DeletedUser
Guest
Co si o této novince myslím? Je to jen další kolečko salámu v salámové metodě zavádění pojmu PB do všeho, kam to je myslitelné a nemyslitelné. Chápu tendence vývojářů a firmy INNO, ale obecně tento postup spíše kritizuji.
Divoké kmeny jsou (nebo alespoň donedávna byly) hrou, která má velmi dobře vyladěnou hratelnost. To zahrnuje nejednoznačnost určité strategie (žádná není jasně nejlepší), spoustu variant hry, taktik a způsobů, což činí hru zajímavou. Nicméně poslední dobou jdou změny příliš rychle, což se na hratelnosti projevuje dost negativně.
Poslední legrácka - zimní událost a obchodování/tombola s ocelí toto potvrzuje. Když to bylo, zakázal jsem v kmenu veškeré interakce s ocelovou cháskou. Kmen je v začátcích a jakákoliv neefektivita jej hodně ovlivní. Útoky na tábory jsou nesmyslně neúčelné, ztráty jsou mnohem větší, než užitek. To platí i o kšeftování s táborníky, jelikož získaná ocel má mizivou hodnotu. Co za ni získáme? Zvýšenou produkci surovin na pár hodin. Kdo ví, jestli to vůbec zaplatí tu srandu. Pravděpodobně z toho vyjdu vždy se ztrátou. A největší nesmysl je investovat PB do ocele. Když si koupím zvýšenou produkci surovin za PB, mám to na týden za 120 PB. To není úplně levné, ale je to ještě dost efektivní oproti koupi oceli a losování cen v tombole. Vývojáři chtěli udělat něco pro pobavení, ale absolutně nedotáhli to, jak to celé ovlivní fungující herní systém a zda to bude pro hráče zajímavé i z herního hlediska, nejen jako pěkný obrázek.
Obchodování suroviny za PB a opačně: Je to jen další krůček, uvedení PB do další oblasti. Už nyní lze za PB v tržišti měnit suroviny. Jmenuje se to "Obchod s tvými vesnicemi", což je trochu zavádějící název, ale to je jedno. Podstatné je, že to není moc využitelná věc, pouze pro případ nouze, kdy "fakt potřebuju tu hlínu za železo na tu šlechtu a nikdo to zrovna nenabízí a těch 10 PB není zas tak moc". Ale i za takové drobnosti se dá utrácet. Osobně považuji za nešťastné, že lze řešit nevýhodnou herní situaci investicí premiových bodů. To trochu kazí hratelnost.
Pokud se kdekoliv zabývám jakýmkoliv obchodováním, musím se zabývat i kurzy, nabídkou a poptávkou. Něčí zkušenosti z anglického světa dokazují, že většinou lidi budou prahnout po PB a nabízet suroviny. Tento obchod buď zanikne na úbytě, protože nikdo jim ty PB nebude chtít dávat, nebo bude takových šílenců tak málo, že se to prostě zastaví. Považuji to za použitelné pouze v začátku hry, kdy největší závisláci cvaknou PB a budou kupovat suroviny. To jim pomůže trochu výš, ale snad ne tak moc, aby to něco znamenalo. Později je už surovin tolik, že to nikdo nebude chtít.
Vždy je potřeba myslet na celou hru. Paladin je fajn postavička, ale v momentě, kdy mám 1000+ vesnic, tak je k ničemu. Vícestupňový výzkum je fajn zpestření hry, ale zase, když mám 1000+ vesnic, tak je to neskutečně otravná věc. Člověk pak nestíhá vesnice ani řadit do skupin a pojmenovávat, jak je furt zabírá (i kdyby jenom od svých odpadajících spoluhráčů), natož v každé přezkoumat všechno po svým. U spousty věcí se myslí jen na počáteční epochu světa (asi protože ji hraje nejvíc lidí), ale už nikoho nezajímá, jak se to projeví později. Když tu byla diskuze o zrychlené těžbě za PB, každej tu měl plno argumentů, že schopný farmář si to vyfarmí taky, tak to nikoho neovlivní. NIKDO SI ALE NEPOLOŽIL OTÁZKU, jak se to projeví na POČTU VYRAŽENÝCH MINCÍ mnohamegového obra za půl roku!!
MYSLÍM, ŽE BY INNO MĚLO BRÁT OHLED NA VŠECHNY ETAPY HRY, PŘI ZAVÁDĚNÍ JAKÝCHKOLIV ZMĚN MÍT SPOČÍTANÉ, JAK SE TO PROJEVÍ A CO TO BUDE ZNAMENAT. A to se týká i této novinky. Podle mě nebude mít moc vliv na hru, jde jen o další kolečko salámu a jako takové to předběžně hodnotím jako ŠPATNÉ.
Divoké kmeny jsou (nebo alespoň donedávna byly) hrou, která má velmi dobře vyladěnou hratelnost. To zahrnuje nejednoznačnost určité strategie (žádná není jasně nejlepší), spoustu variant hry, taktik a způsobů, což činí hru zajímavou. Nicméně poslední dobou jdou změny příliš rychle, což se na hratelnosti projevuje dost negativně.
Poslední legrácka - zimní událost a obchodování/tombola s ocelí toto potvrzuje. Když to bylo, zakázal jsem v kmenu veškeré interakce s ocelovou cháskou. Kmen je v začátcích a jakákoliv neefektivita jej hodně ovlivní. Útoky na tábory jsou nesmyslně neúčelné, ztráty jsou mnohem větší, než užitek. To platí i o kšeftování s táborníky, jelikož získaná ocel má mizivou hodnotu. Co za ni získáme? Zvýšenou produkci surovin na pár hodin. Kdo ví, jestli to vůbec zaplatí tu srandu. Pravděpodobně z toho vyjdu vždy se ztrátou. A největší nesmysl je investovat PB do ocele. Když si koupím zvýšenou produkci surovin za PB, mám to na týden za 120 PB. To není úplně levné, ale je to ještě dost efektivní oproti koupi oceli a losování cen v tombole. Vývojáři chtěli udělat něco pro pobavení, ale absolutně nedotáhli to, jak to celé ovlivní fungující herní systém a zda to bude pro hráče zajímavé i z herního hlediska, nejen jako pěkný obrázek.
Obchodování suroviny za PB a opačně: Je to jen další krůček, uvedení PB do další oblasti. Už nyní lze za PB v tržišti měnit suroviny. Jmenuje se to "Obchod s tvými vesnicemi", což je trochu zavádějící název, ale to je jedno. Podstatné je, že to není moc využitelná věc, pouze pro případ nouze, kdy "fakt potřebuju tu hlínu za železo na tu šlechtu a nikdo to zrovna nenabízí a těch 10 PB není zas tak moc". Ale i za takové drobnosti se dá utrácet. Osobně považuji za nešťastné, že lze řešit nevýhodnou herní situaci investicí premiových bodů. To trochu kazí hratelnost.
Pokud se kdekoliv zabývám jakýmkoliv obchodováním, musím se zabývat i kurzy, nabídkou a poptávkou. Něčí zkušenosti z anglického světa dokazují, že většinou lidi budou prahnout po PB a nabízet suroviny. Tento obchod buď zanikne na úbytě, protože nikdo jim ty PB nebude chtít dávat, nebo bude takových šílenců tak málo, že se to prostě zastaví. Považuji to za použitelné pouze v začátku hry, kdy největší závisláci cvaknou PB a budou kupovat suroviny. To jim pomůže trochu výš, ale snad ne tak moc, aby to něco znamenalo. Později je už surovin tolik, že to nikdo nebude chtít.
Vždy je potřeba myslet na celou hru. Paladin je fajn postavička, ale v momentě, kdy mám 1000+ vesnic, tak je k ničemu. Vícestupňový výzkum je fajn zpestření hry, ale zase, když mám 1000+ vesnic, tak je to neskutečně otravná věc. Člověk pak nestíhá vesnice ani řadit do skupin a pojmenovávat, jak je furt zabírá (i kdyby jenom od svých odpadajících spoluhráčů), natož v každé přezkoumat všechno po svým. U spousty věcí se myslí jen na počáteční epochu světa (asi protože ji hraje nejvíc lidí), ale už nikoho nezajímá, jak se to projeví později. Když tu byla diskuze o zrychlené těžbě za PB, každej tu měl plno argumentů, že schopný farmář si to vyfarmí taky, tak to nikoho neovlivní. NIKDO SI ALE NEPOLOŽIL OTÁZKU, jak se to projeví na POČTU VYRAŽENÝCH MINCÍ mnohamegového obra za půl roku!!
MYSLÍM, ŽE BY INNO MĚLO BRÁT OHLED NA VŠECHNY ETAPY HRY, PŘI ZAVÁDĚNÍ JAKÝCHKOLIV ZMĚN MÍT SPOČÍTANÉ, JAK SE TO PROJEVÍ A CO TO BUDE ZNAMENAT. A to se týká i této novinky. Podle mě nebude mít moc vliv na hru, jde jen o další kolečko salámu a jako takové to předběžně hodnotím jako ŠPATNÉ.
Naposledy upraveno moderátorem: