Kavárna - Svět 65

DeletedUser33829

Guest
Dívám se na německý svět s162, spuštěn už v lednu, přitom stejně tak velký jako český s64 a nejsou tam vlajky, není tam možnost zkracovat budovy za PB, není možné za PB zlevnit si cenu budov, není možnost za PB zvýšit si produkci surovin, strážní věž tam není a jsou tam balíčky surovin a bez paladina (takže nemožnost knížek za PB), 3stupňový výzkum bez luků jako tu na s65 i se 3stupňovým špehem. Přitom svět stejně velký jako český s64 a spuštěný přitom o 2 měsíce dříve.

Takové nastavení bych bral kompletně, bez výjimky. Tak jaká pak výmluva, že to není vhodné pro náš trh? Menší očividně nejsme a takový svět bez věcí za PB by brali lidé spíše než s nimi. Je to čistě jen obchodní diskriminace.
 
Naposledy upraveno moderátorem:

Kozmicz

Administrátor
Člen týmu
Administrátor
Počet poděkování
2.029
Společně s non prémiovými světy se spouští také klasické světy, kde je zpravidla několikrát více hráčů. Třeba u tvého příkladu (DE162) byl ve stejný den spuštěn také svět DE163, kde jsou klasické prémiové verze a na tomto světě je téměř 4x více hráčů. A zpravidla to i tak bývá, že prémiové světy hraje 3-4x více hráčů, než ty non prémiové.

Pokud se podíváme na český server, tak CZ63 běží stejný počet dní, jako naše německé příklady. Pokud bychom se tedy řídili pravidlem, že by na našem non prémiovém světě bylo 4x méně hráčů, hrálo by tam 500 hráčů. A to se bavíme o světě, který byl spuštěn poměrně nedávno.

Německo je mnohem silnější trh a vydělečně je uplně jinde, než český, proto si provoz podobných serverů může dovolit. My jsme pro takový svět opravdu malý trh. V tomto bodě chápu rozhodnutí vlastníka hry, že u nás podobný svět nechce spustit i když samozřejmě jsem se o podobný svět pokoušel a jsem toho názoru, že by to pro hráče bylo určitě zajímavé. Pokud by záleželo na nás, tak non prémiové světy pravidelně v určitých intervalech spouštíme.
 

DeletedUser33829

Guest
Pro začátek by stačilo prosadit balíčky surovin.:cool: Prostě jim napiš, že (část) české komunity chce 3stupňový panský dvůr, že se jej dočkala za 65 světů neboli skoro 12 let jen jednou.
Vidíš v tom byznysový potenciál, protože vystavit panský dvůr na třetí stupeň stojí 6x tolik surovin co samotný 1. stupeň a navíc by si hráč musel rozšířit i skladiště minimálně ze stupně 20 na stupeň 24, aby mohl postavit panský dvůr na 3. stupeň, což jsou další suroviny navíc, takže ten nárůst surovin je vyšší než jen šestinásobný. Farmáři co zabírají malé barbarky budou muset investovat suroviny do panských dvorů a do těch vesniček, aby nezpomalili. To je nárůst surovin jak hrom. A také jsme přesvědčeni, že to hráče donutí více spolupracovat a tato hra je hlavně o spolupráci a budou se tedy hráči více snažit zabírat atraktivnější vesnice. Takže podporujeme kreativitu a spolupráci hráčů přece a to je to hlavní o co Inno jde (vedle penízků:Wrrr). A o začátky jde hlavně, a pak už je to jedno a vychází to stejně jako zlaté mince, jen na začátku je tam rozdíl.

Prostě to musíš umět prodat.:Good

Když to nebude stačit, tak přihodíš, že doporučuješ rychlost 1, protože se více bude kupovat za PB.

Když to nebude stačit, tak přihodíš dále, že chceš 3stupňový výzkum, což jsou další surky navíc a další prodej.

A když by ani to nestačilo, tak přihoď, že jsi pro nastavení bez levné obnovy šlechtice, což přinese další penízky. Ale tady už by si asi Inno podřezalo větev.:Wrrr

Ale nechci, aby to vyznělo jako sarkasmus. Až na ten zákaz levné obnovy šlechtice to beru celé vážně. Roky "bojuju" za balíčky surovin. Tak nechápu co by jim to udělalo či co jim konkrétně vadí. Argument, že většině by se to nelíbilo neberu, to samé platí v Německu, a když Inno chce, tak se rádo zaštiťuje menšinou. Navíc to nechci na každý svět, jen jeden a nejsem jediný.:)
 

Kozmicz

Administrátor
Člen týmu
Administrátor
Počet poděkování
2.029
Ty si to představuješ jako hurvínek válku, ale prosadit něco, co by většina hráčů ani nechtěla, je téměř nemožné. U surovinových balíčků jsem dostal docela razantní NE a myslím, že ani eseje o tom, jak je to pro hráče zajímavé by v tomto případě nepomohly. :D
 

tantalena

Pokročilý uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
132
Chci poznamenat několik věcí:
1) To, že na německé světy, kde je jen PÚ / jen PÚ SÚ / jen PÚ SÚ PR, chodí mnohokrát méně lidí, je způsobeno předvolbou světů s větším množstvím prémiových funkcí, jež jsou s nimi spouštěny ve dvojici. Kdyby byla předvolba opačná, změní se poměr hráčů ve prospěch světa s menším počtem prémiových funkcí jenom proto, že hráči primárně kliknou a zvolí to, co je jim předhozeno, a dokonce už dneska ani není možné vybrat svůj svět a registrace nových účtů je automatická na Innem vybraný svět přímo během zakládání účtu.
2) Český trh je malý, protože to tak Inno chce. Inno dávalo reklamy na FoE a TW2; opět viz výše - lidi hrají to, co se jim předhodí. Samozřejmě že Čechů je méně než Němců a jejich četných přistěhovalců, ale současný stav množství hráčů .de verze by byl českou verzí překonatelný, kdyby Inno dál nedělalo nic pro navýšení hráčů na .de a začalo se hodně angažovat ve snaze navýšit množství hráčů na .cz.
3) Balíčky surovin podle mě souvisí s dlouhodobou koncepcí; Inno tuto možnost dlouhodobě nenastavuje, tak ji pak hráči přestávají znát, a naopak neustále roste složitost celé hry přidáváním věcí jako nový systém paladina, vlajky a další prémiové funkce, domobrana, vojenské tábory (staré i nové), tajemství, ostatně i kostely a paladin nejsou věci, co by existovaly ve hře od samého začátku. No a jak roste počet možností a klesá množství hráčů, nakonec se to všechno mění na to, že se těm zbývajícím hráčům dává jen to, na co jsou zvyklí. Jestli je nastavení balíčkového systému šlechticů za současného stavu, těžko říct, problém je ale v tom, že je celý špatně ten současný stav. Kdyby na .cz byl dostatek hráčů, kdyby všichni nebyli tlačeni jen tím směrem zvyknout si na stále stejný scénář pay to win světů, kdyby nerostla složitost u věcí, kde je to naprosto zbytečné - eventy, knihy paladina nebo jak se to jmenuje, zbytečné prémiové funkce (vše kromě PÚ a diskutabilně PR), divné rychlosti světa a jednotek, klidně i ta domobrana, ale to by asi moc populární nebylo, tak zbyde hráčům čas na řešení hry jako takové a budou schopni lépe snášet variabilitu v těch tradičních nastaveních (výzkum, balíčky surovin, kostely), kde i tak by měly být ve většině světy, kde je jednoduchý výzkum a zlaté mince. Ale ten systém je momentálně nastaven úplně jinak - nedat do DK nic a vyždímat ze zbývajících hráčů maximum peněz tím, že bude co nejjednodušší a nejmonotónnější základní nastavení (protože muset myslet nad tím, na jakém světě člověk hraje a jakou strategii má použít je pro paytowinnery moc složité) a co nejsložitější systém toho, jak různě lze za PB vylepšit různé věci ve hře; proto jsou eventy stále četnější a všechny novinky ve hře obsahují možnost použít na ně PB.
 

DeletedUser40852

Guest
Kozmiczi to nemá smysl. Sheddovi to nevysvětlíš. On si myslí, že ty napíšeš a tvůrci hry hned začnou plnit tvoje přání a příkazy. Ten chlapec si myslí jak je jedinečný. On do dnešního dne nepochopil, že se tu svými slohy, kde všechny poučuje a kde se snaží ukázat jako nejlepší, většinou jen ztrapňuje a většinou se mu všichni i smějí. Psalo mu to už hodně lidí, ale je to marný, je to marný, je to marný. :D
 

DeletedUser33829

Guest
Ty si to představuješ jako hurvínek válku, ale prosadit něco, co by většina hráčů ani nechtěla, je téměř nemožné. U surovinových balíčků jsem dostal docela razantní NE a myslím, že ani eseje o tom, jak je to pro hráče zajímavé by v tomto případě nepomohly. :D
Kozmiczi, nemusíš psát slohovky. Stačí napsat vedoucím, že část komunity chce balíčky surovin, že to tu dlouho nebylo, a že si myslíš/myslí (pokud nechceš mluvit za sebe), že to bude přínosem. Tečka. Nic víc nemusíš. Když Ti to zamítnou, tak napíšeš důvody, proč to je přínosem: podporovat pestrost nastavení světů, kreativitu hráčů, nové herní taktiky a možnosti. Když Ti to zamítnou, pak sdělíš třeba to, co jsem psal výše, případně si to můžeš upravit dle sebe:
Vidíš v tom byznysový potenciál, protože vystavit panský dvůr na třetí stupeň stojí 6x tolik surovin co samotný 1. stupeň a navíc by si hráč musel rozšířit i skladiště minimálně ze stupně 20 na stupeň 24, aby mohl postavit panský dvůr na 3. stupeň, což jsou další suroviny navíc, takže ten nárůst surovin je vyšší než jen šestinásobný. Farmáři co zabírají malé barbarky budou muset investovat suroviny do panských dvorů a do těch vesniček, aby nezpomalili. To je nárůst surovin jak hrom. A také jsme přesvědčeni, že to hráče donutí více spolupracovat a tato hra je hlavně o spolupráci a budou se tedy hráči více snažit zabírat atraktivnější vesnice. Takže podporujeme kreativitu a spolupráci hráčů přece a to je to hlavní o co Inno jde (vedle penízků). A o začátky jde hlavně, a pak už je to jedno a vychází to stejně jako zlaté mince, jen na začátku je tam rozdíl.

A třeba si to můžeš zakončit tím až jim to budeš říkat, že tak to tedy nastavíte, ano?

A pak kdyby Ti to zamítli, tak můžeš přijít sem a napsat, že jsi se snažil, ale jsou neoblomní.

Za tohle Ti nikdo hlavu neutrhne, nepropustí Tě, a kdyby měli problém, tak jim můžeš říct, že máš prozákaznický přístup a je to přece hlavní náplň Tvojí práce pro Inno, než to všechno vzdát hned dopředu. Ne není ne… až po třetím ne. To je marketingová poučka, kterou jsem si já právě teď nevymyslel. Vezmi si v obchodech, na ulici ve stánku, dokonce i po telefonu, když Ti někdo něco nabízí, že to mnozí zkouší a nevzdají to hned, když řekneš že nemáš zájem a Ty tu ani nechceš po nikom peníze. Nic víc po Tobě nechci, jen abys více zabojoval. To je vše. A pak už si nebudeš muset myslet, ale vědět, jestli to pomohlo či ne.

Také jim odpovídat na ty argumenty, když Ti řeknou, že většina lidí si to nebude přát, tak jim nabídnout, jestli si myslí, že většina by byla proti, kdyby balíčky byly za poloviční cenu od počátku světa. To je proaktivní přístup. Za tohle Ti hlavu neutrhnou. A když Ti řeknou poloviční cenu ne, tak jim řekneš, ale že to by většina komunity přece brala, když by se zaštiťovali většinou atd.

Pokud by Inno záleželo na většině, pak by světy už musely být doslova přes kopírák, když tu bývaly dříve ankety, tak asi jediné, kde to bývalo zhruba půl na půl byli lučištníci, takže to by asi byla jediná věc, která by se střídala, zbytek identický. Inno by stěží mohlo spouštět svět s rychlostí 1, nota bene se 3stupňovým výzkumem.

Chci poznamenat několik věcí:
1) To, že na německé světy, kde je jen PÚ / jen PÚ SÚ / jen PÚ SÚ PR, chodí mnohokrát méně lidí, je způsobeno předvolbou světů s větším množstvím prémiových funkcí, jež jsou s nimi spouštěny ve dvojici. Kdyby byla předvolba opačná, změní se poměr hráčů ve prospěch světa s menším počtem prémiových funkcí jenom proto, že hráči primárně kliknou a zvolí to, co je jim předhozeno, a dokonce už dneska ani není možné vybrat svůj svět a registrace nových účtů je automatická na Innem vybraný svět přímo během zakládání účtu.
2) Český trh je malý, protože to tak Inno chce. Inno dávalo reklamy na FoE a TW2; opět viz výše - lidi hrají to, co se jim předhodí. Samozřejmě že Čechů je méně než Němců a jejich četných přistěhovalců, ale současný stav množství hráčů .de verze by byl českou verzí překonatelný, kdyby Inno dál nedělalo nic pro navýšení hráčů na .de a začalo se hodně angažovat ve snaze navýšit množství hráčů na .cz.
3) Balíčky surovin podle mě souvisí s dlouhodobou koncepcí; Inno tuto možnost dlouhodobě nenastavuje, tak ji pak hráči přestávají znát, a naopak neustále roste složitost celé hry přidáváním věcí jako nový systém paladina, vlajky a další prémiové funkce, domobrana, vojenské tábory (staré i nové), tajemství, ostatně i kostely a paladin nejsou věci, co by existovaly ve hře od samého začátku. No a jak roste počet možností a klesá množství hráčů, nakonec se to všechno mění na to, že se těm zbývajícím hráčům dává jen to, na co jsou zvyklí. Jestli je nastavení balíčkového systému šlechticů za současného stavu, těžko říct, problém je ale v tom, že je celý špatně ten současný stav. Kdyby na .cz byl dostatek hráčů, kdyby všichni nebyli tlačeni jen tím směrem zvyknout si na stále stejný scénář pay to win světů, kdyby nerostla složitost u věcí, kde je to naprosto zbytečné - eventy, knihy paladina nebo jak se to jmenuje, zbytečné prémiové funkce (vše kromě PÚ a diskutabilně PR), divné rychlosti světa a jednotek, klidně i ta domobrana, ale to by asi moc populární nebylo, tak zbyde hráčům čas na řešení hry jako takové a budou schopni lépe snášet variabilitu v těch tradičních nastaveních (výzkum, balíčky surovin, kostely), kde i tak by měly být ve většině světy, kde je jednoduchý výzkum a zlaté mince. Ale ten systém je momentálně nastaven úplně jinak - nedat do DK nic a vyždímat ze zbývajících hráčů maximum peněz tím, že bude co nejjednodušší a nejmonotónnější základní nastavení (protože muset myslet nad tím, na jakém světě člověk hraje a jakou strategii má použít je pro paytowinnery moc složité) a co nejsložitější systém toho, jak různě lze za PB vylepšit různé věci ve hře; proto jsou eventy stále četnější a všechny novinky ve hře obsahují možnost použít na ně PB.
Předevčírem co se stalo, pro mě překonalo další metu absurdity. Dva hráči co do hry dávají PB na urychlení, mají tedy celkem velké účty, oba mají PÚ, na oba byly vyslány útoky (na jednoho stroje, na druhého šlechta, ale to není podstatné), oba v době vyslání útoků na ně byli online. Ani jeden z nich nebyl schopen určit, zdali jdou stroje či šlechta s PÚ, přitom dnes už to ani člověk nemusí určovat ručně z nabídky, ale do útoku se to vepíše automaticky, když na to člověk klikne. Jestli tohle je budoucnost komunity Inno, tak pak ať tedy pokračuje ve svém plánu nastavování světů. Tohle se stalo předevčírem, tohle může také použít Kozmicz k argumentaci proč nastavovat pestřejší nastavení světů. A přitom tantalena má pravdu, že naopak co se týká různých pay to win blbostí, tak jich je tolik, že si myslím, že sotva takoví hráči, kteří nejsou schopni rozeznat stroj od šlechty, že jsou schopní udělat vše pro obranu, tzn. ne si poslat podporu, ale nasadit vlajku, nasadit bonusové položky z inventáře na obranu, ať posilnění jednotek, tak rychlejší podpora, kmenový bonus, knihy pro paladina… a nevím, jestli něco. Silně pochybuji, že takoví hráči na něco nezapomenou. Vždyť se to nedávno prokázalo, jak ten hráč se dotazoval na maximální možnou produkci, ani DK Tým to nevěděl. Takže tu máme spoustu bonusů, ve kterých snad ani nikdo nemá přehled, natož paytowinneři a přínos těchto bonusů kolikrát není velký, ale klasickou herní kreativitu utlumuje Inno.
 

Kozmicz

Administrátor
Člen týmu
Administrátor
Počet poděkování
2.029
Rasty, nemyslím si, že by to Shedd v tomto případě myslel nějak zle. Každý má samozřejmě nějakou představu, kam by se hra měla vyvíjet, ale pravdou je, že do některých strategických rozhodnutích nevidí ani hráči, ani dokonce třeba já. Tak jak tomu je třeba u reklamy. Samozřejmě, že by reklamy na hru zvedli počet hráčů, ale otázkou je, jako moc by se investice do reklam hře vrátila. A právě k těmto účelům slouží marketingová a jiná další oddělení, takže já nechci Inno nějak hanit. Plní své strategické plány a evidentně se jim to daří, protože jako firma celosvětově rostou.
 

Kozmicz

Administrátor
Člen týmu
Administrátor
Počet poděkování
2.029
Sry za double post...

Shedde, dělám vysoko postaveného šéfe ve firmě, kde dělám spoustu velkých a strategických rozhodnutích, které mohou mít obrovský vliv na několika miliónový business a vím, jak je důležité mít strategický plán. A pokud někdo přichází s nápady, které jsou mimo můj strategický plán, tak ano, vyslechnu si je, ale pokud do mého plánu nebudou zapadat nebo mne nepřesvědčí můj plán změnit, tak takové nápady zamítnu. A to je trochu podobná situace. Od InnoGames mám jasné instrukce jaké světy spouštět, co můžeme a co nemůžeme mít a to jsou věci, přes které nejede vlak. Jasně, já moc dobře vím, že nové koště mete nejlépe a proto když se na Inno vymění nadřízený, tak některé zavrhnuté nápady znovu předhodím, ale zatím odcházím s nepořízenou. :)

Svět bez PB jednou za čas navrhnu. Ne proto, že si myslím, že by takový svět byl ve skutečnosti pro hráče "boží", ale spíše proto, aby si to hráči vyzkoušeli a mohlo to být pro ně zpestření, když si to často tak přejí.
 

DeletedUser4673

Guest
sice škoda té rychlosti, alespoň nebude třeba u toho sedět tak často. A jak tam nebude věž, tak je to lákavé. Uvidíme se tam. :D
 
Nahoru