zlaté mince 3 hodiny nebo 3 sekundy, ale pořád se vejdeš v pohodě do nějakých 16 hodin, co člověk může být vzhůru; porovnání stejně dobrých hráčů - jednoho s PÚ, druhého bez PÚ - v tom případě nezaznamená výkonnostní rozdíl. Ale nemůžeš nějak zadarmo získat suroviny, které získá stejně dobrý hráč, který si je kupuje přes prémiový trh.