Co vím, tak jestli to neopravili, vždycky v inneru - to je ten střední kruh vesnic, co se zaplňuje během předregistrace - je barbarek stejně jako ve zbytku mapy, ale hustota hráčů daleko větší. Takže je lepší počkat na spuštění světa jako takové a tam se co nejrychleji zaregistrovat.
Na úplném začátku se vyplatí spolupracovat s tím tutoriálovým systémem úkolů. Dá to nějaké vojsko na farmení
Vyplatí se v simulátoru vyzkoušet si, jak velké rabovací vojsko můžeš posílat, aby bylo co nejmenší a zároveň nehrozilo, že ti umře. Jak hra postupuje dál, sám si všimneš nějakých větších vesnic a tam už samozřejmě s nulovými hradbami počítat nemůžeš. Všímej si růstu vesnic po 6 bodech (= postaví se v nich doly).
To farmení je nejdůležitější na začátku - první den, pak je pár dní ve všech vsích pusto, tak je lepší věnovat se spíš výstavbě dolů a pak třeba den, dva před koncem začátečnické ochrany zase začít stavět vojsko. A od té doby by asi neměl být den, kdy bys nepostavil ani vojáka
Protože musíš začít farmit co nejširší okolí a postupně lidí, co rabují, bude ubývat, takže bude víc co nosit. Důležité je neprospat to, když končí začátečnická ochrana u hráčů o 26-80 bodech. Takoví hráči jsou evidentně bez vojska a tedy nabízí suroviny beze ztrát. Většinou brzy zbarbaří.
Co se týče kmenové politiky, doporučuji vybírat kmeny, které mají pokud možno několik zástupců v TOP 100. Do kmene vstupovat asi ještě během začátečnické ochrany, když je třeba 5 nebo 7denní, ale asi ne v prvních třech dnech existence světa - to ti toho o kvalitě kmene ještě moc neřekne. Je dobré sledovat mapu a nějak se pokoušet zneškodňovat velké hrozby. Tzn. když jsi v celém okolí ze svého kmene úplně sám, nemá cenu v něm zůstávat. Když je blízko tebe hráč, co má 2x tolik bodů, buď se nějak domluvit na spolupráci s ním - to bývá ta lepší varianta - nebo s okolím o obraně proti němu. Ta nakonec stejně nezabere, protože pay to win je pay to win a s tím neudělá nic nikdo, ale může oddálit nebo přerušit snahy o útok na tebe, některé spojence nebo tvůj kmen. Každopádně být třeba 3 políčka od takového hráče je prostě smůla a to se dá vyřešit leda zabetonováním, ale to musí být provedeno již velmi brzy, protože čím bližší okolí, tím rychleji si to ten člověk vyčistí.
Jinak obecně jak hrát v té předdobývací a dobývací fázi - určitě platí, že čím útočnější hra, tím lepší. Takže stavět pouze obranné jednotky určitě ne, stavět deff + LK a časem přidat nějaké sekerníky, beranidla a katapulty se normálně dá a stavět offku + minimum obrany je vůbec nejlepší. Ale musíš si dávat pozor na 2 věci: Když je někde v blízkosti - do 15 polí - paytowinař, kterému se váš kmen nemůže reálně postavit, tak je asi lepší dát dost do obrany a čistou offku nestavět. A druhý problém je, když se sám staneš tím extrémně dominantním hráčem ve svém okolí - že si tu dominanci musíš udržovat a hlídat si neposlušné farmy
Hodí se v takovém případě postavit ke své offce i nějakou drobnou obranu (ta může zaujímat třeba 20 % vojska) a mít blízko sebe v kmeni nějaké lidi, co staví víc obrany než ty a mají i nějaký útok. Tím si zajistíš případnou pomoc v době napadení a během zabírání okolí to ve 2-4 lidech stačíte pobrat všechno dřív, než se k vám nastěhuje konkurence.
Jinak určitě je dobrá spolupráce se soukmenovci a spojenci i třeba díky tomu, že když někdo skončí, předá ti vesnice, což urychlí tvůj růst. Je to lepší, než když někoho necháte se od ostatních úplně izolovat, pak skončí, zbarbaří a za obrovských ztrát při probíjení jeho obrany půlku vesnic dobudete vy a půlku nepřítel.
Ještě asi jedno důležité upozornění - pomoc na farmy se sporadickou aktivitou. Takoví ti lidé se 300-2000 body, co se jednou, dvakrát za týden přihlásí, zadají stavbu 2 budov a nějakého vojska a zas odejdou. Je dobré tu jejich bodovou aktivitu sledovat a nebrat to tak, jako že v jejich vesnicích nikdy žádné vojsko nebude, a můžeš to farmit kopiníky.