Když vezmu s78 jako příklad, kde je asi 5500 hráčů a z toho jen 200 kmenů, tak vlastně dejme tomu, že s tímto plánovačem může pracovat hned od startu třeba 500 lidí (důvod jednoduchý, je potřeba alespoň vůdcovských nebo zakladatelských práv). Z těch 500 lidí ani dobrých 400 neví že tam něco takového je. Když vezmu, že tahle funkce se využívá až se ten svět rozehraje a začnou kmenové aktivity, tak už je třeba jen 30 kmenů -> přístup k tomu má dejme tomu 100 lidí... a pak když to vidím sám... tak z těch 100 lidí to zná max 5. Tak to že je to málo využívané je spíš to, že to je omezeno jen pro určitou skupin lidí. A málo kdo tady projde tutoriály nebo DK wiki. Lidi se tu hru učí tím že ji hrají a nebo od druhých. A tady možná je ten problém, že málo kdo to znal a ještě o to míň lidí s tím někdy dělalo.
Osobně jako jeden z mála já tohle využíval docela hodně. Hlavně jsem taky jeden z těch co to od někoho kdo s tím pracoval odkoukal. Plánovač útoků není úplně pomocník do startů kde těch kmenů je hodně (tím pádem i více lidí by k tomuto mohlo mít přístup). Vlastně mám doteď uloženy šablony ze starších světů kde jsme to využívali naplno. A třeba konkrétně s29 kde se plánovali akce třeba pro 30 000x. Ani nevím jak by se to jinak dělalo aby to mělo i nějakou úroveň než jak to provádí lidi přes RS. Kde prostě každý kmen v této době má špeha a hned někdo vynese kam kdo jde. Takže asi ocením, že to generuje šablonu a člověk už nemusí čisté bb kódy dávat do předem něčeho vytvořeného. Ale na druhou stranu si myslím, že zase něco tam se přidalo a něco dalšího se vzalo. Ono věřím, že asi na to bude reagovat málo lidí a skrz to jak je omezená tahle funkce pro lidi ale měl bych pár připomínek kde asi teda změnu k lepšímu já osobně zatím ještě moc nevidím.
Zhodnocení:
+ za vytvoření příkazů do šablony
+ že konkrétní hráč to má přímo v nádvoří
- za přehlednost kreslení (mapa)
- zbytečně povinně vyplňovat šablonu
- několik variant a v podstatě stejně asi všechny dokážou dělat to stejný.
Ano sice mám 2 kladná hodnocení ale v podstatě přehlednost v tom to docela zabíjí. Dřív si člověk vybral hráče, dal si k němu barvu jakou chtěl a zvolil si k tomu ze 2 variant (A/F). Možná to bylo moc triviální ale člověk nebyl omezen počtem vesnic pro označení. Jediné co ho vlastně omezovalo byla paleta barev pro přehlednost kde si člověk oddělil hráče jednotlivě. Možná si člověk řekne, jde to udělat i jinak. Ano asi vlastně stačí i 1-2 barvy ve výsledku a budu to vše označovat nějak do kupy a přímo to lidem generovat. Ale aspoň tam bylo velkým A nebo F kde člověk prostě viděl že třeba sem půjdu offky a tam fake. A teď tam jsou malé ikonky a ještě malé v rohu. Zkusil si v tom nakreslit příkazy pro hráče třeba se 100 vesnicemi ? že třeba půjde na 30 vesnic a ne jen na 2-3 když mám třeba účet do 5 vesnic a plánovač je úplně zbytečný ? Tohle je neskutečná pomůcka pro vedení kmenů kde se pracuje s řády stovek souřadnic a je tam potřeba mít přehled. Tzn. používám se nejvíc když jsou ty světy rozehrané a jde tam o nějaké kmenové hraní už. Já teď otevřel a když jsem zkusil si nakreslit příkazy pro sebe v tom a pak pro kamaráda, tak vlastně už ani nevím kdo kam jde. To zjistím až to bude na cestě, protože tam to automaticky dává jen 1 barvu a vidím ikonky. Aktualizace nám smazala v tom celý plán akce. OK, čert to vem asi jsme si to měli pohlídat, že někdo s tím bude dělat. Ale když bych tam měl teď nakreslit vše co tam bylo a co se tam mělo doplánovat, tak se v tom absolutně ten co to má organizovat nevyzná. Takže na jednu stranu snaha o zlepšení pro lidi na druhou stranu když už v tom nebude vůbec nikdo kreslit, protože to není přehledné, tak to taky k ničemu nepovede.
Určitě co bych vrátil, by byl ten systém barev. Pro programátora to zase tak pracná věc nemůže být, přidat/vrátit tam tu paletu barev. Ta mapa v tom plánovači to fakt potřebuje. Dále určitě bych zkusil nějak ještě poladit ten systém volby co vše musím mít vyplněno v té šabloně. Třeba si myslím, že ty jednotky tam nejsou úplně povinné a dokázal bych si to představit i bez toho. Jako už si tam organizátor vybírá jestli chce fake, full nebo podporu. A kdo neví co pod tím pojmem má poslat, tak se to dá vysvětlit 1 zprávou. Když vezmu v potaz to, že vlastně dotyčný hráč dostane přidělené příkazy přímo do nádvoří (což mě přijde jako fajn věc) možná by nebylo i špatné přidat aby to dotyčného i upozornilo, že tam obdržel nové pokyny. Třeba vyskočí mu oznámení nebo něco. A rovnou to ošetřit, že by si to upozornění přes oznámení dalo zapnout/vypnout někde v nastavené účtu.
Nevím kdo s tím jak moc pracuje. Ale jak jsme psal.. zná to pár lidí a ještě míň s tím dělá... takže snad to bude mít nějakou odezvu. Jinak si myslím, že za tu přehlednost do jaké se to teď dostalo v tom vidím ještě menší využití. Dřív se přes to dalo i krásně ve velkém sbírat bb kódy z mapy. Dneska už stejně jede každý na scriptech. Ale já třeba s tím pracoval hodně a bral raději bb kódy z toho. Chce to ještě pár změn aby se dalo napsat: " přehlednější, efektivnější a pro hráče použitelnější. "
" Efektivnější/použitelnější " možná o něco asi jo. Ale bez toho "přehlednější" to podle mě úplně nepůjde.
S pozdravem
hq