• Psst! Ano, Ty! Ještě nejsi zaregistrovaný na našem herním fóru? Přicházíš tak o možnost zapojit se do diskuzí a navíc si tu můžeš zkrátit čekání například při výstavbě nové budovy či jednotek. Zaregistruj se ještě dnes pomocí následujícího odkazu:

    » Vytvořit účet na fóru

Školství, emancipace, výchova dětí ...

Stav
Uzavřeno pro další odpovědi.

DeletedUser

Guest
Teď mi zas připadá,že vše doma děláš Ty....já už Ti vážně nerozumím :)
A mimochodem já mám syny naučené docela dobře,dokáží se skoro ve všem postarat o sebe sami ,ještě je musím naučit žehlit :D....myslím,že se jim to bude v životě hodit,nedržet se máminy sukně :D
 

DeletedUser

Guest
Teď mi zas připadá,že vše doma děláš Ty....já už Ti vážně nerozumím :)

No,mne sa zas vidi,že začinaš pisať teda dosť od veci,z ktorej vety z predošleho prispevku maš pocit,že pišem,že doma všetko robim ja?
Bola to veta,kde som pisal že som 2 tyždne pral veci? Alebo to bola veta,kde som napisal,že deti vedia davať do umyvačky taniere aj sami ?

Alebo Tvoj predošli prispevok Tak teď jsi ze sebe udělal super muže .

Super muža? Všetko čo som napisal je že chodim do prace,nakupujem,chodim po deti do školy a niekedy navarim,to je tak veľa,že to zo mňa robi super muža,aj keď otvorene napišem,že sa toho veľa nenadriem a uznam že manželka/ženy/ ma toho viac na hlave?
Fenixi Tvoje prispevky začinaju byť dosť od veci a reakcie na prispevky uplne mimo toho čo pišem,takže moja reakcia na tuto temu je tymto uzatvorena,to už nie je Tvoj pohlad na dane tema,už tak troška utočiš na mna a to sa mi vobec nepači :hi.
 

DeletedUser

Guest
A nejsi tak trošku vztahovačný?Pokud se Tě dotklo něco,co jsem napsala,tak se omlouvám.:)
Hezký zbytek večera
 

DeletedUser30368

Guest
Nechcete se vrátit ke školství atd.? :)

Můj osobní názor je, že upadá hlavně morálka a respektovanost. Dříve se jelo hlavně na respekt, učitel byl něco více. V dnešní době už je nerespektujeme (Já osobně někdy také ne).

V budoucnu bych rád viděl stejný systém, ale s větší chutí studentů k těmto věcem...

Jinak jsem se učil, že dítě vychovává rodina, škola, přátelé a masmédia.
Rodina: Dnes jsou desítky rodin, kde se dítěti odehrávají všemožné věci, ale je na chararakteru dítěte, jak se s tím vším vyrovná.
Škola, kladou se nároky, které docela beru, ale přijde mi, že by se mohlo trochu přitvrdit. Vím ze svého okolí, že plno žáků si stěžuje, jak pořád píšeme písemky a učíme se, ptají se proč nejsme jako v USA, kde se tuším vybírají 4 předměty, které se studují (Nevím, jak přesně to je, kamarád je na nějaké škole, kde si vybral tenis, vaření, AJ a chemii myslím)
Poté podle mě ztratí všeobecný přehled, který by měl být velmi důležitý. (Osobně jsem spíše na logické uvažování)

Přátelé o tom by se dalo napsat tisíce stránek.

Masmédia mám na ně svůj názor, ale konspirační teorie sem nepatří :)
 

DeletedUser

Guest
Omlouvám se, že jsem pár stránek vynechal k přečtení. Poslední dobou mám celkem fofr ...

Respekt je něco, co se v poslední době hodně diskutuje nejne ve školstvi. Já se tě ptám, může se respekt "vynutit" i jinak než autoritářsky?
Osobně znám mnoho učitelů, kteří se nesnažili dávat najevo svou nadřazenost a přísnost, ale naopak dávali najevo, že člověk s nimi může diskutovat o učivu, jak a proč ...
Nebáli se vyúku proložit zábavnými prvky a občas odpustili i písemku, když přišlo něco na oplátku ze studentstva. To se mi naopak líbí, že do budoucna se upouští od mentorství a přechází se k mnou uvedenému modelu ...
 

DeletedUser30368

Guest
Ano, v tom máš pravdu a plně souhlasím (Vynutit by se neměl, měl by být přirozený), osobně bych rád uvítal spíše názorné věci, než jen výuku, zábavné prvky mám na učení nejraději.
 

DeletedUser

Guest
[h=1]80% žiakov v New York city nevie čítať a písať[/h]
[SPOIL] 2013-03-11 (17:37) | Amerika

Negramotnosť v New York city je na vzostupe: takmer 80 percent absolventov stredných škôl nemá základné vedomosti ako sú čítanie, písanie a matematika. Kritici poukázali na to, že len 13 percent absolventov škôl spomedzi afro-Američanov a Latino v New Yorku dosiahnu vedomosti potrebné pre vysoké školy a 80-tim percentám všetkých absolventov chýbajú tieto vedomosti celkovo. (Čo dnes nestačí ani ako kvalifikácia pre armádu)


Primátor New Yorku, Michael Bloomberg, sa necháva počuť o veľkých investíciách mesta v oblasti vzdelávania. Zdá sa, že multi-miliárdové nvestície urobili málo na pomoc dospievajúcim v meste.

"Bloomberg bude spomínaný ako starosta, ktorý ma na svedomí zlyhanie školstva, a jeho záverečná reč ignorovala realitu. Poškodil naše komunity a rodiny, a nemôžeme sa dočkať nového starostu,“ povedala Zakiyah Ansari pre New York Daily News.

Počet študentov, ktorí neovládajú základné čítanie, písanie a matematiku je najvyšším v posledných rokoch. Úradník z City University povedal na tlačovej konferencii, že 79.3 percentám absolventov, alebo 10.700 študentom, ktorí prišli v minulom roku na test dostať sa na Community College sa to nepodarilo a museli sa naučiť základné vedomosti, ktoré by mali byť vyučované na strednej škole. To je prudký nárast z 71,4 percent tých, ktorým tieto vedomosti chýbali v roku 2007.

S takým vysokým počtom nevzdelaných študentov začala City University program na pomoc dostať sa na vysokú školu (college). Ale študenti, ktorí sú nútení vysoliť 1000 dolárov, alebo viac, na predmety, ktoré nemajú žiadny vysokoškolský kredit sú sklamaní z toho, že ich stredné školy nepripravili pre vysoké školy. ( To je zámerom establišmentu žmýkať z ľudí peniaze na každom kroku.)

"Základné vedomosti, ktoré dostávam teraz, by sa mali naučiť na strednej škole," povedala Feona Wilson, absolventka strednej školy z Brooklynu, pre New York Post: "Je to viac peňazí z môjho vrecka."

Napriek úsiliu zákonodarcov zlepšiť stredoškolské vzdelanie, USA stále zaostáva v porovnaní s ostatnými vyspelými krajinami. V roku 2012 sa Spojené štáty umiestnili 17-ste medzi rozvinutými krajinami. Fínsko a Južná Kórea tromfli 40 krajín. Ale keď príde na matematiku, Američania sú v dolnej polovici, keď sú Americkí študenti 25. v poradí.

Odborníci varujú, že americkí študenti priemernej až nízkej výkonnosti by mohli ohroziť budúcnosť hospodárského rastu krajiny. A 80 percent absolventov nepripravených pre vysoké školy sa zdá byť ako neefektívne použitie prostriedkov do vzdelávania.

Najväčšiu chybu vidím v tom, že v USA nie sú odborné, ani remeselnícke, školy a všetkých študentov tlačia na stredné školy, čím dávajú dohromady zlých študentov zo základných škôl s dobrými. Tí zlí, samozrejme, prevezmú kontrolu. Výsledkom je potom to, že mladý človek v 18-tich rokoch života nemá v rukách nič pre budúci život, dokonca ani základné vedomosti ako je čítanie, písanie, matematika. Ak chce opravovať autá, byť elektrikárom, vodoinštalatérom musí platiť za školy. Zdravotnícke, pedagogické, strojnícke, elektrotechnicke, stavebné stredné školy a špecializované učilištia pripravovali a pripravujú ľudí do života. Môžu sa prísť učiť vzdelávací systému na Slovensko, ktorý ale vďaka americkému vplyvu stratil na lesku.

Problém zo vzdelaním majú aj v Británii, keď Nigel Farage navrhuje zlepšenie gramatiky na školách. Angličtina, ako Vulgar Latin- pouličná angličtina vytvorená otrokmi, žoldniermi, kupcami atď, je extrémne jednoduchým, až primitívnym jazykom. Je najmladším z indo-európskych jazykov keď má 50% z normanskej francúzštiny čo dostali v 12. storočí. Angličtina nevivinula úplnú abecedu, napríklad v knihe pre deti je pod písmenom „S“ slovo a obrázok žraloka SHARK- šark. Jediným problémom s učením sa angličtiny je to, že nemá fonetické pravidlá a každá samohláska môže byť vyslovovaná ako iná samohláska. „U“ môže byť JU, A, O, U. „A“ môže byť A, EJ,U, I. To vedie k tomu, že angličtina sa nedá čítať podľa písmen, ale je potrebné sa naučiť pomaly každé slovo osobitne, čo je krokom späť.
Slovák, ktorý vie čítať, prečita nemecky alebo španielsky tak, že tomu španiel alebo nemec bude rozumieť aj keď Slovák tomu rozumieť nebude. To je čitanie podľa písmen. Toto američan nedokáže v žiadnom prípade, až na málo z tých čo sa učili cudzí jazyk.
Oveľa praktickejšími spomedzi Vulgar Latin sú taliančina či španielština. Majú jednoduchosť angličtiny, a keďže tie majú pravidlo podobné ako slovanské jazyky- píš ako počuješ- pre svet by bolo jednoduchšie ak by sa španielština použivala namiesto angličtiny.


V USA majú jeden kardinálny problém v matemiatike: merné jednotky. Merné jednotky používané v USA sú navzájom nekompatibilné, dokonca ani menšia s vyššou v tých istých mierach sú nekompatibilné a sú nekompatibilné s kalkulačkou ktorá je v desiatkovej sústave. Vďaka tomu Američania nedokážu v hlave prekalkulovať bežné jednoduché veci denného života.
[/SPOIL]



 

DeletedUser36491

Guest
Tak to doslova koukám, 80% :shock:shock
Jak je tohle možné?
 

DeletedUser

Guest
Pajclin: Co dodat Skandinávské státy to prostě vedou a když přihlédneme k ukazateli HDI, kde to také společně s Islandem vedou, chce se mi stěhovat :)

Co se týče školství(hlavně VŠ), zkrátím to:

Zrušit neperspektivní obory, ve kterých studenti promarní pět let života pro nic, protože uplatnění v daném oboru získá pouze pár z nich.
Dále bych spíše pro absolventy základních škol nějak zatraktivnil učební obory. Dnes už každý má maturitu jako samozřejmost a vysokou taky nakonec nějak doklepe každý kdo má o to zájem (o kvalitě a oborech v některých případech se raději nezmiňuji). Dělat se jim nechce, každý chce být manažer, přitom mnoho z nich je zručných a jako poctivý řemeslník by jim lidé ruce utrhali.
Přijímací kritéria i obtížnost studia bych ztížil. S předchozím bodem by se to krásně doplňovalo. Je mi někdy zle, když vidím jak se lidé od nás snaží a hned vedle vidím vysmáté lidi z jiných oborů, co do té školy skoro nechodí, zápočty dělají na popáté a vždy to nějak prolezou s elementárními znalostmi problematiky.

Jasně že to není tak jednoduché jako popisuji a není v mých silách cokoliv měnit, jen jsem neodolal a vyjádřil svůj momentální pocit.
 
Stav
Uzavřeno pro další odpovědi.
Nahoru