• Psst! Ano, Ty! Ještě nejsi zaregistrovaný na našem herním fóru? Přicházíš tak o možnost zapojit se do diskuzí a navíc si tu můžeš zkrátit čekání například při výstavbě nové budovy či jednotek. Zaregistruj se ještě dnes pomocí následujícího odkazu:

    » Vytvořit účet na fóru

Možnost volby "cena budovy : rychlost stavby"

DeletedUser41724

Guest
Připadá mně škoda, že je rychlost výstavby budov limitována dvěma nezávislými faktory - délkou výstavby a potřebnými surovinami. Často se stane, že jeden z těch faktorů je irelevantní (buď mám málo surovin a doba výstavby mne nelimituje, nebo jich mám hodně, ale výstavbu stejně neurychlím, i když bych za to moc rád zaplatil).

Proto mně připadá, že by hra dávala hráčům zajímavé dilema (a nutnost plánovat), kdyby obrazovka "zvyš úroveň budovy" (tj. ovládací panel hlavní budovy) obsahovala rádiová tlačítka "rychlost stavby: x5 x2 x1 1/2 1/5". Přičemž dvakrát pomalejší výstavba znamená dvakrát i dvakrát menší cenu a naopak. Hráč by tam mohl naťukat i libovolné jiné číslo.

A kdyby se to osvědčilo u budov, pak by to šlo i u výzkumu a u verbování jednotek. A pokud teď výzkum zabírá např. jen 5% času, pak by se jeho doba mohla zdvacetinásobit, aby hráč neměl výzkum díky novému pravidlu prakticky zadarmo - hráč by tedy mohl zkoumat dvacetinásobnou dobu za současnou cenu, desetinásobnou dobu za dvojnásobnou cenu atd. (A analogicky stavba budov by mohla být 2-3x pomalejší, aby hra byla ve výsledku stejně obtížná a stejně rychlá, jako je nyní.)

Ještě bych chtěl poznamenat, že je sice jedno, zda cena je nepřímo úměrná rychlosti, odmocnině rychlosti nebo druhé mocnině rychlosti - tj. myslím, že by dobře fungovat systém "dvakrát rychlejší stavba vyjde čtyřikrát dráž, dvakrát pomalejší čtyřikrát levněji" i "čtyřikrát rychlejší stavba vyjde dvakrát dráž, čtyřikrát pomalejší vyjde dvakrát levněji", ale už hůře by fungoval systém "dvakrát rychlejší stavba vyjde čtyřikrát dráž, čtyřikrát pomalejší vyjde dvakrát levněji", protože ten vlastně trestá odchylku od standardu, takže většinou bude nejvýhodnější se přidržet standardní ceny a rychlosti.

Naopak kterýkoli z těch tří systémů, které navrhuji, má tu vlastnost, že většinou je výhodné se odchýlit jedním či druhým směrem. Takže nováčci si té volby nebudou všímat a nechají tam jedničku, ale kdo rád věci promýšlí, dostane bohatší možnost plánovat. Představte si třeba, kdyby takové tlačítko bylo u stavění budov ve hře Warcraft, Civilizace apod., oč bohatší by ty hry byly a oč větší nutnost plánovat by člověk měl.

Reflame (Pán ze Stříbrného Hradu)
 

Kozmicz

Zasloužilý veterán
VIP
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
2.305
Na jednu stranu to není špatný nápad, ale je to zbytečně složité. Hráči by museli zbytečně moc přemýšlet, jaká varianta je pro ně v jakou chvíli výhodnějši, což mi ale přijde zbytečně zdržující.
 
Nahoru