• Psst! Ano, Ty! Ještě nejsi zaregistrovaný na našem herním fóru? Přicházíš tak o možnost zapojit se do diskuzí a navíc si tu můžeš zkrátit čekání například při výstavbě nové budovy či jednotek. Zaregistruj se ještě dnes pomocí následujícího odkazu:

    » Vytvořit účet na fóru

Několik nápadů

  • Zakladatel vlákna DeletedUser7531
  • Vytvořeno

DeletedUser7531

Guest
Tak předně musím říct, že nějaký ten rok jsem nehrál. Teď jsem to zkusil a musím říct, že se hra pohnula dost dopředu. Hodně věcí se mi líbí, ale stejně se najde pár věcí, kterých jsem si všiml a které by se určitě daly zlepšit.

1) Rozdělit nastavení platné pro prohlížeče a pro mobilní aplikace. Přijde mi matoucí, když je všechno pohromadě a přitom daná funkce lze nastavit jen pro běžný prohlížeč. Navíc mnohdy s rozdílným popisem. Příklad:
"Zobrazit grafický náhled vesnice" - v mobilní aplikaci nepoužitelná funkce, textový náhled není dostupný.
"Zobrazit stupně budov a další informace (grafický náhled)" vs "Zobrazit stupně zvýšení" - není ten první popis mnohem jasnější? Navíc, opět funguje pouze v prohlížeči, ne v Android aplikaci.
"Klasická grafika vesnice a krajiny na mapě." vs "Klasická grafika" - opět nic neříkající druhý popis z Android aplikace, který navíc nemá v mobilní aplikaci žádnou funkci.
2) Nastavení: "Url ke složce hráče/vesnice/kmene" je pro většinu hráčů nevyužitelné. Nápověda není (odkaz vede na hlavní stranu wiki) a počet hráčů, kteří toto využijí snad není ani v tisícinách procenta. Stejně většina využívá přednastavené twstats. Třeba by šlo toto nastavení šoupnout do "Pokročilé nastavení", aby nepřekáželo, ale to je drobnost.

3) "Odstranit archivovaná oznámení po:" Vzhledem k tomu, že archivovat oznámení mohou jen hráči s PU, tak si myslím, že hráči bez PU tuto položku v nastavení nepotřebují.

4) "Nastavení" - "Upozornění prohlížeče" v Android aplikaci hlásí "Nepodporovaný prohlížeč", opět nastavení, které je v mobilní aplikaci asi zbytečné.

5) Možná se pletu, ale měl jsem za to, že když se dal "zrušit účet", tak byl zrušen cca do 3 dnů, během té doby bylo stále možné toto rozhodnutí zrušit. Nyní se píše toto: "Jakmile předáš tvůj účet ke zrušení, již není možné se přihlásit.". Tato volba vyžaduje zadat heslo. To je ale podle mě snadno zneužitelné, protože např. Google chrome ukládá hesla v nezašifrované podobě, stačí když při přihlášení necháte prohlížeč, aby si to heslo pamatoval. Určitě by bylo vhodnější vyžadovat potvrzení přes odkaz v emailu a nechat pár dní možnost toto rozhodnutí zvrátit.

6) Rozdíly mezi mobilní aplikací a hrou v prohlížeči na pc.
S PU máte u každého oznámení ikonku o tom, že jednotky (ne-)vyrabovaly maximum surovin. Pokud nemáte PU, tak toto v seznamu oznámení neuvidíte. Alespoň tedy na PC (rozuměj v běžném zobrazení v prohlížeči). V mobilní aplikaci je tato ikona přítomna i bez PU. Proč tato funce není jednotná?

Na PC máte na mapě průhledné vesnice, které nemohou být napadeny (kvůli ochraně nebo poměru) pro jejich snadné rozpoznání. Tato funkce jde vypnout. V mobilní aplikaci, ale neexistuje i když by byla stejně dobře využitelná.
7) Nejednotné umístění popisků v mobilní aplikaci. Stáje, dílna i kasárny udávají v hlavičce tabulky s jednotkami, které se právě verbují text: "Verbování dokončeno v:"+celkový čas, jen hlavní budova má v hlavičce pouze "Ve výstavbě" a celkový čas výstavby je uveden až úplně dole. Nemohly by tyto popisky být na stejném místě když se jedná v principu o stejný údaj v každé z těch budov?


Snad jsem nic nepřehlédl, pokud se v něčem pletu, tak mě opravte - konec konců jsem začátečník. :) Zatím je to vše, děkuji.
 

DeletedUser25426

Guest
5) Možná se pletu, ale měl jsem za to, že když se dal "zrušit účet", tak byl zrušen cca do 3 dnů, během té doby bylo stále možné toto rozhodnutí zrušit. Nyní se píše toto: "Jakmile předáš tvůj účet ke zrušení, již není možné se přihlásit.".

Pokud vím, vždy bylo na zrušení pět dnů.

Není možné se přihlásit - jo, ale až po těch pěti dnech, kdy je účet smazán...

Teď jsem to zkusil a musím říct, že se hra pohnula dost dopředu.

Tak za tenhle názor opravdu děkuji - málokdo hru pochválí - spíš se tu objevují "pseudonostalgické" reakce ve stylu "chceme hru bez PB, jako kdysi na začátku"...
 

tantalena

Pokročilý uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
132
Tak za tenhle názor opravdu děkuji - málokdo hru pochválí - spíš se tu objevují "pseudonostalgické" reakce ve stylu "chceme hru bez PB, jako kdysi na začátku"...

Není čemu se divit.
Zastávám názor, že počítačové hry se hrají na počítačích, hry se hrají pro zábavu, není úspěch mít zaplněné 4 kontinenty, není fér, když firma dává prostředky na reklamu jen pro některé projekty, pokrok by neměl zhoršovat současný stav apod.
Většina lidí je rozumná a chápe, že prostředky pro správu serverů a placení aspoň nějakého základního množství zaměstnanců se někde sehnat musí, aby DK mohly dál fungovat, takže zrušení PB, které tu byly v podstatě odjakživa, ani skoro nikdo nechce a nechtěl, byť je pravda, že jsem občas uváděl, že by možná šlo vyžít jen ze sponzorských darů a reklam ve hře, takže by žádný placený nadstandard nebyl nutný, protože z PÚ by se stal standard a ostatní dnes fungující prémiové funkce, které poskytují značně větší pay to win, by se zrušily.
Ale v zásadě proti placenému PÚ tu většina lidí nic moc nemá a taky jsem kdysi psal, že kdyby se zrušily ostatní prémiové funkce, tak by se dalo PB zdražit, aby ten skok v příjmech firmy nebyl tak zásadní, beztak asi jejich cena nereaguje na inflaci, nevím, protože je nekupuji. A problém je pak samozřejmě i v tom přerozdělení získaných peněz - dneska to jde do kapes manažerů a financuje to přezaměstnanost a přeplácení v sídle firmy, naopak CM dostávají nízké platy, takže to mají spíš jako bonus k nějaké jiné práci, kterou mají, a tedy ani svou práci pro Inno nemohou vykonávat na 100 %.
Co je větší problém, to jsou ty ostatní prémiové funkce. Placený povolený farm skript (PR), placený povolený build bot (SÚ), kupování surovin, zkracování výstavby, kupování různých bonusů zlepšujících efektivitu (přes vlajky nebo eventy) atd. Do toho všeho se ještě zamotávají skripty, které se postupem času staly tak běžnými, že už je mnoho lidí ani nevnímá jako něco proti pravidlům a ještě se různě vyvíjí a uzpůsobují tak, aby spolupracovaly s různými prémiovými funkcemi, takže je to celé nepřehledné, nekontrolovatelné a lidi asi celkem rezignovali na odpor vůči tomu.
I různé změny, které nesouvisí s paytowinem, pěkně zdecimovaly komunitu - změny tohoto fóra, změny vzhledu hlavní stránky a speedů, krachy projektů spojujících komunitu (stále menší a méně propagované srazy, nespuštění classic serveru, zrušení věcí jako časopis Paladin apod.), lpění na nesmyslných pravidlech jako že mi někdo dá tenhle příspěvek do spoileru, protože se podle něj nějakým lidem - kteří už sem stejně žádní nechodí - nemusí líbit jeho délka, čištění komunit od cizojazyčných hráčů (netýká se .cz) apod.
Prostě takový ten duch komunity už je pryč, noví hráči nepřicházejí a ani ti staří nedělají většinou moc pro to, aby tu ti noví po příchodu zůstali, DK tým se o nějakou propagaci projektů utvářejících komunitu taky nestará a to, co zbylo, jsou hráči, kteří většinou myslí stejně - hrát se skripty a prémiovými funkcemi je super, hrát na mobilu je super, protože to všechno hrozně ulehčuje hru a koho by zajímalo o té hře něco vědět nebo se u ní uvolnit - prostě ty zastávané hodnoty jsou jiné než bývaly, protože ti, co zastávali tradiční, rozumné hodnoty, většinou už dávno skončili a zbyli z nich leda jednotlivci... Všeobecná kvalita hráčů je dost nízká, akorát se to ztratí v tom, jak ji překryjí prémiové funkce, takže rozdíly mezi tou výslednou úrovní zkušených paytowinařů a nováčků bez ničeho se zvětšují. Ještě aby to ti nováčci neměli tak snadné, tak množství věcí, co se musí ve hře naučit, se stále zvětšuje, a jelikož je hráčů celkově stále méně a těch největších paytowinařů ubývá značně pomalejším tempem, tak jsou zákonitě všichni stále ve větší blízkosti nějakého paytowinaře, takže jeho hladu po vesnicích jen těžko uniknou, ať už je to hodí na kterékoli místo na mapě. Díky nízkému množství hráčů ani moc nejde na světě začít pozdě, protože když někdo začne pozdě, není mezi ním a někým, kdo začal dávno, dostatečně velké množství vesnic a tedy bude dobyt s velkou pravděpodobností hned, jak trochu povyroste.
Tak mi řekněte, kde ten pohyb dopředu ve hře je.
 

DeletedUser7531

Guest
No jo, když někteří hráči měli i stovky vesnic a tvrdili, že pu nepotřebují (byli tací, i když je to extrém), tak se inno rozhodlo tu ekonomiku trochu nakopnout. Přeci jenom se firma trochu rozrostla a dávno to není projekt 2 studentíků v garáži. Jestli je fér, že někdo dosáhne stejného počtu bodů jako já za 14 dní ještě v ochranné době (a to jsem se neflákál)? No asi ne, ale měl jsem možnost volby do toho ty peníze dát.

Pokud mluvíme o nefér podmínkách, tak můžeme zmínit třeba vlajky, které jsou vázány k účtu napříč světy a tak dávají zkušenějším hráčům ještě další výhodu navíc oproti začátečníkům. A to bez ohledu na to jestli s pu nebo bez. A to je možná horší, než ty přímo placené funkce.

Já jsem tím zlepšením myslel např. Implementaci funkcí skriptů přímo do hry. Dále potom drobná vylepšení v pohodlném ovládání hry. A snahu nějak hru oživit, aby se nestala stereotypní, i když to nemohu posoudit jestli to funguje.

Píšeš, že se ti nelíbí, že nové servery se rozkládají na 4 kontinentech. No tak mě se nelíbilo hrát přes 6 let na světě kde bylo zaplněno 100 kontinentů. Ta hra byla strašně zdlouhavá.

S úbytkem hráčů, kteří o hře něco věděli do hloubky jako např. Turgon s tebou souhlasím. To je škoda. Ale nemyslím, že za to mohou jen Pb.
 
Naposledy upraveno moderátorem:

Deynor

Pokročilý uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
196
5) Možná se pletu, ale měl jsem za to, že když se dal "zrušit účet", tak byl zrušen cca do 3 dnů, během té doby bylo stále možné toto rozhodnutí zrušit..

Účet se po zadání příkazu zruší po 5 dnech, můžeš se však kdykoliv přihlásit na účet a stornovat tento příkaz.

A k tomu ostatnímu nemám moc co dodat, možná jen ty vlajky, které se přenáší přes všechny světy, to může být někdy velká výhoda oproti nováčkům.
 

DeletedUser7531

Guest
Účet se po zadání příkazu zruší po 5 dnech, můžeš se však kdykoliv přihlásit na účet a stornovat tento příkaz.

No, tak v tom případě by to chtělo ve hře opravit, protože tam se doslovně píše:

"
Zrušit účet
Jakmile předáš tvůj účet ke zrušení, již není možné se přihlásit. Po ca. 5 dnech bude tvůj účet zrušen.

Účet bude smazán pouze pro tento svět. Fórum účet a účet do ostatních světů zůstává.
"
 

Deynor

Pokročilý uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
196
Je to napsáno dobře. Přihlásit se na svůj účet nemůžeš, musíš přerušit rušení účtu a až poté se můžeš znovu přihlásit.
 

DeletedUser7531

Guest
No tak jsem udělal jednoduchou věc. Prostě jsem to zkusil. Je to jak píšeš, ale myslím, že by informace o možnosti "zrušení rušení účtu" tam měla být uvedena. Z toho co tam je napsáno nevyplývá, že lze proces rušení zastavit.
 

DeletedUser33829

Guest
Průhledné vesnice mohou být jen vesnice hráčů v začátečnické ochraně, maximální poměr útočníka ku obránci není na světech už léta aktivní, tak jako pravidlo selského dvora, nerostoucí barbarské vesnice a třeba ještě řada dalších možných funkcí v nastavení.

Vlajky tu jsou zmiňovány často. Inno když udělá nějakou novinku, která se většině lidem nelíbí, tak se zaštítí nováčky, ale tohle jim rozhodně nepomáhá. Vlajky se mi nelíbili už když je vymysleli k světu 27/28 (nějak tak), kdy je většina hráčů vítala. Na tom prvním světě, kde byly aktivní, tak si pak hráči stěžovali, že jim na světě neklesá počet hráčů pod 1000, protože se tam registurjí stále noví hráči z pozdějších světů, aby nashromáždili vlajky a support jim pak vyšel vstříc a uzamknul svět pro nové registrace, i když tam bylo více jak tisíc hráčů. Měli s tím počítat, dalo se to čekat. Bohužel světu bez vlajek se už také nedočkáme, dají se kupovat za PB.

Pamatuji s na hráče uhlobaron, ten měl cca 2,5 milionů bodů a byl na druhém místě v žebříčku na světě 22 a až někdy v té době si koupil první PB, to se už dnes nikomu nepodaří (a to byl poslední svět, kde nerostly barbarky, takže jak těžké a dlouhé bylo rabovat a to už tenkrát byl pomocník rabování a on jej neměl), na některých starých světech byli hráči, kteří vyhráli svět a nekoupili nikdy PB, i když byly tedy na spodních příčkách v tom vítězném kmenu (ti, o kterých vím).

Také u hry ponocovat, útočit na čas atd. je věcí, jak kdo to může dělat a po jak dlouhou dobu, deset let je dlouhá doba a svět se mění, ti lidi co si to mohli dovolit jsou dnes jinde a už na to čas nemají nebo je to přestalo bavit, ti další, kteří by si to mohli dovolit dnes, to předvádí v jiných hrách. I dnes je dost lidí, kteří se snaží vešekrý svůj volný čas věnovat nějaké online hře a doma jim nadávají protějšky, rodiče, ale hrají prostě jiné hry. Když jsem si chtěl zahrát po dlouhé době jednu hru, tak se DragonLady moc nadšeně netvářila, tak hrajeme nejčastěji stolní karetní hry a proáží nás v nich osmileté dítě, které by možná nebylo nebýt této online hry. Nedávno jsem četl, že se prý díky Erasmu narodilo milion dětí. (Zajímalo by mě, jestli jim dávají tetování ve smyslu "Toto dítě vzniklo za finanční podpory...":D tak jak to dělají na stavbách a hmotném majetku.) Takže také záleží co, kdo od čeho očekává. Lidé se přes net a přes hry seznamují delší čas, než jak dlouho existuje tato hra, vím o takových, kteří se seznámili v jiné hře, ještě když tato nebyla.:)

Ty oficiální DK srazy tady bývají dostatečně dopředu zveřejňovány. To, že cca 80 % lidí co přijede jsou jedni a ti samí plus UwH, a pak pár lidí co bydlí většinou v blízkém okolí srazu je už věc, kterou asi organizátoři neovlivní. A to kdyby lidé ten sraz nešířili jinými kanály a byla by informace jenom tady a ve hře, tak by přijelo ještě méně lidí, protože by se to prostě někteří nedozvěděli, protože sem nechodí a nehrají.
Na stranu druhou je a bývala řada srazů ať už kmenů nebo i hráčů napříč kmeny na nějaké části světa, kde hráli blízko sebe ať už spolu nebo i proti a ať pořádali i vícedenní srazy, nebo že se sešli jen v hospodě na večer, protože zjistli, že to mají v reálu blízko nebo byl někdo ochoten jet dále. To už je otázkou, kdo koho potkal a s kým hrál, protože také řada lidí hrála roky a nikdy nikam jít/jet nechtěla i tady jsou či byli někteří roky aktivní a s nikým se nesetkali. Takže záleží také, jaké lidi člověk kde potkal, buď narazil dobře, nebo ne, a to už také člověk velice neovlivní. Je jasné, že informace k takovým srazům si lidé předávají jen mezi sebou a maximálně někdo pozve někoho "cizího", ale jen takového, kterého zná. A zde je také celá řada lidí, která se stýka či stýkala díky DK, ale na oficiálním srazu nikdy nebyla.;) A prostě lidi jdou dál, buď si něco odnáší z této hry nebo ne, ale jdou dál už bez hry.

Časpois byl zrušen dávno, také záleží na té komunitě. Nevím, jak to funguje dnes, ale vím, že i v jiných hrách kolikrát hráči zakládali vlastní stránky, ať už o hře či svém "kmenu" nebo i vlastní fóra na netu, koneckonců fungovalo to i na DK. Upřímně nesleduji, takže nevím, jestli ať už tady či v jiných online hrách tady toto ještě dnes funguje. Byly to krásné projekty, ale za "chvíli" byly takové stránky mrtvé. Jsme zase u času, a že prostě u toho nikdo nebude sedět deset let.
 
Naposledy upraveno moderátorem:
Nahoru