• Psst! Ano, Ty! Ještě nejsi zaregistrovaný na našem herním fóru? Přicházíš tak o možnost zapojit se do diskuzí a navíc si tu můžeš zkrátit čekání například při výstavbě nové budovy či jednotek. Zaregistruj se ještě dnes pomocí následujícího odkazu:

    » Vytvořit účet na fóru

Obrana

tantalena

Pokročilý uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
132
Chce to více umět používat pomůcky... :)
http://cs32.twplus.org/calculator/recruit/

EDIT: Dal jsem pro příklad svět s rychlostí 1, aby to šlo dobře dělit...

EDIT2:
Ke složení obrany...
Katapulty se dávají do obrany:
a) Ve chvíli, kdy je nutné použít cokoli, jen aby se zastavilo nepřítele, který ničí obranné vojsko -> začne se rekrutovat katapulty v dílně jako pomocnou sílu. Po dorekrutování jednotek se katapulty vybijí na vlastních vesnicích ( případně použijí k fake útokům nebo jinak spotřebují ) a nahradí silnější obrannými jednotkami.
b) Na světech s vylepšenými předměty paladina. Když se prostě počítá s tím, že v případě nebezpečí se bude paladin přesouvat v ohnisku bojů mezi vesnicemi, tak aby posílil co nejvíc obranu, bude mít Aletheiany výstražné ohně a spolu s katapulty to obraně hodně pomůže, takže vlastně katapulty potom mohou být i v běžném složení obrany.
Šermíř je pomocí TK a lučištníků nahraditelný, ale naráží to na 2 problémy:
1) V typické obraně začne mít obránce brzy bordel. Protože jsou TK rychlé a dost univerzální, použije je častěji než ostatní jednotky k podporám -> TK často hynou, jejich obnova je pomalá a některé TK zůstávají dál ve vesnicích, které kdysi bylo potřeba bránit -> obrana, se kterou lze přímo hýbat, ztrácí efektivitu proti útočícím sekerníkům, lučištníkům na koni ( kopiníci a lučištníci jsou proti nim slabí ) katapultům, beranidlům, případně šermířům.
2) TK nejsou tak účinné jako šermíř. Není to vyloženě o moc, ale i malá slabost se může projevit.
Když jsme u toho, znal jsem člověka, který stavěl do obrany jenom těžké kavalérie. Byl docela úspěšný, ale nemyslím, že by někdy byl pod hodně silnými útoky. Ale i to je důkaz, že těch strategií je hodně. Já na běžných světech byl zvyklý mít to prostě míchané... Třeba přibližně:
Procento obranných vesnic / Vojsko ( když v něm nebyli špehové )
5 % / 10.000 kopiníků + 10.000 šermířů
20 % / 6.000 kopiníků + 6.000 šermířů + 8.000 lučištníků
30 % / 6.000 kopiníků + 3.000 šermířů + 5.000 lučištníků + 1.000 TK
20 % / 8.000 kopiníků + 3.000 šermířů + 1.500 TK
20 % / 7.000 kopiníků + 2.000 šermířů + 1.300 TK + 400 katapultů
5 % / 2500 katapultů
 
Naposledy upraveno:

DeletedUser38622

Guest
Omlouvám se, smazal jsem příspěvek protože rychlosti už znám - zbývá dotaz na složení obrany bez šermířů - přemýšlěl jste o tom, zkoušel to někdo... Případně jak namixovat další jednotky aby to bránilo dobře i proti sekerám (Tk a Luky by to měly zvládnout, jde mi spíše o ten poměr :)
 

DeletedUser38622

Guest
[SPOIL]
Chce to více umět používat pomůcky... :)
http://cs32.twplus.org/calculator/recruit/

EDIT: Dal jsem pro příklad svět s rychlostí 1, aby to šlo dobře dělit...

EDIT2:
Ke složení obrany...
Katapulty se dávají do obrany:
a) Ve chvíli, kdy je nutné použít cokoli, jen aby se zastavilo nepřítele, který ničí obranné vojsko -> začne se rekrutovat katapulty v dílně jako pomocnou sílu. Po dorekrutování jednotek se katapulty vybijí na vlastních vesnicích ( případně použijí k fake útokům nebo jinak spotřebují ) a nahradí silnější obrannými jednotkami.
b) Na světech s vylepšenými předměty paladina. Když se prostě počítá s tím, že v případě nebezpečí se bude paladin přesouvat v ohnisku bojů mezi vesnicemi, tak aby posílil co nejvíc obranu, bude mít Aletheiany výstražné ohně a spolu s katapulty to obraně hodně pomůže, takže vlastně katapulty potom mohou být i v běžném složení obrany.
Šermíř je pomocí TK a lučištníků nahraditelný, ale naráží to na 2 problémy:
1) V typické obraně začne mít obránce brzy bordel. Protože jsou TK rychlé a dost univerzální, použije je častěji než ostatní jednotky k podporám -> TK často hynou, jejich obnova je pomalá a některé TK zůstávají dál ve vesnicích, které kdysi bylo potřeba bránit -> obrana, se kterou lze přímo hýbat, ztrácí efektivitu proti útočícím sekerníkům, lučištníkům na koni ( kopiníci a lučištníci jsou proti nim slabí ) katapultům, beranidlům, případně šermířům.
2) TK nejsou tak účinné jako šermíř. Není to vyloženě o moc, ale i malá slabost se může projevit.
Když jsme u toho, znal jsem člověka, který stavěl do obrany jenom těžké kavalérie. Byl docela úspěšný, ale nemyslím, že by někdy byl pod hodně silnými útoky. Ale i to je důkaz, že těch strategií je hodně. Já na běžných světech byl zvyklý mít to prostě míchané... Třeba přibližně:
Procento obranných vesnic / Vojsko ( když v něm nebyli špehové )
5 % / 10.000 kopiníků + 10.000 šermířů
20 % / 6.000 kopiníků + 6.000 šermířů + 8.000 lučištníků
30 % / 6.000 kopiníků + 3.000 šermířů + 5.000 lučištníků + 1.000 TK
20 % / 8.000 kopiníků + 3.000 šermířů + 1.500 TK
20 % / 7.000 kopiníků + 2.000 šermířů + 1.300 TK + 400 katapultů
5 % / 2500 katapultů
[/SPOIL]

Díky :)

Námět k diskusi: obrana třeba s 1000 šermířů - tak že by v případě nepřítomnosti TK bránili proti sekerám...

TK nejsou nejsilnější jednotka, ale jejich síla je značná, proto si myslim že je dobré nějaké mit kvůli rychlosti rekrutace obrany... :)

PS: Ta pomůcka se o nějakou tu vteřinku neshoduje s tím, co mám napsané ve svých stavbách... :-D je to samosebou zanedbatelné, ale je to tak :-D
 
Naposledy upraveno moderátorem:
Nahoru