• Psst! Ano, Ty! Ještě nejsi zaregistrovaný na našem herním fóru? Přicházíš tak o možnost zapojit se do diskuzí a navíc si tu můžeš zkrátit čekání například při výstavbě nové budovy či jednotek. Zaregistruj se ještě dnes pomocí následujícího odkazu:

    » Vytvořit účet na fóru

Objasnění našich cílů a záměrů

Kozmicz

Zasloužilý veterán
VIP
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
2.305
Vážení hráči,

zdá se, že je v poslední době poměrně hodně spekulací ohledně změn a novinek, které jsme v poslední době přidali do hry. Rozhodli jsme se proto objasnit naše názory s nadějí, že vše bude trochu jasnější. Samozřejmě budeme rádi, za jakýkoliv Váš názor, proto také otevřeme diskuzi na toto téma!

Náš postoj k jednotlivým tématům

Zdlouhavost

Zdlouhavost by neměla být cesta, kterým se vyvažuje vztah mezi útočníkem a obráncem. Nemyslíme si, že je dobré, když hra přinutí hráče skončit jen proto, že se jim nechce trávit nekonečně dlouhé hodiny rozposíláním falešných útoků a podobně. Je jiné, pokud tu daný člověk ty hodiny trávit opravdu chce, ale z všeobecného hlediska by měly existovat i pohodlnější způsoby. Momentálně se snažíme hledat nové možnosti, které by pomohly v pozdějších fázích hry ušetřit co nejvíce času.

Staré neznamená dobré

Je spoustu věcí, které jsou pro zkušené hráče samozřejmostí, ovšem nemusí tomu tak vždy být i pro nové hráče. Není žádný důvod nechat je, aby se s hrou zezačátku trápili tak, jak jsme se museli trápit my. Rozumíme tomu, že jste zvyklí na určité způsoby ve hře (my také!), ale to z nich ještě nedělá lehce pochopitelné či ideální. V příkladech níže to ještě trochu více specifikujeme.

Skripty a jiné externí zdroje

Je skvělé, že různě technicky nadaní hráči využívají své schopnosti a poskytují ostatním možnost hrát hru pohodlněji a to zapomoci různých skriptů či nástrojů.
Zatímco tyto nástroje mohou nabídnout zlepšení některým hráčů, myslíme si, že hra by měla být hratelná i bez těchto externě vytvořených nástrojů. Věříme, že to rozhodne několik následujících důvodů:


  1. Přeruší se dříve či později díky aktualizacím hry a to v důsledku toho, jak moc budou hru ovlivňovat. Je-li to možné, snažíme se samozřejmě tomu vyhnout, taktéž hráči se snaží své skripty aktualizovat a udržovat je funkční, ale často je to předem prohraný boj. Vzhledem k tomu, že s novými verzemi se mění celé části této hry, skripty je nutné průběžně opravovat. A to je špatná zpráva pro všechny, kteří je používají, neboť je autor musí aktualizovat a hráči si musí stáhnout jejich novou verzi. Do té doby si však hráči stěžují a rozčilují se, že jim skripty nefungují.
  2. Nastavování různých skriptů či nástrojů je často velmi komplikované a pro mnohé tím pádem dost nepohodlné.
  3. Nástroje a skripty jsou dostupné pouze pro určité okruhy hráčů. Pokud máte v kmenu nějakého počítačového speciála, můžete se počítat za šťastlivce, většina hráčů však to štěstí nemá, dokonce spoustu hráčů ani neví o existenci nějakých skriptů či nástrojů.
  4. Většinou to tak nebývá, ovšem může se stát, že skript či nástroj sebou nese bezpečnostní riziko. Pokud na svém účtu spustíte skript, povolíte obsahu skriptu, tedy jeho autorovi, aby vykonal ve vašem účtu to, co on chce. Vám zůstává jen dobré slovo, že skript vykoná požadovanou úlohu. Přitom stačí, aby se našla nějaká osoba, která Vám bude chtít zkazit požitek ze hry a vlastně tím i hru samotnou.

A to jsou důvody, proč se snažíme do hry přímo začleňovat různé oblíbené a praktické pomůcky. Jsou mnohem spolehlivější, jednodušší, dostupnější a zejména, bezpečnější!

Některé matoucí změny

Zde se nachází několik změn, které jsme ve hře vykonali v průběhu posledních měsíců a které se setkaly s všeobecným zmatkem.

Změna polohy tlačítka mapy

ddd5e62bb9b9e3e2.png

Bylo zvykem, že tlačítko "Mapa" bylo vedle odkazu na vesnici, kousek pod hlavní lištou. Takže bylo samozřejmé, že když jsme jej přesunuli přímo na horní lištu, chvilku to trvalo, než si na to hráči zvykli. Proč jsme to tak udělali?
Všimli jsme si, že spoustu hráčů má problém najít odkaz na mapu. Přesunutí tohoto odkazu bylo mírně nepohodlné, protože běžní hráči si už dávno zvykli na jeho umístění díky jeho využívání a tedy si mysleli, že zůstane na tomto místě i nadále.
Pro začátečníky však přirozeně žádný zvyk neexistuje, jediné co mají, je očekávání. A jejich očekávání bylo logické a oprávněné: všechny důležitá tlačítka ve hře vypadaly, že jsou umístěny do velkého, do očí bijícího, menu, takže by tam logicky měli najít i mapu. Méně důležité odkazy jsou oproti tomu nevýraznější, odlišné také jinou barvou textu. Mapu jsme do hlavní lišty přesunuli zejména proto, aby se hraní stalo intuitivnějším.
Mimochodem, tento předpoklad, že hlavní lišta obsahuje důležité odkazy pro navigaci po hře, byl také důvodem, proč jsme ve verzi 8.22 nastavili, aby odkaz na "Náhled" vesnice přesměroval hráče do vesnice (pokud má jen jednu a nemá aktivní prémiový účet). Všimli jsme si, že noví hráči často klikají na náhledy, když se pokouší dostat zpět do své vesnice.

Vyhledávání v nádvoří

V nádvoří jsme přidali možnost vyhledávání cílů, neboť písmena "X" a "Y" jsou pro mnohé cizí pojmy a údávají souřadnice, které se těžko pamatují. Zkombinovali jsme to tak, aby zobrazovali informace o cíli ještě předtím, než se příkaz potvrdí - bylo to něco, co zde dlouhou dobu chybělo. Jsme si vědomi toho, že takové vyhledávání je užitečné začínajících fázích hry, a proto jsme nechali i starý způsob vyhledávání souřadnic pro hráče, kteří chtějí být preciznější či pro ty, kteří využívají skripty.

Naše priority

A proč to vypadá, že je většina novinek zaměřena na začátečníky? Důvodem je to, že nám záleží na tom, aby sem chodili i noví hráči a Vám by na tom přece mělo záležet také! Vy - hráči - jste nejdůležitější součástí jakékoliv online multiplayerové hry. Bez Vás by to nebyli žádné Divoké kmeny. Sice je to smutný fakt, ale skutečností je, že žádný hráč nezůstane hrát navždy. Proto bez pravidelného přílivu nových hráčů, kteří si mohou hru náležitě užít, by brzy už nebyli žádné Divoké kmeny, nebyl by nikdo, s kým byste si mohli zahrát na novém světě. Mnohé ze změn, na které jsme vzpomenuli výšše, byly vytvořeny právě s cílem, aby měli začátečníci méně starostí při začleňování se do hry, čehož výsledkem by mohlo být to, že se s větší pravděpodobností stanou plnohodnotnými členy herní komunity.

To však neznamená, že vy, stálí hráči, nejste pro nás důležití - právě naopak. Všichni hráči jsou důležití pro tuto hru: Vaši přátelé, spoluhráči, nepřátelé či náhodné cíle - každý je členem komunity jedné z nejdéle fungujících browserových her, tedy Divokých kmenů. Možná to tak nevypadá, ale skutečně čteme a bereme ohled na Vaší zpětnou vazbu v podobě ticketů či příspěvků na herním fóru. Jedním z nejdůležitějších úkolů Administrátorů všech jazykových verzí je informovat nás o Vašich názorech, nápadech, stížností či potřebách.
Naše rozhodnutí nicméně nevyplývají jen ze zpětné vazby od Vás, hráčů. Hledíme na více faktorů. Zde je pár příkladů: zpětná vazba od herní komunity, jednoduchost během hraní, bezpečnost, lepší výkon, zkušenosti s minulými případy, vliv na použití prémiového účtu, vliv na spokojenost hráčů, také i na statistikách, jak hodně se jednotlivé funkce používají apod.
Snažíme se vždy využít všechny dostupné informace a možnosti k tomu, abychom pro tuto hru udělali jen to nejlepší: jak pro hru samotnou, tak pro byznys či pro herní komunitu. Uvědomujeme si, že to nemusí být všem jasné a proto máme v úmyslu být otevřenější vůči vašim postřehům či návrhům a více je brát v úvahu.

Doufáme, že jsme Vám poskytli dostatečné vysvětlení a děkujeme, že jste si ho přečetli až do konce. Ještě jednou bychom Vás chtěli požádat o to, abyste nám i nadále psali Vaše názory - dobré i zlé!

Své názory můžete směrovat do této sekce: Diskuze o cílech a záměrech vývojářů hry



Tým vývojářů Divokých kmenů



Překlad zajistili MatthewFox (SK DK Tým) a Izmael (CZ DK Tým) - Děkuji za pomoc!
 
Nahoru