- Počet poděkování
- 132
Cílem hry ale není, aby byla co nejpohodlnější. Hra má být hlavně férová a zábavná a pokud možno hráči, kteří si ve hře nějaké funkce platí, mají platit co nejvíc za co nejmenší výhodu, aby se hra nestala pay to win. Pomocník rabování, správce účtu, zkracování výstavby, skripty, boty a programy pomáhající vykonávat herní příkazy (dělající často totéž, jen zdarma) na speed kola nepatří, protože dávají přímé herní výhody. Výhoda z prémiového účtu je ze všech těchto funkcí nejmenší; ano, třeba na Speed of Barbars je PÚ většinou nezbytný, ale takových speedů tolik není a na ostatních ta důležitost PÚ není taková.
Se zástupy je to složitější. Měla by být (ale není - je to zakázané natrvalo) čistě věc navrhovatele daného delšího speedu (48h+), zda chce nebo nechce mít na daném speedu zástup. Pokud chce, ruku v ruce s tím musí jít krok, který vynucuje velmi přísné podmínky nočního režimu, aby nedošlo ke zneužití možnosti trvalé aktivity, zatímco další hráči hrající jednotlivě by museli chodit spát. Je možné dát i nějaký limit na zástup. Ale říkám - to, že zástupy nejsou možné, je podle mě legitimní postoj.
Já to vidím tak, že jsou nastavení, včetně toho zástupu, která jsou vhodnější pro situaci, kdy je na serveru velké množství konkurujících si hráčů. V podobné situaci my ale nejsme. Proto si myslím, že základ všeho má být v přilákání hráčů na speed server. Navrhnul jsem 5 týdnů, které můžeš vidět v sekci návrhů (https://forum.divokekmeny.cz/index.php?forums/speed-návrhy.167/); dle plánu měly už začít, ale sakaal do speed pubu nakonec psala, že prý snad budou jindy, tak já akorát doufám, že opravdu budou nastaveny co nejdřív a v celku (třeba akorát posunutě o týden nebo dva). A jsem přesvědčen, že v případě jejich nastavení se ta úroveň na speed serveru o něco zvedne jak v množství hráčů, tak časem i jejich kvalitě. Je potřeba brát to tak, že dnes je možné skoro všechno a já sám jsem svým mnohaletým navrhováním k rozmanitosti speedů značně přispěl. Jsou hráči, kteří chtějí lvl 0 a žádné barbarky, jsou hráči, kteří chtějí lvl 1 a plno barbarek, jsou hráči, kteří chtějí lvl 4, jsou hráči, kteří chtějí lvl 10 a bez barbarek nebo taky Speed of Barbars, jsou hráči, kteří chtějí Miniblesky / Bashe / mnohadenní speedy atd. atd. Nelze vždy plně uspokojit všechny a já si ani nemyslím, že trvale zvedat produkci jako na .pl, snižovat ceny mincí jako teď na .cz nebo zavádět na Blesky farm limity 50-200 jako kdysi na .ru jsou ty správné cesty, jak udělat speedy zajímavé. Pro někoho asi ano, ale nakonec vždycky všechny tyhle věci skončí jako zbytečný chaos a další zvýhodnění těch největších hráčů na daných speedech (mezi něž patříš, tak je jasné, že se ti to v něčem líbí), kteří od určitého bodu začnou zabírat všechno ještě snáz než standardně, proto bych byl v těchto věcech opatrný; neříkám nikdy nezvýšit produkci, nikdy nesnížit ceny ZM, nikdy nedat farm limit na Blesk (to jsem teda do těch 5 týdnů jako jediné z těchhle 3 věcí nedal ani jednou, ale za určitých okolností na to lze přistoupit), ale myslím, že ten základ by měla tvořit ta "klasika" - speedy s jednoduše vysvětlitelným nastavením, na body nebo off rank, od těch nejběžnějších levelů. Na těch se toho mohou hráči nejvíce naučit a zároveň tím získat nějaký stabilní bod, od něhož se lze odrazit, když najednou přijdou nějaká složitější nastavení.
Se zástupy je to složitější. Měla by být (ale není - je to zakázané natrvalo) čistě věc navrhovatele daného delšího speedu (48h+), zda chce nebo nechce mít na daném speedu zástup. Pokud chce, ruku v ruce s tím musí jít krok, který vynucuje velmi přísné podmínky nočního režimu, aby nedošlo ke zneužití možnosti trvalé aktivity, zatímco další hráči hrající jednotlivě by museli chodit spát. Je možné dát i nějaký limit na zástup. Ale říkám - to, že zástupy nejsou možné, je podle mě legitimní postoj.
Já to vidím tak, že jsou nastavení, včetně toho zástupu, která jsou vhodnější pro situaci, kdy je na serveru velké množství konkurujících si hráčů. V podobné situaci my ale nejsme. Proto si myslím, že základ všeho má být v přilákání hráčů na speed server. Navrhnul jsem 5 týdnů, které můžeš vidět v sekci návrhů (https://forum.divokekmeny.cz/index.php?forums/speed-návrhy.167/); dle plánu měly už začít, ale sakaal do speed pubu nakonec psala, že prý snad budou jindy, tak já akorát doufám, že opravdu budou nastaveny co nejdřív a v celku (třeba akorát posunutě o týden nebo dva). A jsem přesvědčen, že v případě jejich nastavení se ta úroveň na speed serveru o něco zvedne jak v množství hráčů, tak časem i jejich kvalitě. Je potřeba brát to tak, že dnes je možné skoro všechno a já sám jsem svým mnohaletým navrhováním k rozmanitosti speedů značně přispěl. Jsou hráči, kteří chtějí lvl 0 a žádné barbarky, jsou hráči, kteří chtějí lvl 1 a plno barbarek, jsou hráči, kteří chtějí lvl 4, jsou hráči, kteří chtějí lvl 10 a bez barbarek nebo taky Speed of Barbars, jsou hráči, kteří chtějí Miniblesky / Bashe / mnohadenní speedy atd. atd. Nelze vždy plně uspokojit všechny a já si ani nemyslím, že trvale zvedat produkci jako na .pl, snižovat ceny mincí jako teď na .cz nebo zavádět na Blesky farm limity 50-200 jako kdysi na .ru jsou ty správné cesty, jak udělat speedy zajímavé. Pro někoho asi ano, ale nakonec vždycky všechny tyhle věci skončí jako zbytečný chaos a další zvýhodnění těch největších hráčů na daných speedech (mezi něž patříš, tak je jasné, že se ti to v něčem líbí), kteří od určitého bodu začnou zabírat všechno ještě snáz než standardně, proto bych byl v těchto věcech opatrný; neříkám nikdy nezvýšit produkci, nikdy nesnížit ceny ZM, nikdy nedat farm limit na Blesk (to jsem teda do těch 5 týdnů jako jediné z těchhle 3 věcí nedal ani jednou, ale za určitých okolností na to lze přistoupit), ale myslím, že ten základ by měla tvořit ta "klasika" - speedy s jednoduše vysvětlitelným nastavením, na body nebo off rank, od těch nejběžnějších levelů. Na těch se toho mohou hráči nejvíce naučit a zároveň tím získat nějaký stabilní bod, od něhož se lze odrazit, když najednou přijdou nějaká složitější nastavení.