• Psst! Ano, Ty! Ještě nejsi zaregistrovaný na našem herním fóru? Přicházíš tak o možnost zapojit se do diskuzí a navíc si tu můžeš zkrátit čekání například při výstavbě nové budovy či jednotek. Zaregistruj se ještě dnes pomocí následujícího odkazu:

    » Vytvořit účet na fóru

Katapulty

DeletedUser14722

Guest
Já sem v tuto chvíli Toliary necpu Travian. Mýlíš se, ale když chci soupeři udělat nejvíc škody a zpomalit ho útočím katama i beranama na budovy které ho nejvíce zpomalí či přímo zabrzdí.
Tak mně prosím nenapadej a nevtírej mi myšlenky, které nejsou mé.
 

DeletedUser

Guest
Katapulty jsou zbytečnost. Když už útočím, tak automaticky obsazuji. Nebudu si přece bourat něco co chci mít.
Druhá věc, zaznělo tu zbourání selského dvora. To je pěkné, ale pokud dokáží katapulty zbourat budovu nějak výrazněji znamená to, že jsem útokem posádku značně zredukoval a tak dotyčného rozhodně nedostatek místa na rekrut trápit nemusí.
Jedinné na co se hodí je ničit kasárna a ochromit tak soupeřův rekrut. Nicméně je otázkou jestli za to stojí zabrané místo ve dvorech a fakt že pokud něco bourám, tak to nehodlám obsazovat a majitel si na to konkrétní místo většinou obstará posily a pak už nezbořím nic. Takže z mého hlediska jsou katapulty zcela bezcené :)
4) taktické použití. Pokud útočíš na hráče, co neustále přesně uhýbá čistícím útokům a zachycuje šlehtu, je možné přibalit 10 katapultů ke každému čistícímu útoku a zamířit na buzerplac. Ochromí to jeho schopnost přeposílazt jednotky - sice na pár minut (podle rychlosti serveru), ale i to často stačí...
Tohle se objevilo i u nás ve kmeni jako zajímavost. Nicméně pokud někdo uhne, stačí na to mít tak 10 kousků. A navíc, základem útoku jsou beranidla, bez nich to nejde. A tak úhýbat není nejšťastnější nápad, pokud dotyčný nechce z vesnice udělat masové pohřebiště :)
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser14722

Guest
Nemluvím o zabírání ale o útoku na ochromení či v případě války. Tam jsou rozhodující složkou i katy v útoku a já útočím často buď abych jen vyčistil vesnici a měl nějaké surky a k tomu mu potřebuji vždy totál ochromit schopnost rychlé regenerace a stavby vojsk.
 

DeletedUser

Guest
Používají se v jak které situaci, ale není to hlavní složka armády. Podle mě tady má každý pravdu. Když je někde 2000 nebo 3000 vesnice a kolem jsou 10 000 vesnice, je dobré tu vesnici dost poničit, ale nechat v ní doly a sklad. Takhle hráč většinou přestane hrát a když ne tak klást odpor bude až za delší čas (pokud ovšem nedostane podporu) Máte skvělou a výnosnou farmičku a nazabírání máte jiné vesnice, ke kterým budete potřebovat místo katapultů beranidla. Taky jak někdo psal, že LFFF chodí hodně daleko v době války tak mají katapulty velké využití. Ale na zabírání 100% berany. To je můj názor:)
 

DeletedUser

Guest
No pro úplnost mám ještě jedno zoufalé využití.
Pokud na vás jde útok, je možno použít katapulty na obranu, dílna je třetí budova, kde se dají stavět obrané jednotky. Ovšem samozřejmě jen při časové tísni a prázdném selském dvoře.
 

DeletedUser3219

Guest
tohle je HODNĚ propracovaná hra a všechno v ní má svůj účel. To, že někdo katapulty nepoužívá ještě neznamená, že jsou nepoužitelné. Já osobně jsem je taky hodně dlouho nepoužíval, ale právě s nima experimentuju, abych zjistil jejich možnosti.

Na světě2 LFFF vyvinulo zajímavou taktiku boje. Vyberou cíl - jednoho hráče, nejlépe takového, co má hodně bodů ale málo zkušeností a je někde na frontě. Každý člen kmene (a že jich měli asi 800, z celého světa pak dostane příkaz poslat na něj minimálně 3 ostré útoky, a spoustu fake. Cíle jsou rozděleny, asi do nějakách skupin, aby zajistilo nějaké poměrné rozložené útoků a je úplně jedno, že jdou útoky třeba i 20 dní. Neposlechnou všichni, ale i tak je se dá dohromady velká vojenská síla která z velké dálky útočí na jednoho hráče - nejen na frontu, ale i dost hluboko do zázemí

K útokům z velké dálky se přidá šlechta z fronty a útočí v podstatě do útoků. Musí mít šílené vlastní ztráty, klidně převeznou vesnici na kterou jdou stovky jejich dalších útoků, efektivita jednotivých útoků je malá, ale jako celek to může fungovat, zejména pokud vyberou hráče, co hraje na body.

Všechno ubránit nejde - to je základ této taktiky. Obranou proti tomuhle způsobu války je obrana klíčových pozic, soustředit se na důležité pozice a ty nedůležité, které jsou třeba v centru kmene nebo hluboko v týlu prostě nebránit - 20 dní tam půjde útok a pak 20 zpět, vesnici nemá šanci zabrat a i kdyby to udělal, neubrání ji (zvlášť když předtím sám sundá hradby, že?) Uhnout armádou je nejjednodušší řešení.

V tento moment ale vstupují do hry katapulty. Pokud pošlete 20 dní dlouhej útok na prázdnou vesnici a sundáte hradby, tak jsou za 1 den zpátky, možná naloupíte nějaký surky, ale to není rozhodující - pokud nepřekvapíte třeba útočnou armádu, nebo slabě bráněnou vesnici, je takový útok v podstatě k ničemu - zvlášť když jich jde na jednu vesnic víc. Když ale v každém z nich zaměříte katy na selské dvory, nebo hlavní stan, můžete je hodně sundat dolů a když vám někdo sejme seláky ve 200 z vašich 600 vesnic na jedničku, tak je to teda sakra rána! Bude trvat týdny, enž bduete m oc udělat nějaký rouzumný posily na frontu ;-)
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser14722

Guest
souhlasím ale ještě lepší je mířit krom seláku na sklady, to potom může mít hráč jakou chce produkci a dokud nezvedne sklad na potřebnou úroveň bude mu to na nic.
 

DeletedUser7531

Guest
sklad je pomerne rychle obnovitelnej, takze prednejsi stejne bude ten selak ...
 

DeletedUser14722

Guest
ale zastaví tě taky a než ho dostaneš aspoň na 10 level aby to mělo trochu smysl, tak ti to dá taky dost času.
 
Nahoru