• Psst! Ano, Ty! Ještě nejsi zaregistrovaný na našem herním fóru? Přicházíš tak o možnost zapojit se do diskuzí a navíc si tu můžeš zkrátit čekání například při výstavbě nové budovy či jednotek. Zaregistruj se ještě dnes pomocí následujícího odkazu:

    » Vytvořit účet na fóru

Svět 46

Kozmicz

Zasloužilý veterán
VIP
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
2.305
Světy s rychlostí 2 mají jednu velkou výhodu a jednu velkou nevýhodu. Výhodou je to, že nalákají spoustu hráčů, ale naopak nevýhodou je, že spoustu hráčů to dost rychle na takovém světě zabalí, protože je to zkrátka rychlé a ne každý na to má čas.

Dobrým důkazem je svět 38. Spoustu hráčů před jeho spuštěním žádalo, abychom spustili svět s rychlostí 2, tak jsme jejich žádosti vyslyšeli a spustili svět s rychlostí 2. A jak to vypadá dnes? Svět má 186 herních účtů, a svět, který byl otevřen poté (S39-rychlost 1) jich má ještě 1.200. To je docela rozdíl, že?

Navíc, za zmínku stojí také to, že 2 světy, které byly spuštěny před světem 38 a to S37 a S36, tak oba mají více hráčů, než svět s rychlostí 2, po kterém tolik hráčů žádalo. Zkrátka, světy s rychlostí 2 dost jasně vystihují známé pořekadlo "Rychle nabyl, rychle pozbyl."

Tím nechci říct, že už světy s rychlostí 2 nebudeme spouštět, určitě je plánujeme, ale ne v takové míře, jak v minulosti. Snažíme se hledat alternativu, která hráče nejen přiláká, ale také udrží, což jsou např. světy s rychlostí 1,6 nebo 1,4.
 

Kozmicz

Zasloužilý veterán
VIP
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
2.305
To je příliš často, podobné světy plánujeme spouštět s delším časovým odstupem. A to z důvodu, který jsem popsal výše...
 

tantalena

Pokročilý uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
132
K hned prvnímu příspěvku...
1) Klasický výzkum = 10stupňový.
2) Nezdá se ti, že limit členů kmene 40-80 je taky furt?

Ohledně té rychlosti 2... Poslední SERVER, který se na .cz spustil s rychlostí 2, byl speed server, konkrétně Úkolový speciál, myslím, že někdy v prosinci, byla to zajímavá věc, ale asi neplánuji ji furt opakovat :D
Ale jinak.... Třeba vůbec nemáme Classic server. Kdyby ten tu byl, nebyl by problém dát rychlost 2 nebo 2,5 na 2-4 měsíce (byť samozřejmě primárně je stvořen pro rychlosti 3-5 a ty by asi byly ještě žádanější).
A běžné světy... prostě to nechápu. Kdyby se spouštěl 1 svět za 4 měsíce, tak když má mít rychlost 2 třeba jeden ze čtyř, logicky vychází, že mezi 2 takovými světy bude víc než rok propast. Ale když se spouští jeden za druhým a všechno pomalé, to nemá logiku... Je hodně faktorů, kterými se dá svět brzdit nebo naopak urychlovat. Třeba kdyby bylo 0,5 opuštěných vesnic na hráče a rychlost jejich růstu 0,010-0,020, tak já věřím tomu, že sice to zrychlí růst hráčů, ALE víc jich vydrží delší dobu, protože i lidi zabírající hodně barbarek budou víc stíhat a lidi se nebudou nudit u vybírání prázdných skladišť, protože víc větších vesnic = víc surovin. A přitom by to mohlo akorát ještě zvýšit počet hráčů s PR, protože ti současní už bez něj hrát nebudou a noví budou chtít mít surovin ještě víc a uvidí, že to funguje...
Naopak zpomalení světa je možné provést jak tím mnohastupňovým výzkumem, tak zavedením balíčkového systému šlechticů. Je ale otázka, jestli tato, dnes již u nás bohužel kuriózní, věc lidi spíš naláká zvědavostí, nebo odradí tím, že "je to něco jiného a nechtějí si na to zvyknout". Ale růst hráčů to každopádně zpomalí.
A co je třeba taky zajímavé, to jsou větší rozestavěné vesnice. Já neříkám, aby měly 1000 bodů, ale MOŽNÁ kdyby se daly na nějakém světě doly od začátku na stupeň 6-10, třeba by to hlavně nějaké nováčky neodradilo v tom smyslu, že se první dny až tak moc neděje. Myslím, že ne každému je jasné, že musí hned jet na paladina a co nejrychleji s ním vyfarmit těch pár opuštěných vesnic v rozlehlém okolí, dokud v nich najde víc než 1-3 od každé suroviny. Navíc když se člověk přihlásí o něco později na svět a všichni v okolí už tuto výhodu mají, tak právě to, že v těch vesnicích nejsou žádné doly a suroviny tam de facto nepřibývají, mu psychicky taky moc nepomůže - a on sám zatím taky žádné pořádné doly nemá.
 

Kozmicz

Zasloužilý veterán
VIP
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
2.305
Světy s rozestavěnými doly na 6-10 stupni je naprostá hloupost, protože pokud hra najde nového hráče a ten plný elánu do hry vstoupí, tak se musí ve hře něco dít, proto se první stupně staví rychle a hráč má furt co na práci. Pokud by přišel do hry za stavu, že sepne 2 budovy a musí čekat více jak hodinu na postavení dalšího dolu, asi by to zabalil ještě rychleji.

Rychlejší růst barbarských vesnic můžeme v některém z přštích světů zkusit, i když dle configurace jsou doporučené rychlosti 0,001 až 0,003.
 

tantalena

Pokročilý uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
132
S tím prvním odstavcem zásadně nesouhlasím.
Určitě, kdyby na tom světě byl paladin, by musel postavit sochu, pak i paladina, musel by postavit kasárnu a vojsko a rychle by začal farmit. Takže sice by o něco delší dobu trvaly stavby dolů (a třeba hlavní budovy a skladiště, kdyby i tyto budovy byly na vyšším levelu, ale ony se stejně musí budovat na vyšší úrovně až později, takže v tom by moc velký problém nebyl, navíc ta větší hlavní budova by pomohla rychlosti stavby ostatních budov). Právě že normálně je ten systém nastavený tak, že postavíš jako první doly, při vyšší úrovni dolů už bys tím nemusel být tolik svázaný. A jak člověk má dost surovin a má kolem sebe o něco víc barbarek, kde je taky dost surovin, rychleji se rozjede a ta hra je svižnější.
Mimochodem, kdyby dělala i tak rychlost stavby dolů lidem problém, o čemž pochybuji, i to lze zvýšit nastavením .de W4 konfigurace. Vojsko by se chovalo co do rychlosti asi trochu divně, ale hráči by měli rychle budovy :D Jak ale říkám, taková opatření mi přijdou zbytečná a ten svět by pak byl úplně šíleně rychlý... Když rád čteš dokumenty s mými návrhy, mohl bys toho využít třeba k tomu, že se informuješ, kdy tahle konfigurace na speedu je (protože občas je) a přijdeš si to zahrát :D USDS a přitom oficiálně rychlost 400 :D Zajímavá věc :)

Pro nezasvěcené hráče, jež čtou toto téma, bych se ještě zmínil ohledně druhého odstavce:
Vím, že doporučené je 0,001-0,003.
Dřív občas 0,001 bylo, dneska už se to moc nevidí a je 0,002 nebo 0,003 (tyto rychlosti růstu opuštěných vesnic jsou absolutní, tedy se NENÁSOBÍ s rychlostí světa)
U speedů je nastaveno většinou 0,5.
Na S16 bylo nastaveno 0,25 -> barbarky rostly rychleji než hráči :D
(tato data jsou věřejně dostupná, komentáře k tomu lze nalézt na Wiki)
 
Nahoru