Prý klasický paladin už nebude (viz první příspěvek zde).
Ty bonusy bonusovek jsou využitelné. Resp. hlavně byly, když světy fungovaly normálně (víc hráčů a vesnic, větší kmeny, míň prémiových funkcí); zvýšená rekrutace v dílně se hodí pro produkci katapultů ve vesnicích pro paladina a ohně, pro produkci katapultů v katapultovacích off vesnicích a pro produkci beranidel na první útoky pro zničení zabetonovaných vesnic. Dnes ohně neexistují, vesnic a tím i betonů je málo a katit nějaké hráče... nevím, jak často se to dělá. Bonus na skladiště je propojen s bonusem na tržiště, takže klasické využití těchto vesnic (mimo fázi, kdy jsou malé a tam se časově vyplatí, že se nemusí stavět skladiště na tak vysokou úroveň) je např. možnost poslat do takové vesnice hodně surovin a ty pak moct posílat někam dál; je jasné, že když třeba máš chuml 15 vesnic a někde daleko dalších 50 v jiném chumlu, když je v těch 50 pár s tímto bonusem, po 10.000-35.000 do nich z okolních vesnic pošleš suroviny a ty rozesílací vesnice s 337 obchodníky nebo kolika to můžou poslat do těch 15 a ještě jim nějací obchodníci zbydou pro další várku nebo minimálně zbydou ty jednotlivé desítky v klasických vesnicích, kdežto když to pošleš z těch 50 do 15 bez těch "obchodnických center", extrémně dlouhou dobu jsou ti obchodníci nedostupní pro další přesuny surovin. Zároveň tento systém umožňuje mít ten malý počet obchodnických vesnic a velký počet běžných vesnic s malým tržištěm, kde se potom logicky do SD vejde víc vojska. Ale opět - jak jsou teď světy menší, rychlejší (-> víc se projevují omezení volného rozesílání surovin), s menšími kmeny, tak méně lidí tyto možnosti využívá - dřív si úplně běžně hráči mezi sebou posílali suroviny jen tak nebo za odměnu (třeba za účast v kmenových podporách/útočných akcích), teď nevím, jak časté to je.
Historicky nejlogičtější věc byla, že by měla být bonusovka na rychlost výstavby a bourání budov (= "na hlavní budovu"). Je teda pravda, že pokud by ji někdo nevykatapultoval, od určité fáze hry by ten bonus už neměl takové uplatnění. Ale vidím to tak, že hlavně kdyby ji zabírali hráči bez moderních pay-to-win funkcí, vlastně by tím ubrali sílu těm paytowinařům, co za zkracování výstaveb musí platit, což byl patrně větší důvod, proč to neexistuje.