• Psst! Ano, Ty! Ještě nejsi zaregistrovaný na našem herním fóru? Přicházíš tak o možnost zapojit se do diskuzí a navíc si tu můžeš zkrátit čekání například při výstavbě nové budovy či jednotek. Zaregistruj se ještě dnes pomocí následujícího odkazu:

    » Vytvořit účet na fóru

Mohli by vylepsit

Kozmicz

Zasloužilý veterán
VIP
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
2.305
Na .nl tak před 3 roky, v době, kdy tam nemohlo být více než 80.000 hráčů, odstartoval svět s neomezeným počtem členů kmene.

3 roky zpátky je dlouhá doba, však to je téměř polovina toho, co hra v Česku existuje. A já opravdu netuším, jaká byla domluva mezi InnoGames a nizozemským týmem. Kdyby u nás hrálo 80 tisíc hráčů, třeba by nám takové nastavení také povolili. Realita v Česku je bohužel taková, že nám svět s větším počtem hráčů zamítli, což při současném počtu hráčů, naprosto chápu.

..
Poukazuju pouze na to,že by inno nepřišlo o vůbec nic,kdyby se (třeba někdy v budoucnu) spustil svět podobnej např.dvojce...pouze se základními premiovými funkcemi...pro nás,pamětníky...
A nikde jsem nepsal,že staří pardálové a zkušení hráči hrají kdekoli jinde,jelikož tomu tak není,oni hrát přestali...důvod jsem myslím nastínil již několikrát...

Ale mnozí z nich by si zahráli rádi,pokud by se spustilo něco "nového" ve starém stylu,i když je jasné,že v dnešní době by se nejspíš inno chytilo za hlavu,kdyby se mělo vracet nazpátek v době,kdy jde všechno kupředu...ale proč nespustit retro...?...svět pro starý hráče,mezi které zrovna i Ty,biblos,arragorn,turgon a spousta dalších dozajista patří...
Válečníci tělem i duší,kteří na fóru kmene po stovkách brutálních útoků můžou napsat "děkuju Vám přátelé za podpory,vesnici jsem udržel díky armě,která mi do ležení přišla včas" namísto dnes již celkem běžné fráze "udržel jsem to,sundali mi hradby na nulu,ale díky možnosti okamžitě (za prachy samosebou) dostavět to na lv.20 během několika minut,utřeli nudli...?...
Proč se alespoň na zkoušku nevrátíme k historii...?...

Myslím, že už se k tomu nebudu vyjadřovat, je to stále pořád o tom stejném. Odpovědi tedy hledej v mých předešlých příspěvcích.
 

tantalena

Pokročilý uživatel
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
132
http://nl35.tribalwars.nl/stat.php?mode=settings
Tenhle svět byl spuštěn před ani ne rokem a půl.
Momentálně je podle TW plusových statistik na .cz o přibližně 1200 hráčů víc než na .nl. V tu dobu tam mohlo být tak 60.000-70.000, možná i méně. A i tak byl tento svět spuštěn.
 

Kozmicz

Zasloužilý veterán
VIP
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
2.305
Tantalena: viz. můj předešlý příspěvek. Kdybychom tu v roce 2013 či dnes měli také 70tisíc hráčů, třeba by nám to povolili. Ale jak jsem již napsal, vyšší počet členů v kmenu, než 80, mi zatím na žádném z novějších světů InnoGames nepovolilo.
 

DeletedUser37372

Guest
Nemohu jinak než souhlasit :)

Nákup surovin je sice pohodlný způsob, jak přijít k surovinám, resp. získat PB pro studenty, školáky a další hráče co nechtějí, ať už z jakýchkoli důvodů, utrácet za hru peníze.

Ovšem jediná prémiová funkce, kterou uznávám jako potřebnou, je prémiový účet. Všechno ostatní je jenom komerční záležitost, která prostě zvýhodní hráče, kteří jsou schopní za jeden den utratit stovky/tisíce PB za suroviny/zkrácení stavby. Možnost koupit si za body i vlajky beru spíš jako posměch, protože nevím o nikom, kdo by vlajky za PB kupoval, když za každého šlechtice je jedna šedivka ;)

Kdyby to bylo tak, jak píše support, že kupování surovin je hlavně možnost pro hráče si vydělat PB, proč potom Inno nepodpoří větší měrou kreativitu a ochotu mladších hráčů se do hry zapojit? Občasné soutěže o doslova 'pár' bodů pro pár vyvolených, co zvítězí, nelze brát ani nějak moc vážně, vzhledem k tomu, jak velkou hráčskou komunitu DK mají.

Řešením by byly denní úspěchy ve hře (útočník, obránce, lupič, rabovač, velmoc) ohodnotit nejen pitomou vlajkou a zápisem na profilu, ale třeba právě PB či týdenním PÚ či SÚ. Stejně tak i ostatní úspěchy ohodnotit lépe, než je tomu doposud.

Nechtít za správce účtu stejný počet PB jako za PÚ (kdyby Inno záleželo na službě hráčům, tyto dvě funkce spojí v jednu). Jenže jak tady bylo psáno, ten kdo platí, hraje prim.


Zkrátka, naprosto změnit přístup k obyčejným lidem (jako jsem já například), co chtějí hrát hru, kterou znají už X let a dost času hraní věnují. Pak přijde nějaké s prominutím pako s milionem PB, nakoupi surky, zaplatí si všelijaké výhody a veškerá moje aktivita a zkušenost přijde vniveč. Jenom proto, aby si namlsaná Innogames dál mastila kapsy z lidí, co peníze radši utratí za hru než za dárek pro rodinu, charitu a dalších tisíc věci, za které se dají peníze smysluplně utratit. Takových lidí je mi upřímně líto.

Pokud jsi aktivní a zkušený, tak to nikdy nazmar nepřijde :D Pako s milionem PB to neumí hrát a je brzy zničeno, neznám nikoho, kdo by se takhle udržel, dřív nebo později ho stejně předběhneme :) To nic nemění na tom, že taky bych byl raději, kdyby ve hře byl jen pomocník+PÚ :D
 

DeletedUser2005

Guest
...mne by pouze zajímalo,co je myšleno dobou rozkvětu a počtu hráčů,kteří v té uvedené době hráli...:)...je tím snad myšleno období,kdy ještě neexistovali placené doplňky,jako zrovna nákup surovin za PB a podobně...?...pokud ano,je odpověď nasnadě,ale to bych se znovu vracel k tomu,o čem již kozmi nechce diskutovat a odkazuje mne na své odpovědi uvedené někde výše...ale neodpustím si odpovědět sám...hráčů by bylo mnohem víc,kdyby jim ta různá zlepšení či jak tomu chce kdo říkat,nebrala chuť do hry...:rofl
 

Kozmicz

Zasloužilý veterán
VIP
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
2.305
Správce účtu, pomocník rabování a další prémiové funkce se do hry přidali už v době, kdy počet hráčů měl bohužel klesající tendenci. Zkrátka žádná hra se neudrží na výsluní věčně.
 

DeletedUser33829

Guest
[SPOIL]
Tantalena: viz. můj předešlý příspěvek. Kdybychom tu v roce 2013 či dnes měli také 70tisíc hráčů, třeba by nám to povolili. Ale jak jsem již napsal, vyšší počet členů v kmenu, než 80, mi zatím na žádném z novějších světů InnoGames nepovolilo.
No právě o to jde, neomezený je sice neomezený, ale kdybychom tam dosadili číslo 1000, jak měli první dva světy a vzali že je tu počet tak na třetinu až čtvrtinu co v Nizozemsku byl tenkrát, pořád by to znamenalo limit 250 až 333 členů, což je tu stejně nereálné a jak sleduji, tak už i 100 členů v kmenu, lidi stejně akorát zakládají sesterské kmeny nebo akademie, tak se to prostě obejde.

K tomu, že Inno potřebuje peníze, protože se tím živí, tak jsou i jiné způsoby jak získávat peníze, než přidávat hráčům do hry funkce, kde můžou hypoteticky utrácet neomezené množství peněz a nakupovat výhody, které je zrychlují v růstu.

Takže alternativy:

1) Zdražit funkce jako PÚ, PR a SÚ -> neříkám, že by se to líbilo

2) Reklamy, hráči bez PÚ můžou mít ve hře reklamy, co jsem tak v průběhu času narazil, tak to bylo buď na hry od Inna, nebo jak v nedávné aktualizaci přidali, kdy hráčům v náhledu dali dokaz, aby si pořídili PÚ. Jestli tam mají být takové reklamy, nebo reklama abych si koupil krém na ruce, tak mi to může být jedno, naštvou mě obě reklamy, ale Inno z té jedné bude mít peníze.

3) Prémiové jednotky
Třeba jednotka Varjag, bude mít sílu útoku třeba 50, sekerník má 40, třeba i rychlejší pochod, ale bude se déle rekrutovat. Do stáje přidat třeba Husarskou jízdu, která bude mít třeba vyšší útok, nebo (i) rychlejší pochod, dále třeba Mongolskou jízdu, která bude mít větší kořist na rabování a mohla by to být buď kavalérie, nebo lučištníci. Do dílny přidat třeba obléhací žebříky, obléhací věže, podkopávače hradeb.
Přidání prémiových jednotek všech či některých druhů, které budou v něčem lepší, v něčem horší jak klasické jednotky, některá by měla větší kořist, jiná by se rekrutovala např. o 20 % rychleji, jiná by byla rychlejší na pochod, další by měla silnější obranu proti pěchotě jak šermíř, ale horší proti kavalérie jak šermíř, další by byla levnější na suroviny atd. Jednotky, které by měly jen v něčem výhodu a kdy a jak je stavit, žádné total brutal jednotky, jednotky které budou na zpestření, ale budou se dát porazit jako klasické. Na světě se 3stupňovým výzkumem a omezeným výzkumem by byly automaticky na 3. stupni bez nutnosti výzkumu a neubíraly by místo klasickým jednotkám, takže by byly v parametrech útoku a obran o 40 % silnější jak na světě bez výzkumu, na světě s 10stupňovým výzkumem by byly buď na 10. stupni automaticky, nebo třeba jen na 8. stupni, či každá individuálně jinak a hráč by si ji mohl, nebo třeba nemohl dozkoumat na 10. stupeň, tam ten počet výzkumů není omezen.
Koupě takové jednotky, vlastně ne koupě jednotky, ale koupě možnosti rekrutace takové (takových) jednotky (jednotek) by byla omezená na týden, či na dva týdny atd. nebo by to bylo dle vesnice, vesnice za vesnicí transakce zvlášť, třeba napořád, resp. do doby, než by hráč ztratil danou vesnici, v případě zaběhnuté rekrutace by nový vlastník vesnice ji neměl, protože rekrutace by se zrušila a suroviny za ní by se převedly na suroviny v poměru 100 %, nebo jen 90 %, nebo nic z toho, nebo by rekrutace běžela dále i pod novým vlastníkem, ale novou by zadat už nemohl. V době časově omezené rekrutace by po uplynutí této doby by se taková jednotka zadaná v době rekrutace zrušila, aby to hráč nemohl obejít a rekrutovat ji déle, než na dobu na jakou si ji koupil a suroviny by se mu vrátily v poměru 100 %, přeci jenom prémiová jednotka, tak ne 90 % jak u klasických, nebo by to systémem bylo blokované a rekrutace by ani na delší dobu než na jakou byla koupená dát nešla, pokud by si ji hráč neprodloužil. Nejde ani o koupi takových jednotek jako samotných, stály by suroviny, stály by čas a nešly by rekrutovat ani zároveň s klasickými jednotkami, bude-li mít hráč třeba v kasárnách rekrutaci Varjaga, nebude moci rekrutovat i sekerníka. Inno by to přineslo peníze a bylo by to zpestření hry a nikdo by nemohl tvrdit, že si tu někdo kupuje vítězství, jo někdo si třeba koupí silnější útočnou jednotku, ale musí ji rekrutovat a třeba je na suroviny dražší jak sekerník, jednotky co mají výhody, ale i nevýhody, nic extra silného, nic co má hráč okamžitě jako nákup surovin za PB, nebo zkracování doby stavby. Po čase by hráči zjistili, jednotku A tu si kup ta se vyplatí, ale jednotku B tu nedoporučuji kupovat, ta se nevyplatí -> Inno na dalším světě změní parametry dané jednotky, aby byla zajímavější, nebo přidá novou, starou zruší atd. Při dobrém nastavení je to věc, kterou by hráči využili po celou dobu trvání světa, ne jako PR, nebo nákup surovin, což provádějí na začátku světa, ale pak už to až na opravdu světlé výjimky nikdo nedělá.

4) Obchod se suvenýry -> Je rozdíl jestli nabízí Kozmicz propisky, ručníky a kdovíco na DK srazu, kde přijede 70 lidí a je rozdíl mít takový internetový obchod, kde Inno může oslovit každého hráče DK a těch napříč jazykovými verzemi jsou sta tisíce + další hry od Inna -> miliony?

5) Koupě vesnic. Proč ne? Jde jen o parametry, ne samotnou funkci. Na každých 5, nebo 10 vesnic si může hráč koupit jednu vesnici, resp. ze svého počtu vesnic si může např. 10, 20 % nakoupit, když bude mít 100 vesnic, může si 10 koupit (pokud si předtím už nějakou nekoupil). Na světě např. barbarky porostou do 3000 bodů, tak koupená vesnice by měla např. 6000 bodů (aby se vyplatila), ale bude bez vojska a bude to klasická vesnice, nebo příplatek za bonusovku, hráč by si mohl/nemohl zvolit kde vesnice na mapě bude, ale tak či onak by mohla být daleko max. 5 polí od jeho nejbližší vesnice, aby si někdo nedělal vesnice na kraji mapy, nebo v nepřátelském území, na jedničkovém světě by mu stejně tak 3 týdny trvalo než by z ní měl vystavěnou vesnici s útočným vojskem, u obrany tak 5 týdnů. Na začátku světa by to mohlo mít pro hráče i výhodu, že barbarky by nebyly plně vyrostlé a měl by tak větší vesnici, v pozdější fázi, kdyby si nakoupil více vesnic by si mohl lépe upevnit hranici s nepřítelem a mít tak tam více vesnic, nebo mít více def na hranici (postavil by si je v týlu), ale musí být na mapě taky místo a pořád by mu trvalo týdny, než by vesnici plně využil, jaký je rozdíl mezi tímto a barbarkou? Barbarky někdy dojít můžou, jindy nemusí, na některých světech došly, ale jinde byly vždycky a bylo jich hodně, to už záleželo na nastavení světa a jeho rychlosti, barbarky se nepočítají do počtu vesnic, počítají se pro timeend jen ty, které vlastní hráči, takže nákup vesnice by znamenalo pro Inno nejen peníze, ale i to že hráči za peníze si navyšují počet vesnic pro spuštění timeendu. Vítězný kmen by tak mohl nakupovat vesnice aby přesáhl 80 %, nebo ti co v něm nejsou, aby vítěznému kmenu to kleslo pod 80 %, ale na samotném výsledku by to už moc v takové fázi nebylo schopno rozhodnout, spíše to jen urychlit či oddálit. Stejně jako u jednotek, bylo by to lákavé po celou dobu hry, ne jak PR nebo nákup surovin, kdy to má smysl jen na začátku světa.

6) Rychlejší světy, rychlosti světů tak aby trvaly několik měsíců, pochody jednotek by rychlejší být nemusely, rychlost taková aby se svět dohrál nejpozději do jednoho roku, zkrácení timeendu. V červnu spustit svět, který by se dohrál do 2 až 3 měsíců, v září takový, který by trval 6, nebo 10 měsíců. Bylo fajn, když jsme tu před mnoha lety začínali a ani nevěděli co je potřeba k ukončení hry, protože to ani nikdo tady nevěděl, ale jak vidno hrát X let na jednom světě lidi nebaví, nestalo se to o bojovnosti a schopnosti hráčů, ale o tom kdo vydrží u toho více sedět. Současné nastavování světů mi připadá tak a jde to vidět i ze živosti kaváren, že se spustí svět -> velký humbuk, Inno se nažere na prémiových funkcích a za 2 až 3 měsíce se jde na nový svět žrát a starý? Ten ať si dalších několik let pomaloučku hnije. Kratší trvání světů by udrželo na těch světech více hráčů, hráč co by přemýšlel po 2, 3 měsících končit to neukončí a rozhodne se pokračovat, ale když ví že svět bude trvat další 2 roky, tak to ukončí. Bylo by to zajímavější, dynamičtější, akčnější a protože by to mohlo zvýšit chuť hrát, třeba by to ten svět paradoxně o něco prodloužilo, než kdy hráči končí a zabírají se mrtvolky. Ale Inno toto nechápe, nebo chápe, ale nejde jim o hru, ale je to lichá teorie, když budu světy uměle prodlužovat, že z nich budu mít více peněz, tak jako když všechno dražím, tak to neznamená, že se zvýší jim příjmy, když lidi to přestanou kupovat. Místo tu hru zatraktivnit jsme se tu dočkali delších timeendů a podmínky, že svět musí trvat minimálně jeden rok, protože už u dvou se podařilo je ukončit rychleji a jeden z nich byl ještě prodloužen (s24 a s30).

Napadá mě ještě pár věcí
7)Kmenové soutěže, tam už by nešlo o zisk pro Inno, ale nějaké soutěže, který kmen dá největší off rank za týden či měsíc apod. členové kmene dostanou odměnu PB.

8) Dárky pro hráče - když se ukončoval s4, tak to bylo velké slávy, že je to první neněmecký svět, který se ukončuje a celkově třetí, zdá se mi, že prvnímu hráči v žebříčku byla nabídnuta odměna iPodu, nebo IPhone, dnes světy končí jak na běžících pásech a žádné oslavy, žádné velké vzpomínání, žádné gratulace, spíše to připadá jako že skončilo utrpení, zájem nulový. Odměna pár PB je k smíchu, někteří ukončení světa berou jako konec na DK a těm jsou PB k ničemu, hráč co bude hrát na novém světě, tak pár PB je jen symbolická částka a diplomy a to jen v elektronické podobě jsou stejně dílem českého DK Týmu, ne Inna.

Jde Ti o hru jako takovou, hraj DK, chceš to mít graficky nadupané, hraj DK 2.

I když je věcí Inna co dělá s penězi, tak mi nedá napsat, že peníze z této hry využilo na jiné hry, které nikdy nedosáhly takových úspěchů a některé ani nejsou, to vše realizovali hráči z této hry, takže pak říkat, že hra musí být výdělečná? Ano, musí, ale hráči taky musí zaplatit nevydařené pokusy a špatné financování vlastníků hry.

Říkáte, že prémiové funkce tu jsou od toho, aby hráčům zkrátili čas ve hře, ale pro neplatící hráče to je přesně opačně, aby tu trávili ještě více času, co napíšete hráči, který sundal nepříteli opevnění na 0 a za hodinu jej měl na stupni 20? Aby to příště poslal v rozmezí 1 minuty a když obránce bude mít opevnění zase na 20? Tak aby poslal vše během pár sekund a už tu musí sedět déle. Když se zavedlo zvýšení produkce surovin za PB, tak tu taky zaznělo, že aktivní hráči si to narabují, takže zase tu sedět více, ale co když někdo rabuje jak o život a má zvýšenou produkci? To už ho nedoženu.

Neříkám, že jakýkoli nápad a zda-li vůbec nějaký vrátí do hry přes 300 tisíc lidí co z ní odešlo, někteří taky odešli kvůli lidem z DK Týmu, ale Inno mi přijde jako společnost, která je sto let za opicemi a je duševně prázdná, k té žárovce by mohla přidat: „Vidíte ji rozsvícenou? Máme zhasnuto.“ Celý tento projekt mi přijde, že tři němečtí kluci, kteří uměli programovat vymysleli hru, v době kdy hry na internetu začínali a měli pomalu snad více štěstí jak rozumu, po čase zjistili, že by z toho mohl být dobrý job, ale že je potřeba reagovat na nové podmínky na to snad zapomněli. Situace se za ty roky hodně změnila, hry, které byly dříve zadarmo a vytvářeli je lidé pro radost, se stal byznys a přišla konkurence ze zahraničí (Inno je to samé), trh se tak nabyl konkurencí a zglobalizoval a stal se o penězích, které dříve v tom prostředí nebyly. Tím nenarážím jen na to, že Inno vzrostla konkurence a lidi mají na výběr více her, ale i to že Inno se podílelo na likvidaci starých českých onlinovek. Mění se technologie, lidi mají výkonnější počítače, větší monitory, mobily mají barevné displeje, operační systémy, přístup na net, začíná se stírat rozdíl mezi hrami v prohlížečích a těmi krabicovými. Ale Inno má na tohle všechno lidi, kterým za to platí a hráči je mají živit, přesto sondují někdy názory u hráčů, ti to poskytnou zadarmo, nebo chodí krást ke konkurenci, ale tak aby je nemohl někdo žalovat, dodnes mě irituje, jak kamienkovi na SK vyhrožovali, že ho zažalují, když udělá konkurenční hru, chudák chlapec. Ale to už je věc jiných, jestli nápady jsou založeny na tom jak něco někomu sebrat a jen to měnit tak, aby dle práva byl každý krytý, na některé věci si nárok nikdo dělat nemůže jako je matematika, ale to by byla jiná kapitola jestli jsou nelegální čísla, když se dají věci převést na čísla v počítačovém světě.

Hlavně taky nikdo nenaláká hráče, když Inno nedělá na DK reklamu a preferuje jiné hry. To je taky dost podstatné, když se tu baví o počtu hráčů a vzlyku na jejich ubývajícím počtem. Ale na co tu lidi naráželi a narážejí je i to, že Inno svoje vlastní zásady zvesela porušuje, jednou to je, že zde neplatí pay2win, abychom se tu toho jednou dočkali, je zakázané prodávat suroviny za PB a ze dne na den obrat o 180°, možná taky nekecat o nějaké filozofii placení, když si ji Inno samo jednou změní tak, aby ji porušilo.

Je to o nápadech, kreativitě a realizaci.

PS: Vidím, že nejnovější pravidlo o spoilerech a pravidlo o zbytečných citací, tak jako double postech, že všechna tato tři pravidla zde neplatí. :D[/SPOIL]
 

DeletedUser2005

Guest
...děkuju Shedde,neměl jsem už sílu ani chuť do nekonečna opakovat to,co jsem nastínil v začátku této ( i když sem nepatřící diskuse ) ale píšeš v určitých bodech přesně o tom,co bylo jejím základem...nastavení startovní čáry pro všechny ve stejné úrovni...:)...snad to někdy inno zkusí,oživit vzpomínky a dodat další chuť do hry těm,kdo ji v začátcích hráli jako o život,s pocitem,že hrají jak umějí a ne kolik vydělávají...
 

Kozmicz

Zasloužilý veterán
VIP
Registrovaný uživatel
Počet poděkování
2.305
Pěkně ses nám rozepsal Shedde, zkusím ve stručnosti reagovat...

1, Zdražení se neplánuje, co však může mít vliv na cenu PÚ je vývoj měny (pokud se tedy česká koruna bude i nadále propadat, můžeme očekávat mírné zdražení)

2, V době, kdy už hru nehraje přeci jen tolik hráčů, jako v minulosti, by reklamy ve hře nepředstavovali příliš velký příjem, abychom mohli vypnout ostatní prémiové funkce. Navíc reklamy byly jednou z věcí, na které si hráči nejvíce stěžovali.

3, Nové jednotky neplánujeme, nemá cenu, abych tedy tvůj bod více rozvíjel.

4, Inno takový obchod mělo, kde se dali nakoupit různé suvenýry ze hry. Bohužel, nebyl vydělečný.

5, Já doufám, že toho se tu nedočkáme...

6, Na tohle bude mít asi každý svůj názor, mě osobně přijde ideální doba na odehrání světa 2-3 roky. Méně jak rok je málo a více jak 3 roky je naopak příliš dlouhá doba. Je to však můj osobní názor a i když své názory samozřejmě vývojářům hry vždy sděluji, musím respektovat ten jejich, který má konečné slovo.

7, To zní zajímavě, kdyby se to tomu dala trochu konkrétnější vize, myslím, že bychom to mohli navrhnout.

8, Když končil německý S4, byla to sláva, však to byl první svět, který Inno nechalo doběhnout až do konce. V dnešní době však koční mezinárodně neustále spoustu světů. Hrubým odhadem to může být ročně 20 až 50 světů. Firma určitě není schopna poslat všem iPhone. Pro vítěze světa se nyní připisuje odměna v podobě 3.000 prémiových bodů, což podle mého není uplně zanedbatelná částka.

Diplom je osobním poděkováním českého DK Týmu, na hráče ani kmeny určitě nezapomínáme, snažíme se zachovat všechny informace o vítězích, síně slávy apod. Bohužel ne vždy se všechny informace zachovaly.
 
Nahoru