První věc, jak vlastně vznikají ty návrhy, co se používají... Já sám to přesně nevím, hlavně ale není pravda, že jsou to nějaké kopie mých plánů, jak se občas tvrdí. U některých jednotlivých speedů je možné, že autorem těch nastavení, která lze vidět v popisu, jsem já, ale ne nutně při stejné délce nebo rychlosti a už vůbec ne při stejném čase v průběhu dne, na který se to nastaví. Hodně z toho ale pravděpodobně mou osobu nikdy nevidělo nebo tam jsou speedy, co můžou mít nějaký základ ode mě, ale s mírně změněným nastavením a úplně změněnou délkou a časem konání, takže by to nikdo nepoznal. Něco z toho může mít základ v Lamačových návrzích a něco bude asi volná tvořivost sakaal
Toto je důležité si uvědomit zejména v tom kontextu, že jsem přesvědčen o tom, že návrhy by měly být aktuální a plán jako celek by měl mít nějaké směřování, což jsem i sám uplatňoval a pak i když se vezmou moje návrhy z různých dob, různě se změní, časově rozhází a ještě promíchá s návrhy jiných lidí z jiných dob, tak z toho vznikne něco divného a nefunkčního i přesto, že ty moje návrhy původně dávaly smysl v určitém plánovém i dobovém kontextu a v původní verzi, což se všechno již změnilo.
Sakaal si asi řekla, že se odstřihne od tantalenovské éry, kdy byly přestávky mezi speedy 15 minut, a tak začala nastavovat 20minutové přestávky. Vnímání toho, jak dlouhé by přestávky měly být, je značně individuální, já proti 20 minutám jako takovým vůbec nic nemám. Co ale vnímáme všichni tak nějak stejně, to je dělení hodin na poloviny a čtvrtiny; nikoli třetiny. A v tomto se ten současný systém ukazuje jako problematický. Když všechno končí ve 20, 40 a 00, je to značně omezující a neodpovídá to lidskému myšlení, což způsobuje i tu vnímanou neestetičnost a nelogičnost a dokonce i zhoršuje komunikaci a celkový přehled. Když speed trvá 2 hodiny, 2,5 hodiny, 3 hodiny, 3,5 hodiny, 4 hodiny, 5 hodin, 6 hodin, 7 hodin, 8 hodin, a to ještě těch 3,5, 5 a 7 hodin ne moc často, tak to celkem odpovídá přirozenému vnímání a účastníkům hned dojde, jak dlouhý ten speed je a když ví, v kolik to začalo, vědí, v kolik to skončí. Když místo toho vytváříte systém, kde místo těchto normálních délek trvání má každý speed nějakou náhodnou svou dělitelnou dvaceti minutami, mate to lidi, musí přesně znát čas začátku i čas konce a pamatovat si ty časy, což také znamená, že nemůže říct "pojď za 5 minut na šestihodinový speed", ale "pojď na speed, co začíná v 15:20 a končí v 21:40". U kratších speedů tyto divné délky a jejich nezapamatování si může mít důsledky jako že třeba někdo nezabere 5 vesnic na konci, protože si myslel, že ten speed trvá o 20 minut déle.
A není problém jen v divných délkách, ale i jak výše zaznělo v délkách obecně. Vítr je speed, který se nejčastěji nastavoval v dobách, kdy hráči měli čas u hry sedět dlouho a kdy byla konkurence na speedu celkem velká, takže se nerozhodl během prvního dne. Dneska to skoro nikdo dobrý buď nehraje, nebo hraje duál, což ale support neřeší
A ti dobří se většinou ještě navíc shluknou do jednoho, dvou kmenů, první den vymlátí konkurenci a je hotovo. No a samozřejmě to, že byl nastaven Vítr s tímto nastavením a ještě navíc během víkendu, to je úplné zvěrstvo. Je evidentní, že účelem nastavování Větrů každý týden je ulehčit si práci, protože 1 speed se nastavuje snadněji než 10
Což by tak prostě být nemělo, je třeba mít speed tým, který má na svou práci čas, ne že radši svou práci odbude než by toleroval její náročnost.
Nyní obraťme zrak k časům konání speedů jako takovým. V tomto ohledu se navrátil Lamačův systém. Tedy - je jedno, jaký je den, je jedno, jaká je denní doba, prostě se nějak náhodně "rozlosují speedy" a ono to nějak dopadne. Důsledkem toho je, že je opět běžné, že 6hodinové a delší speedy začínají v pracovní době nebo naopak končí až v době, kdy většina normálních pracujících nebo školou povinných lidí spí. Všechno dokumentuje třeba plán z 20.-21. června (prostředek týdne), kam bylo nastaveno toto:
Speed of Barbars 19:20-1:20
MiniBlesk 1:40-5:40
Blesk 6:00-12:00
Bash 12:20-19:00
Z těchto 4 speedů jsou 3 nastaveny tak, že úplně boří denní doby a 1, ten MiniBlesk, tak, že v takovém čase konání by musel být z obou stran obklopen dalšími krátkými speedy, aby vytvářel noční blok Miniblesků, což se však neděje. Zde chci ještě poznamenat, že můžeme vidět, jak moje poslední reforma systému, tedy to, aby se začínaly některé delší MiniBlesky nazývat Blesky (za účelem navýšení množství účastníků), již byla sakaal zrušena. Taky ne zrovna dobrý krok
No a samozřejmě je potřeba zmínit i obsahovou stránku plánů, tedy to nastavení a případně nějaké směřování. Je zřejmé, že plány speedů asi žádné pokročilejší myšlenky nemají, tedy jsou to "prostě jenom nastavené speedy bez jakéhokoli účelu". Podle mě je toto ale chyba - je potřeba mít nějaké cíle a uzpůsobit tomu svou činnost - těch možností, co tím cílem je, je mnoho - třeba vytvoření hráčské základny, zlepšení kvality průměrných a nadprůměrných hráčů, potření porušování pravidel, příprava hráčů na odstranění PR ze speed serveru, příprava hráčů na zahraniční nastavení a konkurenci, univerzální plán apod. Za univerzální plán ale nepovažuji to současné, kdy každý týden je nevybalancovaný a pak se jako řekne, že třeba když jeden týden bylo deset speedů délky 2-4 hodiny od levelu 4-5 a další měsíc takový speed není ani jeden, že "celkový plán je univerzální a správně konstruovaný".
No a nastavení samotná, to je občas prostě děs (a někdy jsou i špatně nastavena). Některé druhy speedů v určitých dobách úplně chybí - třeba teď nějaké speedy od levelu 3. Jsou k vidění i nastavení, která příliš nedávají smysl a neříkám, že nejsou v určitých situacích možná, ale nepředpokládá se, že by to sakaal myslela tak, že by tato neobvyklá využití byla smyslem toho, proč bylo nastaveno to, co bylo nastaveno (divné růsty vesnic, divné začátečnické ochrany).
Také bych rád připomněl, že existují 2 pojetí Speed of Barbars. První pojetí je tantalenovské. Nastavení vesnic a šlechticů je takové, že po části, kdy se dobývá barbarky, je ještě dost času na vzájemné boje mezi hráči. Druhé pojetí je lamačovské nebo dnes už se možná dá říct lamačovsko-sakaalovské. Nastavení vesnic a šlechticů je takové, že se celý speed jenom dobývá barbarky, protože je to výhodnější než dobývat hráče. Ke vzájemným bojům skoro nedochází - jenom výjimečně když chce třeba deset lidí sundat prvního, tak občas k nějakým menším bojůvkám dojde. Co vím, tak většina hráčů, hlavně těch kvalitních, má spíš ráda tantalenovské pojetí.
Myslím také, že je potřeba věnovat více snahy rozvoji a růstu speedařské komunity a komunikaci s hráči. Myslím, že sakaal se o nic takového nepokouší, naopak se veškeré kritice nebo požadavkům pro nějakou větší činnost nebo činnost přímo nesouvisející s výkonem práce speed admina jako takové brání.