Kozmiczi, to tak úplně není pravda.
Mějme příklad: V kmenové akci zabere hráč A vesnici hráče C a pošle do ní podpory. Hráč B, soukmenovec hráče A, ale vyslal na tuto vesnici před časem také útoky a ty teprve dopadnou.
Ideální scénář by byl, že nejprve dopadnou nezabírací útoky hráče B, pak dopadnou útoky hráče A včetně zabíracích (a pak by ještě měly dopadnout podpory, aby znemožnily nepříteli zabrat vesnici hned nazpět). Tak by spolupráce měla fungovat.
Ale zde: Ty podpory napřed nelze poslat. Ale to není to primární, proč to píšu. Útoky hráče B se pokud vím změní v návštěvy. Takže místo toho, aby byl kmen hráčů A a B za špatnou koordinaci útoků potrestán tím, že nikdo z kmene do té zabrané vesnice nemůže poslat podporu, protože to další útoky hráče B ještě budou čistit (a pokud tam dokonce poslal taky vlak, tak mu tam třeba 3 šlechtici zbytečně umřou), vlastně jim tu velkou chybu hra odpustí a ty útoky může hráč A ignorovat.
A je tu ještě jedna věc, kterou je potřeba zmínit a asi nikde zmíněna nebyla: Je-li znemožněno posílání podpor mimo vlastní kmen, znamená to, že vlastně fungují jen útočné aliance. Když zformuje několik kmenů (nebo hlavní kmen a jeho akademie) alianci proti jednomu, ten osamocený kmen nemá jak se bránit, protože když jsou všichni pod útoky, navzájem se nepodpoří a podpory odjinud neseženou (což je ostatně stručný smutný popis situace na vánočním .es speed turnaji 2016, kam jsem přišel já, občas Lamač a asi 12 Rumunů a všude "podpory pouze v rámci kmene", tak i kdybych býval přemluvil dostatek lam, aby mě i sebe navzájem podporovaly, díky tomuto systému to nešlo; ony ještě navíc ty kmeny byly často jen 1-2členné, což to zhoršilo ještě víc). Nevím, nakolik je pravděpodobné, že se toto stane i na normálním světě, ale pokud nějaký kmen opravdu bude nucen bojovat proti velké přesile, takové nastavení ho automaticky odsoudí k zániku, což taky není zrovna fér.