Abych ten můj komentář vysvětlil více. Podotýkám, že neznám situace na jiných světech (vč. zdejšího), takže hledám obecný algoritmus.
Protože 80% se dá dosáhnout mnoha způsoby, i jen chvilkově (třeba na začátku), tak určitá časová prodleva, po jeho dosažení, mi přijde jako taková dobrá pojistka.
Stejně tak si dokáži představit situaci, kdy kmen (aliance) která má třeba 45%-50% (pěkně rozházených, s útočnou silou všude po světě), dotlačí "pod hrozbou násilí" svou dobrou aktivitou zbytek světa k tomu, že to buď vzdá, nebo se hromadně ke kmeni přidá /vzdá to nepřímo/. Beru, také strategie a pokud je funkční, tak gratulace vítězům. Jenomže, takový kmen by mohl být dost nestabilní - a při skokové změně (relativně skokové, třeba změna během měsíce) by nemusel prokázat svou životaschopnost. Tedy, 80% sice dosáhl, ale je to dost labilní stav, kdy každá strana jen čeká na chybu té druhé. Tedy, kdyby se poté, co se dosáhne třeba dokonce 85%, ukázalo, že mnozí z původních "dravých" členů nejsou schopni koexistovat v novém kmeni /jakmile ztratí nepřítele/ a zabalí to tím, že se nepřihlásí. Tak rázem ten nedravý zbytek ucítí příležitost a kmen opustí.
Pokud 80+% kmen ustojí i takto labilní stav, tak paráda, je jasno. vítězství.
-----------
Proto jsem jako minimální dobu "čekání" uvažoval dobu zešednutí neaktivních hráčů. Plus minimální rezerva. Jako obecný princip.
A protože na 1. světě se tato hodnota dost měnila (od 14 dní - 7 po zčervenání, až po skoro měsíc - asi 21 dní po zčervenání), tak proto jsem uvedl onen měsíc. Momentálně je ta hodnota něco kolem 23-25 dní (asi 16-18 po zčervenání, neodhadnu přesně, info mám jen nepřímo). Plus, ta rezerva (kdyby se to zase natáhlo), přičemž ale dostatečně malá rezerva (7 dní), kdy nedojde ani ke zčervenání hráče, pokud by se nepřihlásil během toho rezervního posledního týdne (tedy malá rezerva, aby tak nebyla vidět slabá aktivita).