Možná to vyzní jako brečení a bylo to zmíněné tady již několikrát, ale největší problém této hry je morálka. Pak jsou samozřejmě i další věci, které by bylo potřeba řešit, ale nejsou tak zásadní, a hráči kvůli tomu nekončí s touto hrou.
A důvody proč to tak je a považuji ji za nefunkční?
Je to mechanika hry, která je ve hře od prvopočátku a víceméně s v ní nedělali žádné změny. Její cílem je, aby pomáhala v začátcích novým hráčům... A pomáhá jim? Za mě si myslím, že ne... Čím si jsem, ale jist je to, že kvůli ní plno top hráčů skončilo protože je ta hra prostě přestala bavit, když díky ní nemohou skoro na nikoho útočit.
Morálka byla dobře nastavená cca 10let zpátky, kdy ve hře nebylo přehršel všelijakých bonusů a současných lvl paladinů, který je hojně využíván v nastavních na nových světech.
A proč si myslím, že nepomáhá novým hráčům?
V 95% případů když řeším morálku tak se setkávám spíše s jejím zneužíváním (tzn. kvalitní hráč (ale malý), chce prudit velkého hráče, takže si nechá sundat body) nebo prostě rozebiráš velkého hráče pak mu klesnou body zůstane mu mezi tvýma vesnicemi třeba 10-20 vesnic a ty prostě nemůžeš obětovat 200fullek na jejich dočištění atd.)
Nepřijde mi v pořádku prorážet vesnici na 20full a to ještě za předpokladu že tam má pouze svůj deff a nepošle tam 1sd deff od jinud nebo bychom rázem museli prorážet vesnici třeba 50fulll a to ještě není jistota, že ji zabereme.
Viz. s92 prostě skoro celý průběh světa jsem tam měl morálku 100% na 5-10 co byli nepřátele a to v jednu chvíli tam byli asi jen pouze dva a to ještě na druhé straně mapy? Jaká je logika znevýhodňovat hráče, co tu hru hrají dobře? Proč se potom ten horší hráč má důvod snažit hrát lépe, když ví že by o veškerou výhodu přišel? nechápu tam na tom ten faktor té logiky....
Řešení?
A) Omezit morálku časem stejně jako poměr.
1. varianta např. po 2 měsících by byla na všechny 100%
2. varianta např. po dvou měsích ji za začí % snižovat až dosáhne po určité době 100%
B) Zavést morálku oboustrannou.
tzn. Když já mám na někoho 35% morálku tak ji bude mít i on na mě, zamezilo by se tak zneužívaní morálky při majákování atd. + hráči by této mechaniky potom už neměli důvod zneužívat.
C) Změnit současný poměr + rychlost klesání.
Současný poměr je nastavený na 1:4 tzn. jít s ním třeba na 1:8 čímž by se ovlivnila i rychlost klesání.
Jak říkám upravení této mechaniky by prospělo zejména zábavnosti hry a snížila by se míra jejího zneužívání. Jak už jsem napsal v řešeních, tak já chápu proč ta morálka je zavedena a že má sloužit pro méně zkušené hráče... ale myslím, si, že v mých řešeních na ně přihlédnuto je pouze by se zamezilo jejímu zneužívání v pozdějších fázích hry. Důvodů, proč je současné nastavení morálky špatné je mnohem více, ale nechci, aby tento příspěvek byl ještě delší.