Ad skripty:
Prommiň, ale opět srovnáváme nesrovnatelné.
Skripty, které jsou povoleny, nedělají ve své podstatě nic jiného, než jakousi agregaci již dostupných dat, které mám načtené na stránce, a nebo vyplnění formulářového prvku na stránce. Tedy zjednodušeně řečeno nedělají nic, co by nemohl udělat hráč sám. Skripty, které jsou zakázané, jsou zakázané proto, že dělají něco navíc - například kdybych chtěl skript pro hromadné přejmenování útoků, aby mi to u každého útoku spočítalo, jestli je to šlechta nebo ne, tak takový skript by byl zakázaný. Protože by musel každý útok "rozkliknout" a donačíst další data (náhled všech příchozích útoků neobsahuje (záměrně) výchozí vesnici). Lze pouze přejmenovat útoky s využitím dat, která máme momentálně na dané stránce k dispozici - třeba časovou známku, což se hojně používá.
Této povahy jsou všechny povolené skripty a jako takové tvrdím, že ani být zakázané nemohou, protože jsou prakticky nedetekovatelné. Server, administrátoři ani support nemohou poznat, jestli jsem k posílání faků použil skript nebo ne. Co dělá fake skript? Vyplní tři čísla do nádvoří. Lokálně, protože je to Javascript.
--> Argument, že skripty jsou změnou stejné povahy jako zlevnění šlechty, prostě nemohu považovat za relevantní.
Fňukat jsi měl v době, když se probíralo, zda se tato možnost bude v budoucnu světům nabízet ...
Tohle je zajímavý argument. Nějak jsme fakt, že se něco takového řešilo, nepostřehli, minimálně já ne. Nicméně pokud si vzpomínám, tak kdykoliv se něco podobné povahy řešilo a já jsem byl u toho - ať už se jedná o zrušení Vojenského tábora (pamětníci ze S17 si vzpomenou), či i běžných návrhů na změny v nových verzích, tak ať člověk řval jakkoliv, ničeho moc nedosáhl. Zejména se to týká těch táborů, kde si vzpomínám, že se tehdy sešly rady i naprosto nesmiřitelných nepřátel a až na výjimky se shodly na tom, že by měly být tábory ponechány. Přes - pokud si dobře vzpomínám - docela silnou jednotu názorů na tuto věc, byly tábory stejně zrušeny.
Nevím co mění v nastavení světa ty levnější mince. Jen zvyšují produkci šlechty, a to v takové míře, na kterou se každý z hráčů dostal. Je to naprosto fér vůči všem velkým, středním i menším.
Protože menší hráči mohli dávno vyrůst a mít více vesnic, tudíž by produkovali již dnes více šlechty a samozřejmě po zlevnění šlechty ještě více šlechty. Je to fér vůči všem.
Ano, je to změna, ale tedy předpokládám, že hráči, kteří jsou proti jakýmkoliv změnám ve hře hrají bez skriptů. Jestliže ne, tak jsou sice proti novinkám, ale jen proti těm, co se jim nehodí do kšeftu...
Opakovaně tu ukazuji naprosto rozdílnou povahu zmíněných změn. Zřejmě ale moje argumenty nedochází pochopení. Některé věci se týkají "přírodních zákonů světa", a tam patří i cena šlechty, tedy mincovní systém. V současné době mám za to, že je to vyváženo dobře, umožňuje to růst zároveň s bojem. Ostatně i ceny mincí, které jsou náročné na hlínu, a armády, která je náročná spíše na železo, definují rovnováhu mezi bojem a zabíráním. Atd. Kdybys někdy programovala nějakou hru, tak to bude stejné, sestavíš si seznam veličin a vztahů mezi nimi, na nichž založíš fyziku herního světa. Tu vyladíš tak, aby to bylo nějakým způsobem reálné a hratelné. Zbytek jsou už jen kosmetické věci. A s těmi skripty - podobně jako technické vymoženosti sice usnadňují život, ale nebourají fyzikální zákony světa, považuji za přirozené, aby tomu tak bylo i na DK.
A ještě dodatek k tomu, že tady tak vehementně diskutuji proto, že se mi ta změna nehodí do kšeftu...
Ano, tato změna se nám do kšeftu nehodí a tento fakt může i za vehemenci, s níž tady proti ní protestuji. Nicméně přece nařčení ze zaujatosti odmítám, protože
byl-li bych v opačné situaci, nikdy by mě nenapadlo tady nějaké změny požadovat. To si myslím, že do určité míry hájí objektivitu a legitimitu mého názoru.
Ačkoliv bych uvítal v obraně rychlejší rekrutaci TK nebo snížení její náročnosti na železo, nepřišel jsem sem žádné takové změny prosazovat ani žádat. Zejména ne na úkor nepřátel.