To už se řešilo.
DK byly výjimečné tím, že byly dřív dobře hratelné bez prémiových funkcí a jediná placená věc, prémiový účet, pouze šetřil čas, ale neposkytoval žádné přímé herní výhody ani nedělal věci za hráče.
Oproti tomu s těmi jinými hrami už to bylo složitější. Nevím, jestli placené herní výhody někdy dávno na Grepolisu či The Westu vůbec nebyly, já si to už ani nepamatuji a ani jsem tyto hry tolik nehrál. Každopádně co vím, tak dnes už tam jsou, aspoň tedy na Grepolisu.
No a Lagoonia, Forge of Empires, Forge of Empires 2 neboli Elvenar - jo, to mě vždycky pobaví :rofl , DK 2 - tyto hry byly už od začátku pay to win, kde se dá koupit skoro cokoliv. Na to, kolik Inno bylo schopno vydělat, je s podivem, že velká část nových her prostě neuspěla. Lagoonia se zhroutila, Elvenar je jen kopií FoE, jak jsem psal, Kartuga se prý ani nedostala z beta verze.
To není o výdělku nebo nevýdělku...
Kdysi dávno mělo Inno o mnoho méně zaměstnanců a nebyl v tom problém. Dnes je zcela jisté, že jsou někteří zaměstnanci nadbyteční nebo finančně nadhodnocení a vedení místo uvědomit si, na čem svůj úspěch postavili, radši krátkozrace vysává peněženky všech lidí, kteří si to nechají líbit.
Nebyl by žádný problém v tom, aby se kupříkladu každý 3. svět spouštěl bez přímých placených herních výhod. Přilákalo by to hráče a ti by nakonec stejně sklouzli k tomu, že by hráli i na jiných světech a tam se z nich stali platiči prémia. Ono to vždycky jde nějak vyřešit... Také PB by mohly být o něco dražší za předpokladu, že by zcela zmizely přímé placené herní výhody. Samozřejmě, už by těch hráčů nebylo na .cz 400.000 jako kdysi dávno, ale 50.000 nebo i víc by nebylo nemožné. Ale s pay-to-win nemá většina her, často i modernějších, šanci na takový počet hráčů, protože většina rozumných lidí radši odejde. Do toho ještě hrají úlohu různé aféry supportu, používání skriptů atd. -> to vše běžné hráče demotivuje a myslím to obecně u všech her, to není problém jen na DK.
A nejhorší na tom je, že selhávají i ti, co o něčem mohou rozhodovat. Takže Kozmicz třeba povolil PR na speedech, které mimochodem navrhuji já, ale abych je mohl navrhnout bez PR, to taky ne... No, omezován jsem i dalšími rozmary, ale to teď není podstatné. Prostě PR tam je a nestojí to za nic. Pak jdu třeba na speed, skriptaři zůstávají a lamy s PR hrají i od levelu 0-1 přibližně na mé úrovni a samozřejmě postaví mraky LK. Budiž, když se člověk vážně snaží, tak jednoho takového člověka zničí, jenže on má přátele a bránit se 3 PRkařům nebo skriptařům za těchto okolností není reálné.
To byl jen příklad toho, že prostě ani na nižších úrovních než je přímo Inno kolikrát není vůle cokoliv udělat pro klasické poctivě hrající hráče a lenost a pay-to-win dostává zelenou.